Patrzysz na posty wyszukane dla hasła: przepływomierz vectra b





Temat: Brak mocy 318is
Ostatnio borykam się z brakiem mocy mojej BMKi. Chodzi jakby miała przynajmniej ze 40KM mniej. Dla porównania powiem że idzie jak Vectra B z silnikiem 1, 6 (troszeczkę tylko elpiej się zbieram od niej). Czyściłem przepływomierz, przepustnicę oraz silnik krokowy. Sam silnik pracuje bez zarzutów równiutko.
Praktycznie nie bierze mi oleju (0,5l na 10tys. km).
Wcześniej silnik chodził jak wściekły.

Dodam też że wymieniłem pompę paliwa (ori. BOSH), przewody WN (NGK), świece NGK. Mam wymienione filtr powietrza, paliwa. Sprawdzałem i nie mam nieszczelności w połączeniu przepływki.

Wiecie może co może być przyczyną takiego zachowania?
Z góry dzięki za pomoc.





Temat: pomocy vectra 2,0 dth bez mocy
pomocy, juz niewiem co moze być . wszystko wymienione ,łącznie z turbiną , przepływomierz, czujniki podciśnieniowe wszystkie trzy, nowy filtr paliwa i powietrza,
wymieniony kolektor, wymieniona pompa vacum i ciągle auto nie ma mocy, jezdzi tylko w trybie awaryjnym max 100/h. ciekawe jest to ze zadna kontrolka nie świeci , auto pali od kopa, nawet po staniu na dworze po killkustopniowym mrozie, pali ślicznie , nic nie kopci.
układ wydechowy sprawdzony, zero błędów na kompie . i kto będzie geniuszem i to odgadnie??? plis

[ Dodano: Wto Sty 27, 2009 21:53 ]





Temat: Opel Astra G 1.7 DTI 2002r silnik ISUZU czy można to lać?
Przepraszam koledzy, że nie zauważyłem pytania jakie zadał mi kolega Vista. Tak wiec spróbuje odpowiedzieć. Posiadam Opla Astre G kombi z silnikiem Y20DTH obecny przebieg to 217 tyś.km. Jedyna poważniejsza naprawa to naprawa kompresora od klimatyzacji. Co do drugiego samochodu jest to Opel Vecktra z silnikiem X20DTH z przebiegiem 360 tyś. km którą jeździ moja żona, były w niej 3 poważniejsze naprawy: wymieniłem przepływomierz powietrza, pompe serwa która sam zepsułem, przekładnie kierownicy i teraz wymieniłem Sprężyny oraz tylne amortyzatory. A teraz co do pytań:

0. jakie dokładnie masz tam silniki?

1. pompę robiłeś w którymś autku? Nie

2. robisz jakieś dolewki np. mixol? Nie

3. lejesz zawsze standard czy jakieś premium? Dotychczas jezdzilem na mobil1 0-40 a teraz zmienilem na Helix 10-40 poniewaz Dodalem plyn do polepszenia jaksci spalania i pracy silnika juz widze efekty.

4. wężyki (przelewy) masz od zakupu czy wymieniałeś? Wymienialem

5. były jakieś poważniejsze inwestycje przy tych przebiegach? Jak napisalem

6. co ile czyścisz EGR/dolot? Vectra 2 razy

7. zdarzyło się, że zapowietrzył się któryś np. na krzywym postoju? Nie



Temat: COŚ NIE TAK E39 535i V8 1999r
Hej nie wiem czy pomoge ale Ja mialem Vectre 2.5 V6 i mialem podobny problem , a co ciekawe nie bylo zapisanego bledu w ECU a jednak .......czujnik walu korbowego po wymianie przstal przerywac , ale zanim do tego doszlo to wlasnie , wymienilem pol auta swiece , kable, filtry , cewka zaplonowa , przeplywomierz , czujnik temp w bloku silnika i duzo innych , a okazalo sie ze to czujnik walu KORBOWEGO .
Moze to to .

Pozdrawiam



Temat: Falowanie obrotów. cd. Vectra vs BMW :)
Witam!

Mam problemik z falowaniem obrotów.
Jak opisywałem wcześniej, że mam słabe przyspieszenie. Okazaoło się, ze to jednak przepływomierz. Po odpięciu auto zbiera się lepiej, ale ma kiepski start i muli się czasami po dodaniu gazu, trzeba odpuścić i dodać jeszcze raz. Postanowiłem pożyczyć przepływkę. Po założeniu identycznej od kolegi i zresetowani kompa ( zdjęta klema na pół godziny) podłączamy, a tu auto faluje na ogotach i to tak od około 400-1000 i tak non stop jak stoję. Samochód super się zbiera, odzyskał werwę . Nieraz na postoju tak spada z obrotów, ze zgaśnie. Falowanie powstaje po dodaniu gazu i odpuszczeniu i po około 1 minucie ustaje, ale silnik nadal dziwnie pracuje i jakoś nierówno. Mimo, że nie faluje później to jest głośny i cały skacze. Po odłączeniu pzrepływki jest ok, po podączeniu już nie jest. Czy to może być pzrepływomierz? komputer błędu nie pokazuje. Moze trzeba coś innego podregulować? Pozatym ten ptrzepływomierz działa bez problemu w innym aucie.



Temat: Duuuze spalanie.
Witam:)
Moja Vectra pali 18l/100km i nie wiem jaki jest tego powod. W servisie Opla powiedzieli mi ze silnik sie nie nagrzewa i zebym wymienil termostat. Po wymianie termostatu i plynu samochod pali tyle samo. Pojechalem na komputer zeby zobaczyc co jest nie tak.
Gosc siedzial nad samochodem ze 30 minut i powiedzial ze wsio jest ok, sprawdzil wszystko: czujniki,sonde i przeplywomierz i powiedzial ze jest wsio oki i nie wie dlaczego tak duzo pali.
Auto sprowadzilem z niemiec i stalo sie to po pierwszym tankowaniu, samochod jest bardzo zamulony nie ma mocy. Czy moze to byc katalizator ? Moze Wy mi powiecie co jest nie tak i czemu tak sie dzieje.
Z Gory wielkie dzieki.
pozdrawiam



Temat: tuning silnika 20dti
No podobno można wyrównać wtedy turbinka nie traciłaby ciśnienia i byłoby cacy ale ja wolę nie testować na swojej:) a co do przepływomierza to bajki, w mastersie to sprawdzali i nie było różnicy, patrzyłem na forum vectry i tam jeden kolo powiedział, że gdzieś tam kiedyś niby jego kumpel tak zrobił ale nikt nigdy tego nie sprawdził-typowa plotka. jak chcesz więcej mocy prosta odpowiedź -KUP TDI!!



Temat: Przygasanie, szarpanie itp... Rozwiazanie!Astra G X18XE1
Witam!

Wczoraj odebralem auto. Ten elektronik co mi z autem robi jest uczciwy, raz ze jak nie wie co dalej zrobic pomimo tego ze spedzil zalozmy 5 godzin nie chce nic brac. Dwa fakt faktem za wymiane sterownika z sterownikiem wola sobie 1200zl to i tak powie pokarze ze komp byl robiony lub nie. Wszystko ci wytlumaczy co robic jak dziala itp. Wiec co do niego to moge tylko polecic. Wg niego mial 3 kompy zepsute(blad: zbyt wysokie napiecie biegu jalowego) gdzie 2 kompy byly cale nie rozbierane a drugi cos tam przy nim majstrowal. Ale bez skutku. Mowil tez ze probowal z moim kompem cos robic i wg niego bylo dobrze, fakt faktem jest troche lepiej bo juz nie szarpie tak bardzo(minimalnie) ale dalej przygasa... i powiedzial otwarcie albo zwraca mi cala kase albo moge jeszcze poczekac tydzien i sprowadzi sterownik nowy. Wiec poczekam jeszcze ten tydzien i zobaczymy co to bedzie. Gorzej bedzie jak dalej bedzie to samo...

Przewody gosc sprawdzil i jest wszystko ok.

DODANO:

Nie pisalem ostatnio jak sie temat mojej astry rozwinal bo wszystko bylo sprawdzane. Wiec znalazl gosc w koncu kompa z vectry chyba rocznik 01 w kazdym razie komp po poprawkach. Ale niestety nic to nie dalo... wiec sprawdzil mi przeplywomierz i przepustnice i tez nic nie znalazl...i powiedzial ze juz nie wie co zrobic. skasowal mnie za to 700zl mam nowy komp i jeszcze jeden stary...ehh juz zaraz bede mial caly garaz czesci. Wiec musze teraz kogos znalezc kto zrobi rozwiert przepustnicy i poustawia to wszystko tak jak ma byc... A pozniej auto idzie na sprzedaz. Ktos chetny?

pozdrawiam....



Temat: Zafira 2.0 DTI - spadek mocy
po pierwsze przeplywomierz a po dugie czujnik doladowania.
najlepiej pojedz na tech-a i zobaczysz co jest.
wymieniales juz przeplywke ??
w tych silnikach podobno dlugo nie wytrzymuje.
w swojej vectrze tez mam 2.0 DTi i sam zastanawiam sie ile moja przeplywka wytrzyma.
pozdro



Temat: problem z C20NE/SEH
Kilka lat temu miałem Vectrę z silnikiem C20NE z gazem - podobny do Twojego - rózni sie tylko cisnieniem sprężania .Przejechałem nią 200tys. km.Jeszcze cos skojarzyłem - praktycznie tylko jeździłem na gazie i gdy kiedys chciałem wyjeździc benzyne z baku , okazało się że auto w czasie jazdy zachowuje sie tak jak u Ciebie- okropna dziura ( tylko bez kłopotów z odpalaniem).
Kupiłem na giełdzie w Gliwicach całą listwę z 4 wtryskiwaczami ( 120zł ) i wymieniłem tylko dwa .Wtedy problem zniknął .Były jakby zatarte - pewnie dlatego że ciągle " stały"
Aha, wyczysciłem również ( przepłukałem sprayem do gaźnika ) przepływomierz powietrza - sprawdź czy klapka lekko się porusza i czy się nie zacina.



Temat: szarpie na benzynie
heya annonis
Mam dokładnie takie same objawy w Vectrze. Ja jeszcze sprawdzałem przepływomierz, pożyczyłem na podmiankę wtryski i nic.
Spróbuj zdjąć klemkę z akuma jak radzi "ja37"
U mnie po odłączeniu baterii idealnie chodzi na benzynie jeszcze przez kilka godzin jazdy, później chyba nałapuje błędów i klapa.
Jestem w trakcie eksperymentowania
Jak dojdę co było to dam znać
Podobno muszę założyć emula ( no ale do tej pory chodził bez emula idealnie)



Temat: za duże spalanie

brat też ma vectre 2.0DTI a u niego problem polega na tym że auto nie wkręca się na obroty tak jak powinno jednym słowem mówiąc jest wolniejszy od żółWIA a świeci się check engin, raczej powinien jak aż tak nie chce chodzić, może przepływomierz, pompa paliwa, filtr paliwa, jeśli się pali check to pierw błędy trzeba sczytać! tylko w ogóle czy się check zapala, bo nie napisałeś?



Temat: OMEGA 2,2 DTI 2001r, kontrolka silnika + brak mocy
witam prosze o porade mam vectre dti traci mi na mocy pod czas jazdy włancza mi sie kontrolka silniczka i straszny muł powymieniałem juz durzo zeczy i dalej to samo a na kompie wyskakuje mi ciogle taki błand p0190;( prosze o porade Vetra pali normalnie nie kopci :(:(:(:( wymieniłem przepływomierz zawór sterujoncy Vacum pompe posprawdzałem wszystkie przewody i dalej to samo mencze sie juz z tym pół roku i nie wiem co robic :(:(:(:(:



Temat: Brak mocy
witam jestem nowym forumowiczem mam opla vectre 20 16v(136) i miałem podobny problem... wyświetlił mi się błąd przepływomierza, po wymianie wszystko było ok po pewnym czasie znowu się zapaliło cheek engine, po wizycie u mechanika okazało się że to czujnik wału korbowego. ...........i było dobrze przez 6 miechów teraz znowu dzieje sie cos niedobrego egr zaślepiony ale nic. podczas jazdy brak mocy i w nieoczekiwanym momencie zapala sie szatan :(



Temat: Szukam specjalisty od ECU
Witam
   Szukam specjalisty od problemow elektronicznych...
        Opel Vectra B'96
Najlepiej w Krakowie i niedalekich okolicach.
Podajcie jakies namiary.

[Problem:]

        Auto jezdzi normlanie ale wrzucenie na luz powoduje ze obroty spadaja
do 1000 po czym rosna do 1700  i pozniej trzymaja sie na jakies 1500...
tak jest dopoki sie tocze jak tylko stane obroty wolno spadaja na 700.
Wrzucenie 1-ki i puszcenie sprzegla powoduje ze auto samo przyspiesza,
nie potrzebuje naciskac gazu.

[Proby rozwiazania:]

        Wymiana przeplywomierza, czujnik predkosci obr. walu korbowego,
uszcelki pod silnikiem krokowy, nowe swiece i filtr powietrza oraz
paliwa, wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy (na probe byl
zakladany nowy i dzialo sie to samo) sprawdzona szczelnosc ukladu
dolotowego. Tzn. kolektor dolotowy caly. Wszysko robione w warsztacie
Malka (bronowicka) Problem rozwiazuje w granie nowej (fabrycznej) mapy
wtryskow, ale nawet wtedy na TECH2 widac ze nie wszytskie ustawienia sa
poprawen (sprawdzone z takim samym silnikiem chodzacym bez takich
objawowo) nie mniej auto dziala OK, przez dzien moze dwa potem objawy
wracaja...

[Hint]
        Auto ma LPG II gen. i problemy zaczaly sie z grubsza od wielkiego
strzala na LPG. jednak od 1,5 tyg jak probuje to naprawic zeby wykluczyc
wplyw elementow LPG na prace silnika na bezynie, instalacja LPG ma
wyciagniete bezpieczniki wiec tak jakby jej niebylo. opisane zachowanie
ma miejsce na Pb.





Temat: Pare pytan technicznych do Wiedzacych
Witam!

Niedawno zagazowalem swoja Vectre A 2.0i, instalacja I generacji bez
komputera (o sensownosci takiego rozwiazania kiedy indziej ;)). Poniewaz
nie do konca jestem zadowolony z efektu, kombinuje co by tu ulepszyc... W
zwiazku z tym pytania:
1. Jak dobrac mikser do silnika? Chodzi glownie o srednice zwezki.
Znalazlem gdzies orientacyjny "wzor":
powierzchnia przekroju zwezki [mm^2] = 7..10*moc silnika [HP]
co daje w moim przypadku (115HP) od 32 do 38 mm^2. Moj mikser zbliza sie
raczej do dolnych granic... Efekt: mul na benzynie, jeszcze wiekszy na
gazie... Czy zwiekszenie srednicy zwezki moze pomoc?
2. Czym sie roznia reduktory do instalacji z "wtryskiem" fazy lotnej od
tych do mikserow? Na logike te pierwsze musza byc nadcisnieniowe i o
stalym wydatku?
3. Mikser mam zalozony przed przeplywomierzem (klapkowym), czy to dobrze,
czy tez lepiej byloby dac mikser tuz przed przepustnica? Jakie sa
zalety/wady obu rozwiazan? Pan gazownik cos niejasno marudzil o
"potrzebie kompensacji" przy mikserze przed przepustnica?
4. Czy strona niskocisnieniowa reduktora ma polaczenie z atmosfera? I co
za tym idzie, czy silnik moze ciagnac "lewe" powietrze przez reduktor?
(chyba raczej niemozliwe...)

Tyle pytan dreczacych mnie teraz, nastepne zapewne przyjda pozniej :)

Dzieki za odpowiedzi...

        Pozdrawiam,             MD





Temat: Gdzie warsztat Opel



| Witam!
| Czy ktos moze mi polecic jakis dobry warsztat gdzie znaja sie dobrze
| na Oplach Vectra? Konkretnie chodzi mi o silnik C20XE (problem z
| przeplywomierzem i czujnikiem spalania stukowego).
| Z gory dzieki!
| Adam T.

tu zobacz:

http://www.trojmiasto.pl/ob.phtml?id_ob=10078&akcja=wyniki

pzdr


http://ibauto.webpark.pl/

a tu bardziej szczegolowo
pozdrawiam





Temat: Gdzie warsztat Opel


Witam!
Czy ktos moze mi polecic jakis dobry warsztat gdzie znaja sie dobrze na
Oplach Vectra? Konkretnie chodzi mi o silnik C20XE (problem z
przeplywomierzem i czujnikiem spalania stukowego).
Z gory dzieki!
Adam T.


tu zobacz:

http://www.trojmiasto.pl/ob.phtml?id_ob=10078&akcja=wyniki

pzdr





Temat: turbodiesel (opel dth) - dziura (brak mocy) przy ostrym przyspieszaniu


Co powoduje wystepowanie chwilowego przydlawienia w turbodieslu
przy maksymalnym przyspieszaniu (i nie chodzi ani o sam dol ani
o odciecie) ?
Efekt objawia sie tym, ze jak dam pedal w podloge np. na II,
dociagne prawie do odciecia to po przelaczeniu na kolejny
bieg jest chwilowe (moze z pol sekundy) przydlawienie.
Odczucie jest takie jakby nawet lekko przyhamowywalo silnikiem.
Turbina nie daje rady ?

Samochod - opel vectra dth '97, 100(101)KM, 112 kkm przebiegu,
ON z BP, filtr paliwa niedawno wymianiany, do tej pory silnik
uzytkowany rozsadnie (nie zmulany, nie meczony).


to jasne, mialem to samo - padniety przeplywomierz

Pozdrawiam
Rysiek
www.V10.pl





Temat: wolne obroty - silniczek krokowy??

: Witam
:
: Jakos z nienacka pojawil mie sie problem z wolnymi obrotami. Myslalem ze
to
: wina gazu ale na benzynie jest to samo. Obroty zamiast spasc do 700-800
: utrzymuja sie pomiedzy 1100-1900. Czego to moze byc wina - ktos cos mi
: wspomnial o silniczku krokowym? Ktos inny o przeplywomierzu? Czy ktos mial
: juz cos takiego?
:

Jeśli masz tak wysokie i obroty na gazie i na benzynie to napewno nie jest
to wina sillniczka krokowego. Silniczzek krokowy działa tylko na benzynie a
na gazie jest omijany... Poszukaj gdzie indziej.. Ja bym zaczął od zwykłej
regulacji wolnych obrotów.

Hermi
Opel Vectra 2.0i
(niestety nie oznakowany - brak naklejeczki)





Temat: Węże do chłodnicy PILNE


Ja rowniez szukam ale do Vectry A 94 rok. 2.0 - ten waz laczacy chlodnice
z
termostatem.
Szukam takze sprzedawcy elementu gumowego idacego od przeplywomierza do
silnika.
Tomek

No nareszcie ktoś z podobnym problemem.


Wiesz co - nie wiem jak wyglądają te węże u Ciebie ale mogę Tobie poradzić,
że jeżeli nie są zbytnio powyginane bydgoski stomil produkuje węże proste do
chłodnic - prawie wszystkie średnice. (wytrzymują od -35 do +125 stopni)
No ale są dość sztywne - ja takich nie mogę mieć ( bo u mnie są bardzo
powyginane)
Ale jeszcze można dostać uniwersalne węże chłodnicze firmy GATES ale
największa średnica to (tak widziałem ) 10 mm
Taki kupiłem i on wytrzymuje.
Jakbyś coś wiedział coś o wężach to daj znać





Temat: LPG sekencja czy zwykly / CARENS 1.8


Kia Carens 1.8
Zwykly wielopunktowy wtrysk

W dwoch warsztatach doradzano mi instalacje z sekwencyjnym wtryskiem
Tlumaczenia byly rozne:

1. Pomiedzy filtrem powietrza a kolektorem jest "mieszalnik" ( jesli dobrze pamietam nazwe)
   Jak bedzie "strzal" to mieszalnik moze sie popsuc a jest drogi.
   Przy tum kolektor dolotowy jest metalowy ale duzy co zwieksza zagrozenie


Chodzi chyba o przepływomierz, podatny na uszkodzenia w razie strzału
gazu. Takie uszkodzenie może być kosztowne.

2. Komputer bedzie si epo jakims czasi "przestawial" pod wplywem
   blednych inf z sondy lambda i beda problemy  (ciekawe czemu sie nie
   przstawia przy sekwencji ?)


Jak instalacja będzie ok zrobiona to czemu miało by się tak dziać. To
chyba jakaś legenda.

Teraz pytanie :
 Czy namawianie mnie na sekwencje nie jest zwyklym naciaganiem na drogi produkt ?
(sekwencja 4000zl , zwykla 2.500)


IMHO trochę jest 15-20 % zysku z 2500 a ta sama wartośc od 4 kpln robi
różnicę.

Jesli sie moge zgodzic z 1 argumentem to drugi jakos mi brzmi
jak splawianie klienta


Jedź do innego gazownika. Ewentualnie zadzwoń do mojego - Inż. Dariusz
Maź 0-14 685 62 31. W mojej rodzinie zagazował już 5 aut i jest ok.
2x scorpio, 1x saab 9000, Accord, Audi 80 CC, Vectra 1.6 16v. Mogę polecić.

Pozdrawiam, Olaf


Również





Temat: Jakies opinie na temat ...


----- Original Message -----

powiedzmy ze pewien gosc taki jak ja ma 12tys i co nieco na zakladke,
lubi duze wozki z duzymi silnikami ktory i tak przerabi na LPG. Co
waszym zdaniem jest warte uwagi. Ja pomyslalem ze moze :
- opel omega
- vectra
- ford scorpio
- sierra


sierra 2.0 DOHC EFI 8 V  120 KM  lub scorpio 2.0 16 V 150 KM
czesci jest do bolu, nowych i uzywanych
sierra spokojnie i bez problemow chodzi na instalce LPG bez kompa, metalowy
kolektor dolotowy, brak przeplywomierza - to plusy przy LPG

chyba ze wolisz jeszcze mocniejsze silniki np 2.9 V6

poczytaj / popytaj na www.sierra.opalnet.pl -forum

pzdr Slawek
==========================================-
Kombi Sierra DOHC & Stary Escort - oba pod gazem...





Temat: tdi 110
Odnośnie mojej usterki.
Wymieniłem na sprawdzony przepływomierz i jest wszystko Ok.
Pozdrawiam.


Z ta Vectra to mocno przesadziles. Ja jezdzilem Omega 2 litry, silnik ten
sam i nigdy ponad 50 nie zaobserwowalem, zebym  nie wiem co robi. Podobnie
sprawa miala sie w przypadku passata VR6 czy Audi 100 2,8 nigdy wiecej niz
70 litrow a silniki maja prawie po 3 litry pojemnisci. Chyba cos z
komputerem masz nie teges.
P.S. A nozke mam ciezka :)





Temat: Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)
Witam mam problem Vectra pod czas jazdy traci moc włancza mi sie kontrolka silniczka i nie chce jechac dzieje mi sie to tylko pod czas jazdy wymieniłem juz durzo czensci na kompie wyskakuje błand p0190 pomocy!!! jaka moze byc przycyzna? wiem ze błąnd Usterka mechaniczna w systemie paliwa po sprawdzałem wszystkie zawory wsio oki przewody tak samo wymieniłem przepływomierz pompe pod cisnienia zawór EGR I DALEJ POD CZAS JAZDY vIKI TRACI MOC BORYKAM SIE Z TYM PROBLEME JUZ PÓŁ ROKU :(:(



Temat: Pytanie do eksperta związane z instalacją LPG
CZESC MAM OPLA VECTRE 1.8 16V Z GAZEM. KIEDY PRZYSPIESZAM TO MI STRZELA SPOD FILTRA ZRYWAJAC "GUMKE" POD MASKA. UKLAD ZAPLONOWY BYL SPRAWDZANY, SONDA DOBRA PRZEPLYWOMIERZ DOBRY DODAM TYLKO ZE KATALIZATOR JEST WYPALONY I OD JAKIEGOS CZASU NIE MA PRZYSPIESZENIA ZAROWNO NA BENZYNIE JAK I NA GAZIE. CZY TO MOZE BYC WINA KATALIZATORA? BO JUZ CHYBA WSZYSTKO SPRAWDZIALEM



Temat: Ecodriving
Szwagier ja to w ogole sie dziwie ze Ty potrafisz spokojnie jezdzic hania... Ja to bym nie dal rady gdybym wiedzial ze pod maska siedzi 200 uspionych patatajow, sam jak tylko audi dopadne to wyciskam z niego ostatnie poty co moze siostra potwierdzic (ostatnio smigalem i srednie spalanie po miescie wyszlo 12litrow )
Hehe ja jak jezdze tak zamulatorsko przez dluzszy czas to potem jak wcisne to wydaje mi sie ze fura zapier... czlowiek przyzwyczaja sie do mula a potem szok eheh

no ja przed chwila wrocilem z gas station i spalanie pol litra mniejsze mi wyszlo (7.1l), ale i tak cos jest nie tak bo po trasie mi spala po 7,5litra przy predkosciach nie przekraczajacych 110 trzeba pomyslec o nowym przeplywomierzu bo jak byl walniety jak vectre kupowalismy to byly takie same objawy. 5stowek pojdzie sie pasc...



Temat: TDI, HDI, JTD


..odradzam DTi.. może jakieś fakty ?

znajomy pracował w firmie kosmetycznej..

Vectry DTi były jako auta służbowe.. i to zarówno 82 jaki 100KM
wieczne problemy z turbiną i przepływomierzami..

poza tym Opel nie ma żadnego doświadczenia z dieslem,
wieczne pożyczki od Isuzu..
w większości testów oceniane najniżej..



Temat: Znalezione Allegro, eBay

Ponownie przedlift z seh-em na pokładzie:

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6189902

Kolejna osoba, która dodaje 7km seh'owi. Seh ma katalogowo 129KM, a nie 136KM, tyle to ma X20XEV.
Co do tej aukcji to na początku poprosiłbym kolesia o fotkę końca dwuruki(żeby było widać, że nie ma lambdy) i o numery przepływomierza, i ecu. Kilka razy już widziałem vectrę a niby z sehem, a okazywało się, że to zwykłe ne.



Temat: Co sądzicie o Oplu Kadecie GSi?
jesli kupować kadetta to tylko 2.0 150KM ewentualnie 129KM- ten drugi ma większe mozliwości dłubniecia

co do rodzaju wtrysku: japończyki tylko kogą po dzis dzień o takim pomarzyć - pełna 4-fazowa sekwencja SFI, silnik został wycofany z oferty bo niestety normy spalin weszły za wysokie. Za kontynuacje u opla uważa sie silniki rodziny eco tec montowane w astrach, vectrach, calibrach ale to juz nie to samo.

sam sie przekonałem o jednym silnik o oznaczeniu C20XE (150KM) jest wrazliwy na: przepływomierz oraz lamdę i z tych dwóch powodów może dostać od 1.6 Vtec lub Vti oraz palic jak smok

MAŁY a może poszukaj wersji Rally tam był silnik C20XE ale z turbinką czyli C20Let i całe 204 KM spalanko ok 11 po mieście
albo Kadett 3000 (też w budzie E tzw łezka) 220KM

od kiedy w japończykach były montowane silniki turbo?? chodzi mi głównie o hondę??

poza tematem: mercedes juz w 1970 roku wprowadził zmienne fazy rozrządu i się wycofał. Opinie od kilku użytkowników tego systemu w hondach zbiegają sie w jednym punkcie: fajny bajer za który trzeba zapłacić ale czy jest lepiej niż bez?



Temat: 1
Stanowczo odradzam ci gaz. Mam Opla Vectre B z gazem i nissana primere. Żadna to oszczędność bo przez gaz nonstop coś mi sie psuje. W oplu raz w roku trzeba głowice robić, padają przepływomierze a gazu pali z 18 litrów. Z koleji w nissanie cały czas trzeba regulować instalacje, bo podobno te silniki nie nadają sie do gazu i nie da sie idealnie dobrać mieszalnika. Więc nie widze w tym wszystkim za bardzo oszczędności. Do swojego peugeota w życiu bym gazu nie założył. Za bardzo go kocham. ))))))))))))))))))))))))))




Temat: ar 33 regulacja wolnych obrotów
Nie w kazdym jest krokowy, w jetronicu nie ma, na zimnym obroty regulowane sa jakims zaworem powietrza dodatkowego (tyle wykumałem puki co). Potencjometr tak ustawiłęm jak ty. Gazu nie mam. Pompa głośno chodzi, chcę ja zmienic i przy okazji filtry, swiece są nówki (cztreoelktrodowe boscha). Póki co podwyższyłem obroty przekrecając delikatnie potencjometr kóry pociagnął przepustnicę za sobą,(to tak jakbym srubę wkreci i odepchnał przepustnicęł, ale nie mogę dać sobie z nia rady) klika dopiero po przekreceniu sie min przepustnicy,i teraz mam 900 i wydaje sie ok. Wczesniej miałem ok 700 sorki za pomyłkę, żle odczytałem. Jutro pojeżdze to zobaczę jak to pracuje.

75andrew155, śruby na przepływce nie znalazłem, nawt go wykręciłem. Jest jakaś duza plastikowa śrubka na czole przepływomierza od strony przepustnicy, próbowałem nia ruszać ale nic nie zmieniała , tak mi się wydaje, zostawiłem ją w pierwotnej pozycj.

Aha, w ramach prób pogoniłem dziś dwóch kolesi w oplu vectra ,tznc hłopaki chcieli myknać alfinkę, ale jak zobaczyli "znikający punkt"za każdym razem jak "sie przymierzali" to dali sobie luz, jechali grzecznie z tyłu zachowujac prawidłową kolejność Pozdr
Jak ktoś cwiczył tą regulacje obrotów to b.proszę o kontynuacje postu.




Temat: Czy warto brac??bunka e34 ...

...Vectra B...To po prostu złom który ma ładne lusterka i nic wiecej.
...ma jeszcze przerdzewiałe tylne błotniki nawet z rocznika 2000... ,a z 1998r jest już po pierwszym remoncie tych miejsc – obserwacja doświadczeń kolegów użytkujących te ładne lusterka. (w przypadku 2.0 dti dobrze jest też mieć wiaderko przepływomierzy w zapasie)

Wracając do tematu – jeżeli jest tak jak piszesz, proponuję skorzystać z tej oferty (lub podobnej).
Tak naprawdę podstawowa wersja w tych okolicach cenowych może być największym atutem w staraniach o zminimalizowanie kosztów użytkowania – dużo korzystniej jest zapłacić za najlepszy stan samochodu niż za „ekstrasy z LPG”, klimatyzacją i dodatkowymi kołami (co często sytuuje cenę w pobliżu właśnie 9tys, a stan samochodu jest średni).
W takiej sytuacji (9tys za prawie podstawową wersję z 1992r) jedyne koszty po zakupie mogą dotyczyć wymiany płynów i spraw papierkowych – a potem długo długo nic (oczywiście przy „odpowiedzialnym" użytkowaniu)
pozdrawiam



Temat: Kosmiczne zuzycie paliwa Reset kompa c20xe M2.5
a co powiecie o zamiennikach przepływomierzy nowe kosztują od ok 150 do 200 zł a orginały ok 500- 600 Niechce sie juz bawic w używki bo nigdy do konca nie bede pewny ze są dobre Z drugiej strony słyszałem od kolegi ze kiedys do vectry B dopasowywali 5 nowych zamienników dopiero z ostatnim samochod chodził równo Ale informacji na temat spalania niemam



Temat: omega 2.0 130PS rok 95

ogolnie czy pasek czy lancuch czy jakies ogolnie avarie maja te omegi ect a kopa ma

pasek. ogólnie to czesto w X20XEV pada czujnik położenia wałka rozrządu, przepływomierz mało odporny na strzały z gazu, 136PS i 188Nm dokładnie mam w Vectrze i zbiera się to nawet, w omedze jedzie




Temat: Astra 2.0 16V DOHC problem z silnikiem
Ale to sugerujesz ze to przeplywomierz zdycha juz??Bo mialem juz dwie 16 tylko ze w vectrze A i taki problem mam pierwszy raz.Dziwi mnie to bo poprostu go mulimiedzy 3.5 a 5 tys obr po przekroczeniu granicy 5 tys jest odrzut w siedzenie.Moze miales takie objawy u siebie.Czytalem tez ze to moze byc sonda lmabda chlopak mial tak podobnie w swojej 16 po 4 tys jechal mu jak polonez



Temat: [80B4 ABK]strzela gdy dodam gazu
Zapłon jest opóźniony, z tąd ten czerwony kolektor. Lub może być źle ustawiona instalacja gazowa, mieszanka za uboga. A jak nie działa TPS (czujnik położenia przepustnicy) i sonda lambda to centralka z gazu nie dostaje najważnieszych informacji o pracy silnika i będą się działy cuda. W moim ABK mam przepływomierz od Opla Vectry I 2.0 8v, działa bez zarzutu, jest tańszy i łatwiej go dostać .



Temat: [O2] Spalanie 1.6

na odcinku 450km dostałem (dwa razy) od MDF 4.8l/100
Kolega chyba pisze o spalaniu chwilowym
Człowieku to co ty wypisujesz jest po prostu niemozliwe !! Jesli Clio II 1.9 D paliło w mieście 6,5 l a na trasie najmniej udało sie zejśc do 4,8 l to nie ma bata zeby tyle samo spalił silnik 1.6 MPI !!!
Tak sie składa ze jeźdże zgodnie z zasadami Eco Drivingu i w swojej O2 1.6 MPI na trasie najnizej sszedłem do 6.9 l/100 km (z właczoną klimą) a w mieście do 9,8.
Jesli to co piszesz było by prawda to okazało by sieże nie ma po co kupowac diesla Pozatym mam porównanie do 2 silników 1.6 16V ( jeden w Megane II mojego ojca a drugi w poprzednim aucie moich rodzicow Oplu Vectrze). Oba te silniki nie schodziły w miescie poniżej 9,6 l/100 km a na trasie poniżej 6,8 l/100 km. Wiec nie wmawiaj tu że O2 nagle spala ci 4,8 na trasie
Jesli takie inf. faktycznie przekazuje ci MFD to pewnie masz padnięty przepływomierz.



Temat: Gdzie i co tankujecie w dieslach?
własnie ja mam podobny problem, jak samochód wejdzie na wyzsze obroty to czasami włączy sie kontrolka kluczyka i czuc minimalnuy spadek mocy. jednak aby kontrolka zgasła musze wyłączyc silnik i zapalic ponownie ( kolega który ma vectre 2,2 dti ma to samo)
poczatkowo myslałem ze to moze turbina pada ale przypuszczam ze to paliwo badz przepływomierz powietrza



Temat: [CB] problem z kodem 0130 :)
Szanowni Koledzy

Chciałbym poruszyć problem błędu 0130. Poruszałem już ten temat w wątku dotyczącym sondy lambda jednak odpowiedzi tam udzielone nie dały rezultatu.
Szukałem na forum i jak dotąd niewiele w tym temacie zostało zrobione.
Przeszukałem też fora dotyczące innych samochodów opla (Astra, Vectra i Omega).

Z tego co udało mi się do tej pory dowiedzieć to kod błędu 0130 (regulacja poza zakresem. Nieprawidłowy sygnał sondy) oznaczać może bardzo wiele.
Pierwsze co przychodzi na myśl w przypadku zaistnienia tego błędu to wymiana sondy lambda. Jednak w moim przypadku wymiana sondy nic nie dała. Błąd nadal wyskakuje. Na innych forach piszą że błąd ten może być spowodowany nieprawidłowym działaniem przepływomierza powietrza, lewego powietrza w kolektorze dolotowym a nawet błędnego działania EGR lub też zatkanego katalizatora

W związku z tym chciałbym zasięgnąć waszej rady i doświadczenia w sprawie wyeliminowania tego błędu.
Czy komuś udało się go wyeliminować (jak zaistniał oczywiście) i w jaki sposób.
Wydaje mi się ze informacje udzielone przez kolegów będą ważne bo jak widać błąd ten obejmuje bardzo szeroki wachlarz możliwych rozwiązań problemu



Temat: [P11.144/W11.144] Strach przed kupnem primerki

Teraz Ja! Bo nikt nie chwali Diesla

Wcześniej miałem Renówkę 19( czytaj rujnówkę ), auto miało jedynie wygodne siedzenia i przyjemne plastiki. Królowa serwisów, dobrze że mam pojęcia trochę i sam robiłem, ale i tak na części wydałem drugą wartość samochodu. Napraw nie było końca. Dobrze , że w koncu się jej pozbyłem bo Flinstona w końcu bym zrobił, albo nadwozie wyprzedziłoby podwozie. To samo w innych modelach mieli znajomi, czy meganka czy Laguna. Zawieszenie, blacha i chamulce to w francuzach porażka.


Rodzice mieli dwie 19tki, ja też miałem swoją - '92, ph1, przez dwa lata. Zero 'niespodzianek' praktycznie, poza zaśniedziałymi stykami od rozrusznika. Oleju więcej przez korek w misce wykapywało niż go spalała, a blachy - człowieku, połowa Vectr B ~96, które widziałem miała conajmniej 10x więcej rdzy;P

Co do Primerek - jedyne co mi padło poza wspominanymi wahaczami, to czujnik ABS - Bosch - ale to pewnie dlatego, ze niemieckie gówno;P Kumplowi w Primerce padł przepływomierz zdaje się, też Bosch, też drogie.



Temat: przpływomierz R45 td
HarryKelso napisał(a):

Czy ktoś mi moze powiedziec czy to prawda ze do Rovera45 mozna założyc
przepływomierz od Opla Vectry ?Jest o połowe tańszy i słyszałem ze pasuje
, ale kolo który to sprzedaje powiedział że nie moge założyc tego
oplowskiego

Przeszukaj sobie archiwum grupy jakimś czytnikiem to się dowiesz na 100%.
Na pewno od jakiegoś Opla pasuje.

--
R620 Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków



Temat: przpływomierz R45 td
Czy ktoś mi moze powiedziec czy to prawda ze do Rovera45 mozna założyc
przepływomierz od Opla Vectry ?Jest o połowe tańszy i słyszałem ze pasuje
, ale kolo który to sprzedaje powiedział że nie moge założyc tego
oplowskiego
--

45 2,0 iTD 2000r
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl



Temat: Czy warto brac??bunka e34 ...

...Vectra B...To po prostu złom który ma ładne lusterka i nic wiecej.
...ma jeszcze przerdzewiałe tylne błotniki nawet z rocznika 2000... ,a z 1998r jest już po pierwszym remoncie tych miejsc – obserwacja doświadczeń kolegów użytkujących te ładne lusterka. (w przypadku 2.0 dti dobrze jest też mieć wiaderko przepływomierzy w zapasie)

Wracając do tematu – jeżeli jest tak jak piszesz, proponuję skorzystać z tej oferty (lub podobnej).
Tak naprawdę podstawowa wersja w tych okolicach cenowych może być największym atutem w staraniach o zminimalizowanie kosztów użytkowania – dużo korzystniej jest zapłacić za najlepszy stan samochodu niż za „ekstrasy z LPG”, klimatyzacją i dodatkowymi kołami (co często sytuuje cenę w pobliżu właśnie 9tys, a stan samochodu jest średni).
W takiej sytuacji (9tys za prawie podstawową wersję z 1992r) jedyne koszty po zakupie mogą dotyczyć wymiany płynów i spraw papierkowych – a potem długo długo nic (oczywiście przy „odpowiedzialnym" użytkowaniu)
pozdrawiam




Temat: CHECK ENGINE
Auto: Vectra 2.0 CDX Dti Angielska wersja

Miszkam w Anglii Kupilem Vectre (j.w) i troszke zaczela szwankowac, mianowicie: Na niskich obrotach swieci sie kontrolka check engine, gdy obroty dojdá do 2,5 tys gasnie.
Natomiast po dluzszej jezdzie powyzej 3 tys obrotów tak jakby przeláczala sie w 'stan bezpieczenstwa' wogóle traci moc i nie pojade wiécej jak 70 mil tj. ok 120 km/h
na ( niecalych 3 tys. obrotów). Podobny problem mial Kolega spod linku:

http://forum.opel24.com/v...moca-vt4439.htm

Aha. Filtry wyminione przeplywomierz równiez.

Pomózcie Prosze!!!



Temat: Jaki przeplywomierz?
No właśnie. Jaki przepływomierz?? Bedboyu napisz jak sprawuje się ten przepływomierz od Vectry i ile kosztował?




Temat: Sprzedam tanie nowe cz?sci samochodowe - mechaniczne
przeplywomierz do Vectry 2.0 8V, sprzeglo SASCH-a, tarcze hamulcowe - ventylowane - prosze o podanie cen i marek



Temat: Przeplywomierz do OPLA VECTRY 2.0DTH
witam

Poszukuje nowego lub uzywanego przeplywomierza pow. do silnika Diesla do
Vectry B 2.0DTH

produkcji BOSCHa.

Info z Cena prosze na priv.

P.S. Najlepiej ludzie z wawy lub okolic





Temat: [R45iTD] Przepływomierz ?

do Twojego Rovera pasuje przepływomierz od Opla Vectry 2.0DTi rocznik 1998. Jest identyczny i kosztuje jakieś 270zł Do którego Rovera pasuje



Temat: Kupno Opla Astry potrzebne porady.
Ogólnie Astry są dobre,(napewno lepsza od golfa III) w silnikach 1,4 i 1,6 padają sondy lambda,ale to z powodu dużego nieraz przebiegu,natomiast w vectrze padają przepływomierze najczesciej w silnikach 2,0 16v mowa o vectrze B.



Temat: [2.0 iDT] Gdzie kupię oryginalny przepływomierz?
Witajcie!
Gdzie moge kupic najtaniej oryginalny przeplywomierz BOSCH'a, ktory jest dedykowany do Opla Vectry, ktory posiada taki sam srodek jak oryginal dedykowany dla silnika 2.0 iDT? Glownie chodzi mi o MG ZR.

Czekam na wasza pomoc!

Pozdrawiam,
HuMaX



Temat: [R45iTD] Przepływomierz ?
do Twojego Rovera pasuje przepływomierz od Opla Vectry 2.0DTi rocznik 1998. Jest identyczny i kosztuje jakieś 270zł



Temat: Vectra B, diesel nie wchodzi na obroty (brak mocy)
vectra b 2.0 dti, 98r. silnik słabo wkreca sie na obroty, podczas jazdy nie ma przyspieszenia, turbina chodzi, przepływomierz sprawny, może ktoś mi pomóc?



Temat: Problem z FRONTERĄ
no to raczej na 100 jest przeplywomierz temat byl juz walkowany na forum vectry przy silnikach diesla mialem vectre 2.0dti i takie same objawy al e jezdzilem z tym . jak kontrolka zgasla szedl ok. nowa przeplywka ok 300zl

[ Dodano: Pon Gru 03, 2007 20:37 ]



Temat: [B4 ABK 80 2.0E] Sonda lamba i przepływomierz (zamienniki?)
co do przepływomierza to idealnie pasuje od opla vectra 2.0 8v,sam na takim jeżdzę już ponad pół roku i hula(kupiłem za 60 zł) ,a co do sondy lambda to ktoś na forum polecał jakąś podróbke ngk.



Temat: vectra 2.0DTi 16V,slabnie,pomocy

Vectra 2.0DTi
slyszalem ,ze moze to byc wina przeplywki,ktora jest zabrudzona...
to raczej by bylo czuc juz wczesniej wiecej, auto raczej by sie wogole do tych 160 nie rozpedzilo z walnietym przeplywomierzem



Temat: Problem z vectra
witam jestem tu nowy mam podobny problem y oplem vectra 1.8 tez świeci mi ta kontrolka wszystko jest sprawdzone a na kombie pisze przepływomierz powietrza morze być walnięty sterownik



Temat: wazne pytanko
Obadam te świece. Gdzies na forum Vectry czytalem o podobnych problemach tez w 2.0 DTI to radzona mu ze to moze byc tez przepływomierz..



Temat: Kupie, sprzedam, zamienie.
Hello Kupie przepływomierz powietrza o nr. 0280202208 Alfa 155 164 opel astra vectra calibra … Mogą posiadać go przelywka jest potrzebna wręcz na wczoraj Jeśli ktoś posiada owa przeływke proszę pisać na pw cene i nr. tel



Temat: Obroty
Ja mam to samo w swojej astrze. Również mam astre f 1,8 16 v i tez mam ten problem z obrotami. Podobno to wina przepływomierza, tak słyszałem. To w Astrach jest najczestrza wada. W Vectrach również sie to często zdarza. jak będę wiedział coś wiecej to dam znać Pozdro



Temat: problemy z obrotami prosze o pomoc
mam opla vectre 1995 b i wykazalemu mi na koputerze ze siadl czujnik powietrza wymienilem przeplywomierz czy to to samo . troszke sie poprawilo ale ma takie chwilke ze jak spuszcvze go na luz to obroty wskakoja na 1.5 obrotow albo gasnie . i nie wiem co zrobicc



Temat: kto pożyczy przepływke...
moze mógłby ktoś porzyczyć mi przepływomierz z omegi lub vectry 2.0 8v...
tak doslownie na 15minut zeby ocenic czy moj juz szlak trafil...



Temat: Nie pracuje na jednym cyl.
2.0i 8v ta starsza, ogólnie to silnik siedzi w corsie A, rocznik tej vectry to gdzieś około 92.

Panowie a może być cała przyczyna w tym że wywalony został przepływomierz?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam



Temat: Oplowski Diesel - opnie o silnikach 2.0 100KM i 2.2 125KM
Jezdzilem Vectra 2.0 DI, mul bo tylko 80 KM, ale za to oszczedny, w tych silnikach lubia padac pompy i przeplywomierze. Dobra kultura pracy, dobrze wyciszone wnetrze i zadnych drgan.



Temat: Opel Vectra 2,0DTL
Witam , mam problem, moje autko nie uzyskuje pełnych obrotów, był sprawdzany na komputerze i podobno wszystko jest ok wymieniłem przepływomierz powietrza i dalej nic. Uzyskuje max 3500 obrotów. Do tego momentu ciągnie w miare a dalej stoi w miejscu, co radzicie?



Temat: Opel Vectra 2.0 16V 98r.
Witam. Autko jak w temacie. Wolno się zbiera (spadek mocy), czasami przy dodaniu gazu szarpnie. W pamieci 0 błędów. Autko dopiero przyjedzie w przyszłym tygodniu, ale chcialem poprosic o jakies sugestie. Podejrzewam przeplywomierz. Pozdrawiam



Temat: Węże do chłodnicy PILNE
Ja rowniez szukam ale do Vectry A 94 rok. 2.0 - ten waz laczacy chlodnice z
termostatem.
Szukam takze sprzedawcy elementu gumowego idacego od przeplywomierza do
silnika.
Tomek




Temat: Opel Vectra B 2.0 16V gasnie
Wóz jak w temacie rocznik 96 w automacie.Podczas jazdy wszystko jest w porzadku,natomiast lubi sobie czasami zgasnac na wolnych obrotach.Z powtórnym odpalenie nie ma klopotu.w sterowniku bład p0100.blad po skasowaniu powraca,gdy auto zgasnie.wymienilem przeplywomierz na drugi, objawy takie same.



Temat: Gdzie warsztat Opel
Witam!
Czy ktos moze mi polecic jakis dobry warsztat gdzie znaja sie dobrze na
Oplach Vectra? Konkretnie chodzi mi o silnik C20XE (problem z
przeplywomierzem i czujnikiem spalania stukowego).
Z gory dzieki!
Adam T.




Temat: slaby silnik
chodzi o vectre 1.8 symbol to C18NZ , wywoływałem kody błedow i nic nie znalazło;napisz mi czy przepływomierz moge zprawdzic samemu czy musze jechac do mechanika i co sprawdzic w układzie dolotu ,słyszałem ze to moze byc tez przez sonde lambda ??



Temat: lpg grejt a bena już nie
a pytanie z innej paki.....mam przepływomierz bosha ale pochodzi on chyba od vectry 2.0....wszystko pasują i nawet działa ale pytanie mam czy nie oszukuje coś on..czy ma to coś wspólnego do mocy?



Temat: Proszę o opinie o Oplu Vectrze B


Jakie są wasze opinie o Vectrze B z lat 1996-97??
Co w nich się lubi psuć i czy utrzymanie tego auta (koszt części) jest
akceptowalny?


czesci do opla to jedne z tanszych na rynku


Jakie silniki byście polecali?


ja gdybym jezdzil glownie w trasie to kupilbym benzyne,
(min. 1.8), jesli wiekszosc w miescie albo w rejonach
podmiejskich to moze t-diesel.


Myślałem o dieslu albo 1.8 benzyna (mozliwe że
zagazowana).
1.6 pewnie byłby za mały do Vectry.


ten 1.6 (chyba 100KM) pewnie osiagami bedzie porownywalny
z t-dieslem (dth 100KM), ale musialbys go mocno krecic.
Cos mi sie zdaje, ze ten 1.8 nie tak wiele wiecej by spalil.
Jesli chcesz bardziej oszczedzac na paliwie to proponuje
jednak t-diesla. Jak chcesz jezdzic z wiecej niz 2,3 osobami,
albo z przyczepka to ten t-diesel tez calkiem sie spisuje.


Jeśli ktoś z Was jest pasiadaczem takiego samochodu i mógłby się podzielić
uwagami o nim to byłbym wdzięczny.


W dth standardowa awaria to przeplywomierz (wyrazny spadek
mocy, swieci sie kontrolka check-engine). Raczej standardem
jest rowniez koniecznosc dolania 1-1.5 litra oleju na
15kkm (ten typ tak ma).
'97, dth, < 90kkm - w ubieglym roku zaczela
pojawiac sie ruda (w okolicach laczenia progow z tylnymi
nadkolami, widac po otwarciu drzwi - oidp to tam chyba
jest jakas uszczelka i to bylo tuz przy jej koncu, i na
tylnej klapie, tuz pod zamkiem).


Interesowało by mnie jeszcze z jakim poziomem spalania paliwa trzeba się
liczyć oraz jak te silniki benzynowe znosza instalacje gazowe.


wszystko zalezy od buta, jesli chodzi o t-diesla (dth)
to rozrzut jest od 4 - 9, przewaznie ~5.5 jesli jezdzi
ojciec i ~7 jesli jezdze ja (ciezka noga).
Poszukaj tez w googlach - pytania o vectre pojawialy
sie juz "pare" razy.
Mozesz zerknac tez np. na http://www.vectra-unlimited.pl/

Pozdr.
W.





Temat: brak mocy?! VECTARA B szybsza niż BMW

Sugerujesz zmienić Vecta na POLONEZa?
Sięgając początków mojego posiadania tego samochodu był znacząco szybszy. A może to kwestia przyzwyczajenia? Wtedy przesiadłem się z fiata 126p prosto w BMW i różnica była spora.


Wiesz co, powiem coś kontrowersyjnego – 1.4MPI daje wg mnie dużo większą radość z ostrej jazdy niż Vectra 1.6, a zwłaszcza 2.0dti – oprócz wymiernych parametrów na korzyść 1.4, cenna jest jeszcze obserwacja zdziwionych min innych kierowców na każdego rodzaju drogach., na widok tego, co potrafi to, co wszyscy od dawna wyszydzają. Na marginesie, kolega z Vectry 2.0dti często ma jakieś klopoty i wiaderko przepływomierzy na zapas – porównując z tą sytuacją, w swoim czasie czułem się komfortowo użytkując 1.4, w którym nic się nie zepsuło przez 3lata (pomijając konieczność własnoręcznej wymiany uszczelki pod głowicą – ale to był efekt „radości z jazdy” ) Jeżdżenie tamtym ciekawym autkiem pozwoliło mi wyszaleć się, dzięki czemu teraz łatwiej jest mi jest cieszyć się tą najprawdziwszą, długo oczekiwaną „radością z jazdy” i przedłużać tą przyjemność podczas każdej trasy (a jak wiadomo, wskazane jest, żeby różne przyjemności przedłużać )
pozdrawiam

Polonez ma dawać większą radość z jazdy od Vectry !!!!!! Trochę chyba kolegę poniosło... Poldek zero trzymania się nawierchni, zero hamulców, wyjący mmost tak że się nie da w środku nawet normalnie rozmawiać... Polonez to totalny złom, nawet z silnikiem Rovera. Na torze taka Astra czy Vectra by objechały Poloneza 3 razy...

A wracając do tematu Vectra 1.6 niema kompletnie szans z B25... wiem bo mam lżejszą Astre z tym silnikiem.




Temat: Proszę o opinie o Oplu Vectrze B


| Jakie są wasze opinie o Vectrze B z lat 1996-97??
| Co w nich się lubi psuć i czy utrzymanie tego auta (koszt części) jest
| akceptowalny?

czesci do opla to jedne z tanszych na rynku

| Jakie silniki byście polecali?

ja gdybym jezdzil glownie w trasie to kupilbym benzyne,
(min. 1.8), jesli wiekszosc w miescie albo w rejonach
podmiejskich to moze t-diesel.

| Myślałem o dieslu albo 1.8 benzyna (mozliwe że
| zagazowana).
| 1.6 pewnie byłby za mały do Vectry.

ten 1.6 (chyba 100KM) pewnie osiagami bedzie porownywalny
z t-dieslem (dth 100KM), ale musialbys go mocno krecic.
Cos mi sie zdaje, ze ten 1.8 nie tak wiele wiecej by spalil.
Jesli chcesz bardziej oszczedzac na paliwie to proponuje
jednak t-diesla. Jak chcesz jezdzic z wiecej niz 2,3 osobami,
albo z przyczepka to ten t-diesel tez calkiem sie spisuje.

| Jeśli ktoś z Was jest pasiadaczem takiego samochodu i mógłby się
podzielić
| uwagami o nim to byłbym wdzięczny.

W dth standardowa awaria to przeplywomierz (wyrazny spadek
mocy, swieci sie kontrolka check-engine). Raczej standardem
jest rowniez koniecznosc dolania 1-1.5 litra oleju na
15kkm (ten typ tak ma).
'97, dth, < 90kkm - w ubieglym roku zaczela
pojawiac sie ruda (w okolicach laczenia progow z tylnymi
nadkolami, widac po otwarciu drzwi - oidp to tam chyba
jest jakas uszczelka i to bylo tuz przy jej koncu, i na
tylnej klapie, tuz pod zamkiem).

| Interesowało by mnie jeszcze z jakim poziomem spalania paliwa trzeba się
| liczyć oraz jak te silniki benzynowe znosza instalacje gazowe.


Ja mam rocznik 97 z silnikiem 2.0 16v z inst gazowa.
Piszesz o silniku 1.8. Moim zdaniem lepiej jest poszukac auta z dwulitrowka.
Silniki 1.8 w rocznikach <99r maja tylko 115KM a spalania jest prawie takie
jak w 2.0 136KM (te silniki roznily sie tylko skokiem tloka, reszta jest
identyczna).
Jezeli 1.8 to w roczniku 99 czyli po face-liftingu. Tam ma juz 125 KM i
kilka modernizacji eliminujacych typowe usterki silnikow 1.8 i 2.0 sprzed
listu (np pekajacy kolektor wydechowy).
Co do spalania to moj pali ponad 12 litrow gazu w miescie i okolo 9 w trasie
(nie mam specjalnie ciezkiej nogi) instalacja II gen. z kompem Bingo.
pozdr.
buggy





Temat: 2,0 DTI w Vectrze/Zafirze-czekam na opinie


Witajcie,
Zamierzam kupic Vectre lub Zafire kolo rocznika 2002 z silnikiem 2,0
DTI. Jakie macie doswiadczenie z tym silnikiem? Kultura pracy,
spalanie, itp.? A moze zdecydowanie lepiej wejsc w 2,2 DTI?
Z gory dzieki za pomoc.


Ujezdzam m.in. vectre B 2.0 tdi.
Kultury to to nie ma, zimny smierdzi i klekocze, przy
cieplym jest troche lepiej ale to nadal traktor (glownie
ujezdza(le)m benzynowce).
Awaryjnosc: ma 110 kkm przebiegu, raz poszedl przeplywomierz
(przy ~50-60 kkm), wkrotce po tym wystapil jeszcze jakis
problem (swiecila sie kontrolka check engine) ale samo sie
naprawilo i do tej pory wszystko jest ok.
Spalanie ? Jak zwykle - zalezy kto/jak/gdzie jezdzi.
a) jazda zupelnie niedzielno-emerycka, krajowkami i gminnymi
z okolic Kalisza w okolice W-wy (Bialobrzegi), predkosci
zazwyczaj 70-90km/h, gdzies na polowie trasy mozna przyjac,
ze z wlaczona klima elektron. - 4l/100km
b) jazda glownie po powiecie kaliskim, z predkosciami maks.
raczej do 120-130 km/h, + troche miasta (Kalisz), jazda rowna,
spokojna, bez mocnego deptania czy dlugiego stania w korkach -
 srednia z takiej mieszanej jazdy, ze zbiornika - 5.3-5.7 l/100km
c) wyprawa wakacyjna do Chorwacji, jazda rzeklbym dosc sprawna,
(np. wyjazd z Kalisza w dzien roboczy o 6 rano, przyjazd na
miejsce /~1000km/ o 18:30, wliczajac w to pare drobnych przerw
na tankowanie, jedzene itp.) ~5.8-5.9 l/100km
d) jazda 50% miasto (Poznan) + 50% przejazdy typu Poznan-Kalisz,
jazda szybka, dynamiczna, czasem do podlogi ~7.5-7.7 l/100km

Powiem tak - jezdzic to jezdzi, jak na 100 KM i 1350 kg
masy nie jest tak zle, poprostu trzeba jezdzic rozsadnie,
bez pakowania sie w wyprzedzania "na styk" itp.
Przy jezdzie 140,150 jest dosc glosny.
Nie wiem jak wyjdzie z olejem przy stylu jazdy jak z ostatniego
podpunktu ale nawet przy jezdzie jak w b) c) trzeba ten
litr, poltora (syntetyku) od wymiany do wymiany (~15kkm)
dolac.
Rozrzad jest na lancuchu wiec jesli ma nieduzy przebieg
i szczescie dopisze to mozna sie przez dlugi czas do niego
nie dotykac.
Mozna go tez dlubnac (firmy oferuja ~120KM za ~1600-2000 zl)
ale mam 0 doswiadczenia w tym temacie i jakby ktos mial
to chetnie sie zapoznam z opiniami.

W.





Temat: Vectra - który silnik wybrać


...Benzyną miałem okazję pojeździć i bardzo mi pasowała natomiast
diesel jest dla mnie niewiadomą. Może ktoś miał doświadczenie z tym
samochodem
i napisze jak się sprawuje jakie ma przyspieszenia ile pali, jaki ma
zasięg na
zbiorniku, jak z hałaśliwością silnika.


2.0 dth 100KM, 12.5 do 100, Vmax =195. Zalezy czego oczekujesz,
jaka charakterystyke silnika preferujesz, jakie masz przyzwyczajenia itp.
Wg mnie do normalnej, zdroworozsadkowej ;) jazdy po polskich
drogach - wystarcza.
Spalanie: trasa 4 (jazda emeryta) do 6.1 (takie spalanie mialem latem
przy prawie 600 km trasie Poznan - Wrzesnia - Kalisz -
Wielun - Czestochowa- Krakow - Nowy Sacz + okolice,
pokonanej w niedziele w dzien w ciagu ~7 godzin), przewaznie ~5.5
miasto (Poznan): przy dynamicznej jezdzie 7.1- 7.6. Przy spokojnej ~6.
Zbiornik ~61 litrow wiec zasieg ~1000km.
Halasliwosc ? Jak dla mnie kazdy diesel jest halasliwy, niezaleznie
czy japonski, niemiecki czy francuski itd. Ale to moze raczej kwestia
rodzaju dzwieku niz decybeli. Przy jezdzie 130-160 (moja ulubiona na trasie)
wg mnie ten dth (ojca) jest glosniejszy niz moja Vectra A '94 2.0 benz.
Zreszta na V biegu miedzy tymi autami jest tylko ~250 obrotow roznicy.
Jechalem dzisiaj Laguna 1.9 (120KM), mialem okazje wsluchac sie tez w
t-d 2.2 w C5 i ten oplowski prezentuje zblizony poziom glosnosci.
Auto jest z '97, przejechane ma 75+ kkm, w tym czasie raz padl
przeplywomierz (chyba cos ~35kkm) i jeszcze raz (przy ~70kkm)
zaczelo sie cos podobnego dziac (brak mocy) ale samo sie naprawilo
po 2 dniach :). Wiem, ze na 18kkm trzeba bylo dolac prawie 2 litry oleju -
to
podobno norma przy tym silniku.
Mi (i nie tylko) dodatkowo przeszkadza smrod spalin zaraz po odpaleniu
diesla (szczegolnie rano w zimie) - gdybym mial garaz w domu to nie
chcialbym diesla.


Czy warto się pchać w diesla. Mam zamiar pojeździć
Vectrą około 3 lat i myślę że w tym czasie nie przejadę więcej niż 60 tyś


km

paliwo pi*drzwi:
ON po 3.25, 6/100 =11700
95 po 3.7, 9/100 =19980

Osobiscie, jesli mam wyjechac poza miasto (6/100 kontra 8-8.5/100) to wole
jechac swoim starszym benzyniakiem, ale jesli jezdzilbym  w zdecydowanej
wiekszosci po miescie (6/100 kontra 10-10.5/100) to chyba przebolalbym
i wybralbym diesla - milo jednak jak wskazowka od paliwa spada prawie
2x wolniej.

Pozdrawiam,
Wlodek





Temat: Opel Vectra B - oryginalny przebieg


...Może masz książkę serwisową, albo
sa naklejki z przebiegiem gdzieś pod maską, np przy oleju czy pasku
rozrządu.


Ojciec ma tez z 97 roku i to dth - ma przejechane ledwie ponad 62 tys. km.
Wiem, ze trudno uwierzyc, ale jest to mozliwe - podobnie jak 14 letni maluch
z przebiegiem 19 tys. km !!! (gosc, ktory kupil ledwie mogl ukrecic
kierownica
tak byly zapieczone zwrotnice..) albo cinquecento z 2001 roku z przebiegiem
6 tys. km. (chyba jeszcze do sprzedania, Poznan)
Vectra taty ma zawsze spisywany stan licznika np. na polisach
ubezpieczeniowych,
Ma tez naklejki (przy wymianach oleju) na pokrywie silnika, ktore, wiadomo,
mozna samemu wypisac (co ma miejsce bo sam wymienia) i sztucznie zestarzec,
ale zawsze moze to byc jakis slad.

[do ac]
Zobacz na opony - jak ma 77 tys. km to moze miec nawet oryginalne.
Kierownica przy tym przebiegu nie powinna wlasciwie wykazywac
sladow zuzycia. Podobnie "pokrowiec" hamulca recznego, dzwigni zmiany
biegow.
Siedzenia powinny byc dosc sztywne, lewy fotel jesli chodzi o twardosc
nie powinien roznic sie zbytnio od prawego.
Tlumiki powinny byc oryginalne.
Przy tym przebiegu to zawieszenie powinno dzialac bardzo dobrze, sztywno,
Hamulce sa wg mnie bardzo dobre, klima (elektron.) dziala bez zarzutu.
Slabe punkty? Przy silniku dth to podobnie jak i w innych markach -
- przeplywomierz, ale co przy benzynce to nie wiem. O, mozesz
zwrocic uwage na oswietlenie deski rozdzielczej (kiedys nam
zaszwankowala jedna strona licznika ale sie samo naprawilo :-)).
W 5 dzwiowce przy jezdzie po dziurach niestety odzywa sie tylna klapa.
Slyszalem, ze czasem wyswietlacz radia/komputera siada (nie wyswietlaja
sie wszystkie elementy - nie wiem jak sie to nazywa, np. zamiast 8 widzisz
3).

Pozdr.
Wlodek





Temat: Czy warto brac??bunka e34 ...
He he po pierwsze to marka jest juz pewna....BMW:)
Po drugie....model to napewno ....e34:)
tylko myslalem nad silnikiem...
jakos nie mam przekonania do diesli...
mam e34 525i 12v...i jestem zadowolony....mam go rok...
wysiadla tylko wisco...kupilem za 120 zl sachsa...bo pracuje w centrum logistycznym z czesciami i zaprzyjazniony kierownik ma znizke ....i jak mi to czasem taniej zalatwi...jak ja zaczalem jezdzic....to byla juz w stanie ... nie bede komentowal...zawieszenie stukalo....po wypadku...tlumik az ryczal taki zardzewialy...i przez rok prawie jezdze...to tylko za jakies 100 zl tuleje wymienilem...bo wachacze za drogie zwazywszy na to ze nie mam dowodu i jakis postrzelony misiak mi ja zatrzyma znow na parking....i pospawalem koncowy tlumik za 20 zl u kolegi mechanika...i przezs rok jezdze i nic poza tym nie poszlo..to jak dobite auto wytrzymalo rok bez awarii to zadbany egzemlarz bedzie mnie drogo kosztowal??ja mialem taki stan bo poprzedni wlasciciel handlarzyk skacze z auta na auto...mial ja to zamaiast ja na biezaco robic to chlodnice na opaski plastikowe zalozyl....kable od sondy na kolektorze wylotowym lerzaly...jak robil po wypadku to aby bylo ze nawed nie spasowal nic nadkola jak wymienial...zalamany jestem...pytalem i dzwonilem po poprzednich wlascicielach...to na przyklad przeplywomierz zle chodzi od 5 lat i kazdy handlarz aby tylko tanio kupic drozej sprzedac...i tak trafila do mnie...wiec chyba wezme ta 525 24v...mam jechac z chlopakiem ktoego tata od 25 roku zycia..przez 25 lat ma warsztat i prawie zawsze robil bmw bo je kocha...i przekazal duzo informacji jemu...wypo0sazenie nie rewelacja...ale wazne jest ze nigdzie rdzy nei ma...moja jest e34 z 1989 a ost koles z komisu ogladal zeby ja na czesci wziac to mowil ze i podloga i blacha zdrowa...a tata ma vectre A 1995 2.5 v6 chcial tanio kupic to kupil za 9 000 ...i wymienil cale zawieszenie tarcze klocki sprzezyny amory rozrzad...tlumiki...a rdza wszedzie zostala...a jeszcze biala jest: ie pytajcie ile on wydal....



Temat: [P11/WP11] Prosze o pomoc w weryfikacji brak mocy silnika
gorąco współczuje. Ja z podobnym problemem (dławienie przy dodawaniu gazu, mulenie, zastanawianie sie czy pojechac czy nie) tez wymieniłem wszystko pod maską i nic to nie dało. W końcu poszedł komputer na wymiane i chwała bogu pomogło, a drogi nie był to nie marudze, w dodatku jak nie mogłem znaleśc przyczyny to wstawialem sprzet to roznych specy, ale tez rozkladali rece. Jak sobie sam nie zrobisz to nie ma co liczyc na innych. Niestety . Urok znajomosci nissanow w polsce.

1. Komputer - ja bym na to obstawił - postaraj się zdobyc od kogos na podmianke. Wymiana jest prosta - jesli masz dostep do Consulta to powinno Ci sie udac sam komputer przelozyc. i Consultem (lub czymś innym, nie musi byc to prawdziwy consult z aso)
Jesli nie to postaraj sie aby Ci ktos dal komputer + sterownik od Immo (W pozniejszych wersjach P11 był zintegrowany w pętli pod stacyjką, w starszych tak jak w P10 w boczku kolo lewej nogi kierowcy, oraz pestke z kluczyka. Ceny nie są duże, ale szkoda wydawac kasy niepotrzebnie ;/

2. Aparat zapłonowy - może byc, chociaz raczej bardziej bym był zdania że to będzie ecu.
Nie wiem jakie są objawy uszkodzenia czujników w nim umieszczonych wiec nie pociagne wątku

3. Instalacja gazowa - tak - może tak byc że zakłuca, może też byc to wina gazownikow, ostatnio kolega wymieniał w vectrze komputer, bo gazownicy tak puscili kabel od sondy lambda ze dotykal do masy - niby nic - ecu dostawało info o ubogiej mieszance i dolewało wachy - wieksze spalanie, a po dluzszej jezdzie mapy sie tak poprzestawialy ze trzeba bylo by u jakiegos majstra elektronika czyscic pamiec i wgrywac na nowo, wymienil bo tanio kupil nowego kompa (60zl)

U mnie zresztą też tak było, i może przez to ecu poleciał? Who knows

Wrzuc moze informacje o kompie do działu sprzedam / kupie i napisz ze zalezy Ci na pozyczeniu - ew. mozliwosci zwrotu - zaplacisz, sprawdzisz, jak nie zagada to odeslesz i stracisz na wysylce tylko. Lepsze to niz wydac znowu kase na cos co niczego nie zmieni.

Moim zdaniem to zachowanie przypomina awarie przepływomierza, a jeśli jego sprawdzałeś, to on idzie do ecu ;/

Powodzenia

Napisz jeszcze jaki masz sterownik od gazu



Temat: Czy mam dobre spalanie na LPG (sekwencja)

Widzisz Amato twierdzisz że dbasz o auto i bardzo dobrze, ale może nie wiesz że ta instalacja gazowa którą masz jest śmieciem, ciekawe ile twoje auto ma sekund do setki, stawiam na 14-16s, nie chodzi o wyścigi, ale o unaocznienie jak beznadziejnym jest to rozwiązaniem, fabrycznie powinno być w okolicach 8s.

Prócz tego najprostszy gaz na śrubkę powoduje:
- Rozwalnie przepływomierza na skutek strzału, możesz mieć nowe kable, świece, kopułke itd, ale i tak jest to możliwe
- Zatarcie wtrysków, na skutek nie używania
- Zatarcie pompy paliwa
- Przegrzewanie się silnika, zwałaszcza jak sam zubożasz mieszankę.
- szybsza korozja wydechu, spalanie gazu wytwarza mnóstwo pary wodnej, która zalega w wydechu.

Wiem że poczułeś sie dotknięty moimi słowami, trochę oto mi chodziło, chciałem ci drastycznie zwrócić uwagę, ponieważ krzywdzisz swój samochód, może nie jesteś tego świadom, ale tak jest i każdy kto miał do czynienia z taką instalacją ci to potwierdzi.
Jeszcze jedno, masz automat, jeśli tak to on tez może ucierpieć od tak prostego gazu


Nie, mam skrzynię manualną - jedyne auto jakie miałem z automatem, to właśnie ta Vectra i nie wiem czy miało to związek bezpośredni z LPG (śrubka) ale w ciągu tych 3 lat zdarzyło się że wylądowała na warsztacie właśnie przez skrzynię.

Grigorij obiecuję, poszukam, przeczytam wszystko co znajdę - właśnie o tych instalacjach LPG, jeśli faktycznie znajdę potwierdzenie opłacalności przejścia na sekwencję .... rozważę to całkiem poważnie. Opłacalności w sensie bezpieczeństwa mojego pojazdu - rozumianego po przez trwałość jego części

Blaster, nie będę polemizował




Temat: brak mocy w Ecotec
Witam wszystkich
juz mnie nerw strzela z tą astra. silnik c14se. Pb+LPG (tak samo słabo idzie na gazie i benzynce)

tematów na ten temat przeczytałem miliony, co uzytkownik to inna diagnoza. sam walcze z tym tematem ponad 2 tygodnie, na forum astry nikt nie potrafi mi pomóc. jezdziłem po mechanikach i kazdy co innego mówi. sam też jestem w kropce i prosze o pomoc.

otóż... mam astre F 94 rok, przebieg 190kkm silnik na wielopunkcie c14se 82KM.
objawy:(ogólnie duzy brak mocy)

silnik jak zimny idzie dobrze, ale jak sie nagrzeje niby też ale jak zgasze i postoi troche to potem mułowaty jak jezioro za stodołą. swego czasu potrafił zapiszczesc na 3 a teraz daj Boze na 1 a i to na zimnym silniku. bardzo odczuwa sie brak mocy a po wcisnieciu na pedał tylko buczy i nie jedzie. na 4 biegu nie chce przyspieszac tylko jeczyi prawie zwalnia.

zaczałem od podstaw. czyli swiece NGK i jako że przewody są w stanie dobrym i w miare nowym nie zmieniałem (ale na wszelki wypadek przełozyłem z vectry i kumpla astry) zero poprawy. pomyslałem zeby zaslepic EGR ale ten silniczek nie posiada. przepływomierza też nie. sprawdziłem wszystkie przewody podcisnienia i wszystko jest jak trzeba. DIS jest ok bo ładnie równiutko pracuje, acz kolwiek mam drugi wiec nie ma problemu przełożyć. objaw taki jakby był zapchany wiec moze katalizator. odkreciłem wydech zaraz za kolektorem i wydaje mi sie ze poprawy nie ma, napewno duzo robił hałasu. odłaczyłem też sonde lambda zeby sprawdzic czy coś sie zmieni i też nic. kompresja 11, 12, 9, 9. panowie mechanicy zarówno w ASO uswiadomili ze nie jest dobrze ale biedy nie ma. sprawdzałem rozrząd nie przeskoczył zresztą był kompletny zmieniany jakiś miesiac temu włacznie z rolkami, pompą, paskami , napinaczami itd. na postoju generalnie silnik sie wkreca ale juz pod obciązeniem niebardzo. pomyslałem zeby sprawdzić pompe paliwa ale problem dotyczy też LPG wiec pompa nie powinna byc w to zamieszana. układ dolotowy jest szczelny, zadnych przedmuchów nie widać. w okolicy kolektora ssącego suchutko i zadnych wycieków. juz nie mam pomysłów co z tym problemem zrobić. dodam ze auto nie strzela w filtr oraz nie zaswiecił sie check ani razu.

poradzcie coś prosze, pozdrawiam



Temat: Pare pytan technicznych do Wiedzacych


Hmm... Tak regulowalem, najpierw register potem reduktor. W efekcie na
wolnych obrotach mieszanka jest "srednio" bogata a przejscie bogata-uboga
nastepuje przy ok. 2,5-3krpm. Tyle ze tylko bez obciazenia... W czasie
jazdy jak tylko dotkne pedalu gazu to mieszanka robi sie uboga i tak juz
jej zostaje do odpuszczenia... A podczas jazdy ciezko regulowac ;)


pisales, ze masz uwalona sonde... to skad znasz sklad mieszanki ? jezdziles
z analizatorem na pokladzie ?
poza tym jakbys poprawnie wyregulowal na postoju to potem korekcja jest juz
bardzo mala.


Od reduktora do miksera mam jakies 90 cm wezyka a sam reduktor opisany
jako "100HP"


dlugosc przewodu ma wplyw na reakcje silnika na gwaltowne nacisniecie
pedalu...potem nie gra to juz roli.
/swoja droga to jest za dlugi, w vectrze bez problemu mozna umiescic go
blizej/

A czy w takiej sytuacji dolozenie attuatora nie pozwoli na poprawna
regulacje w nizszym zakresie obrotow?


nie wyrobi sie :-) poprostu nie tedy droga... info z sondy jest za pozno...
przy tej generacji przeregulowanie jest znaczne ( jak zwiekszysz zwloke to
tez kicha ) jak juz pisalem..elektronika poprawia minimalnie funkcjonowanie
instalki, ale nie da sie nia zniwelowac zasadniczych bledow montazu.
Poza tym nie wywazaj otwartych drzwi... L-jetronica od 10 lat ( a pewnie i
dluzej ) robi sie na mixerze przed przeplywomierzem - dlaczego to juz
pisalem - i sprawdza sie to w 100%. Szczerze powiedziawszy to nie wiem jak
mozna miec problem z zagazowaniem tak typowego silnika :-(

pozdrawiam i wspolczuje wyboru punktu montazu :-(
Blyskacz





Temat: [N15] gigantyczne spalanie paliwa 15l/100km

czy komuś wogóle kiedyś padł przepływomierz w N15?? Może robisz krótkie odcinki po mieście 3-5km góra wtedy tyle może spalić.
Kilka dobrych rad
1. Nie patrz na faktury tylko idź kup filtr paliwa i powietrza to w sumie będzie całe 30-40zł i wymień odrazu!! Tak samo zrób z olejem.
2. Zatankuj do pełna wyjeździj bak i dopiero wtedy będziesz coś mógł powiedzieć o spalaniu bo w N15 wskazówka od połowy zbiornika do zera to szybko spada
3. poczytaj trochę forum


Dzięki za poradę ale...
Forum czytam od ok 3 tyg
Co do odczytów spalania... hmmm. Nie wiem. Miałem małe stare gaźnikowe clio 1.2 z 91 r i dało sie wyczuć kiedy rezerwa jest a kiedy nie. Myślę, że tu też ten system działa podobnie. Jeśli miałem rezerwę, zatankowałem 30l i do rewerwy przejechałem 200 km to odczyt mniej więcej coś mi mówi. Spalam 15l/100. Teraz zatankowałem znowu 10 i dziś rano po przejechaniu 70km mam rezerwę - wynik ten sam.
Owszem jeżdżę po mieście i przewaznie dość krótkie odcinki ok 5 km. Czasami zdarza się jechac dalej i poza miasto (ok 20-30%). Pod górkę to w Poznaniu raczej nie ma gdzie
Kumpel ma vectre 2.0 benzynową z 93 i więcej jak 13l mu nie pali w miescie a ma krótsze odcinki niż ja.
Bez przesady - to nie jest 5.0 silnik. Żeby almera spalała 15l to musiał bym chyba cały czas mieć pedał w podłodze i 6k obrotów. Filtry mogą powodować takie zużycie? Też nie chce mi się wierzyć, poza tym obstawiam po poprzednim właścicielu, że jednak na 90% były wymienione. Raczej mógłbym się spodziewać, że zataił jakąś poważniejsza wadę/usterkę. Czy np. silnik może być na wykończeniu? Dzisiaj spróbuję sprawdzić kody usterek tą metodą zworkową. Może czegos się dowiem...



Temat: czujnik podciśnienia
To są różne wypowiedzi zebrane z netu tyczące się tego błędu ,każdy wątek oddzielony nr. P0400



błąd P0400 /Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ; ang: P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction

P0400
Według mojego rozeznania teoretycznego ten błąd może mieć bardzo rozległe przyczyny. Taką samą opinię dawali mechanicy oczywiście tacy którzy znali problem. Przyczyną może być:
1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe.
2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie.
3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach).
3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.

P0400
w 90% przypadkow spowodowany jest nieszczelnosca w ukladzie prozniowym - jak szukac usterki bylo wiele razy opisane . Mozesz na poczatku sprawdzic czy nie masz peknietej membrany w EGR - sciagnij rurke i zaciagnij powietrze - jesli trzyma to zapomnij o kupnie innego.

P0400
ogólnie nieszczelność najczęściej, w moim przypadku zbiornik podciśnienia padł, ten grzybek obok pompy vacum. szczelność sprawdzisz odpinając wszystko i po kolei idąc od turbo podłączaj ponownie, wowczas do 10min znajdziesz usterke.

P0400 - Sprawdziłem szczelność układu próżniowego. Po rozłączałem wężyki i sprawdzałem jeden po drugim metodą "usta wężyk" . EGR - szczelny i pracuje, siłownik przepustnic w kolektorze ssącym - szczelny i pracuje, siłownik turbiny - szczelny i pracuje, elektrozawory - szczelne i pracują (ten od EGR czasami brzęczy). Wężyki szczelne.

Okazało się, że jest jakaś nieszczelność w obszarze kabiny ponieważ gdy odłączyłem wężyk idący do kabiny to można było swobodnie zassać powietrze. Więc poskładałem wszystko z powrotem, a trójnik idący na kabiny zaślepiłem. No i MOCY PRZYBYŁA .

Nie miałem jeszcze czasu rozebrać kokpitu i sprawdzić przyczynę nieszczelności.
Nie wiem co w kabinie jest sterowane podciśnieniem (wydaje mi sie, że wlot powietrza wewnątrz/zewnątrz) i jak sie do tego dobrać. Za wskazówki będę wdzięczny.

Znalazłem usterkę. Aż wstyd sie przyznać, tak była banalna . Plastikowy wężyk, o którym pisałem wcześniej, idzie do jakiegoś urządzenia, które znajduje się z prawej strony pod plastikową osłoną w podszybiu. Okazało sie, że spadł . Po założeniu wszystko wróciło do normy.

P0400
W silnikach Y22DTR ( 22 DTI -Vectry C , Zafiry ) istnieje mozliwość odcięcia jednego przewodu do EGRa ( informacja do modułu ECU ) i wgrania najnowszego programu do modułu silnika - dotyczy błędu P0400 .


powodzenia



Temat: Pare pytan technicznych do Wiedzacych

Niedawno zagazowalem swoja Vectre A 2.0i, instalacja I generacji bez
komputera (o sensownosci takiego rozwiazania kiedy indziej ;)).


Rozwiazanie bardzo dobre :-)


Poniewaz
nie do konca jestem zadowolony z efektu, kombinuje co by tu ulepszyc...


Co konkretnie jest zle ?


Czy zwiekszenie srednicy zwezki moze pomoc?


Srednica to jedno... ale bardzo wazny jest ksztalt tej zwezki..obecnie coraz
wiecej mixerow to buble :-(
do tego silnika idzie palnik srednicy 33-34mm w zaleznosci od stanu silnika
i ksztaltu zwezki.
Nie wkladaj mixera z wiekszym palnikiem niz 34 ... to tylko pogorszy
sprawe..
wstaw 33 z dobrze wykonana zwezka + poprawna regulacja i bedzi OK.


2. Czym sie roznia reduktory do instalacji z "wtryskiem" fazy lotnej od
tych do mikserow? Na logike te pierwsze musza byc nadcisnieniowe i o
stalym wydatku?


nadcisnieniowe - tak , o stalym wydatku- nie - wydatek sterowany jest
podcisnieniowo, tak jak w najprostszych instalkach lpg - przynajmniej tak
jest w tych rozwiazaniach z ktorymi ja sie spotkalem....


3. Mikser mam zalozony przed przeplywomierzem (klapkowym), czy to dobrze,
czy tez lepiej byloby dac mikser tuz przed przepustnica?


No niestety w L-jetronicu tak musi byc :-(


Jakie sa
zalety/wady obu rozwiazan?


zalety ? - no dzieki temu to dziala poprostu :-)
wady ? - duza ilosc gazu w dolocie... jak pierdolnie to zdrowo :-)


Pan gazownik cos niejasno marudzil o
"potrzebie kompensacji" przy mikserze przed przepustnica?


w niektorych typach wtrysku jest to konieczne - np. K-jetronic
Da sie  to zrobic z kompensacja , ale wiaze sie to z przebudowa reduktora
 w nowych nie ma wyjscia na kompensacje ) , wstawienie kompensacji przed
przepustnice... generalnie kupa roboty zupelnie nie potrzebnej...

pozdrawiam Blyskacz





Temat: Czy warto brac??bunka e34 ...

He he po pierwsze to marka jest juz pewna....BMW:)
Po drugie....model to napewno ....e34:)
tylko myslalem nad silnikiem...
jakos nie mam przekonania do diesli...
mam e34 525i 12v...i jestem zadowolony....mam go rok...
wysiadla tylko wisco...kupilem za 120 zl sachsa...bo pracuje w centrum logistycznym z czesciami i zaprzyjazniony kierownik ma znizke ....i jak mi to czasem taniej zalatwi...jak ja zaczalem jezdzic....to byla juz w stanie ... nie bede komentowal...zawieszenie stukalo....po wypadku...tlumik az ryczal taki zardzewialy...i przez rok prawie jezdze...to tylko za jakies 100 zl tuleje wymienilem...bo wachacze za drogie zwazywszy na to ze nie mam dowodu i jakis postrzelony misiak mi ja zatrzyma znow na parking....i pospawalem koncowy tlumik za 20 zl u kolegi mechanika...i przezs rok jezdze i nic poza tym nie poszlo..to jak dobite auto wytrzymalo rok bez awarii to zadbany egzemlarz bedzie mnie drogo kosztowal??ja mialem taki stan bo poprzedni wlasciciel handlarzyk skacze z auta na auto...mial ja to zamaiast ja na biezaco robic to chlodnice na opaski plastikowe zalozyl....kable od sondy na kolektorze wylotowym lerzaly...jak robil po wypadku to aby bylo ze nawed nie spasowal nic nadkola jak wymienial...zalamany jestem...pytalem i dzwonilem po poprzednich wlascicielach...to na przyklad przeplywomierz zle chodzi od 5 lat i kazdy handlarz aby tylko tanio kupic drozej sprzedac...i tak trafila do mnie...wiec chyba wezme ta 525 24v...mam jechac z chlopakiem ktoego tata od 25 roku zycia..przez 25 lat ma warsztat i prawie zawsze robil bmw bo je kocha...i przekazal duzo informacji jemu...wypo0sazenie nie rewelacja...ale wazne jest ze nigdzie rdzy nei ma...moja jest e34 z 1989 a ost koles z komisu ogladal zeby ja na czesci wziac to mowil ze i podloga i blacha zdrowa...a tata ma vectre A 1995 2.5 v6 chcial tanio kupic to kupil za 9 000 ...i wymienil cale zawieszenie tarcze klocki sprzezyny amory rozrzad...tlumiki...a rdza wszedzie zostala...a jeszcze biala jest: ie pytajcie ile on wydal....


Kolego, kupuj śmiało tylko z głową....jak kupisz w miarę zadbane to z pewnością nie będziesz więcej wkładał jak do innych marek.
Ważna jest eksploatacja, z że już jedno eksploatujesz to wiesz

A Ci co twierdzą, że BMW nie da się kochać są w wielkim błędzie i myślę, że ...........(ach powstrzymam się)

Życzę dobrego zakupu i niech służy Twojej rodzinie jak najlepiej



Temat: Czy warto brac??bunka e34 ...

He he po pierwsze to marka jest juz pewna....BMW:)
Po drugie....model to napewno ....e34:)
tylko myslalem nad silnikiem...
jakos nie mam przekonania do diesli...
mam e34 525i 12v...i jestem zadowolony....mam go rok...
wysiadla tylko wisco...kupilem za 120 zl sachsa...bo pracuje w centrum logistycznym z czesciami i zaprzyjazniony kierownik ma znizke ....i jak mi to czasem taniej zalatwi...jak ja zaczalem jezdzic....to byla juz w stanie ... nie bede komentowal...zawieszenie stukalo....po wypadku...tlumik az ryczal taki zardzewialy...i przez rok prawie jezdze...to tylko za jakies 100 zl tuleje wymienilem...bo wachacze za drogie zwazywszy na to ze nie mam dowodu i jakis postrzelony misiak mi ja zatrzyma znow na parking....i pospawalem koncowy tlumik za 20 zl u kolegi mechanika...i przezs rok jezdze i nic poza tym nie poszlo..to jak dobite auto wytrzymalo rok bez awarii to zadbany egzemlarz bedzie mnie drogo kosztowal??ja mialem taki stan bo poprzedni wlasciciel handlarzyk skacze z auta na auto...mial ja to zamaiast ja na biezaco robic to chlodnice na opaski plastikowe zalozyl....kable od sondy na kolektorze wylotowym lerzaly...jak robil po wypadku to aby bylo ze nawed nie spasowal nic nadkola jak wymienial...zalamany jestem...pytalem i dzwonilem po poprzednich wlascicielach...to na przyklad przeplywomierz zle chodzi od 5 lat i kazdy handlarz aby tylko tanio kupic drozej sprzedac...i tak trafila do mnie...wiec chyba wezme ta 525 24v...mam jechac z chlopakiem ktoego tata od 25 roku zycia..przez 25 lat ma warsztat i prawie zawsze robil bmw bo je kocha...i przekazal duzo informacji jemu...wypo0sazenie nie rewelacja...ale wazne jest ze nigdzie rdzy nei ma...moja jest e34 z 1989 a ost koles z komisu ogladal zeby ja na czesci wziac to mowil ze i podloga i blacha zdrowa...a tata ma vectre A 1995 2.5 v6 chcial tanio kupic to kupil za 9 000 ...i wymienil cale zawieszenie tarcze klocki sprzezyny amory rozrzad...tlumiki...a rdza wszedzie zostala...a jeszcze biala jest: ie pytajcie ile on wydal....


Kolego, kupuj śmiało tylko z głową....jak kupisz w miarę zadbane to z pewnością nie będziesz więcej wkładał jak do innych marek.
Ważna jest eksploatacja, z że już jedno eksploatujesz to wiesz

A Ci co twierdzą, że BMW nie da się kochać są w wielkim błędzie i myślę, że ...........(ach powstrzymam się)

Życzę dobrego zakupu i niech służy Twojej rodzinie jak najlepiej




Temat: instalaja LPG i stare auto


Zamierzam założyć instalacje gazową najlepiej sekwencyjną do mojego auta (
bmw e36 318i 92r )


to musi byc milosc ;-)


, moj mechanik odradza zalozenie takiej instalacji,
twierdzi ze auto ma juz 200tyś


wyjatkowo malo, wiekszosc gazowanych pojazdow z tego rocznika ma
pomiedzy 300 a 400 km przebiegu... oczywiscie na liczniku jest magiczne
180kkm ;-)


dojść do uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub moze pęknąć głowica,


w niektorych silnikach bmw ( zdaje sie ktorys 4cyl, pewnie jakis
obeznany grupowicz zaraz to uscisli ) glowice pekaja same z siebie -
wada konstrukcyjna, na ktora rodzaj stosowanego paliwa nie ma wplywu .


silnik w aucie szybko sie rozpadnie


..ale lipa to bmw ;-)
stare kadety i vectry gazuja ludzie przy 300kkm najprostsza z mozliwych
instalacja, robia jeszcze nimi ze 100k zanim je rdza zezre a tu prosze..
bmw ma sie rozpasc ;-)
... a tak serio, to zmien fachowca.


ryzkowny. Co myslicie o tej opini fachowca, czy faktycznie jest spore ryzyko
ze cos moze sie stac po zamontowaniu instalacji LPG ?


w samochodzie tak wiekowym wiele rzeczy moze sie stac... niekoniecznie
bedacych w zwiazku z montazem instalacji gazowej...
Skoro przymierzasz sie do "wtrysku" to pamietaj o tym, ze lpg a
zwlaszcza instalacja jego "wtrysku" wymaga bardzo dobrego stanu
czujnikow, przeplywomierza itd. Zdarza sie czasem, ze klient musi
dorzucic kilka stowek nim doprowadzi auto do stanu umowliwiajacego
poprawna prace na lpg...
Policz to dobrze, nim zdecydujesz sie na montaz drogiej instalacji do
nie mlodego juz pojazdu.

pozdrawiam Blyskacz





Temat: Vectra 2.0 diesel


Doradźcie, czego można się spodziewać po Vectrze 2.0 diesel z 2000 roku z
przebiegiem 150 tys? Warto to brać, czy raczej mało udana konstrukcja?


Ja mam '97 i jeszcze mniejszy przebieg (~115kkm).
Moj silnik zdazyl doswiadczyc standardowych problemow
z przeplywomierzem, ostatnio pekl waz miedzy turbina
a intercoolerem, zostala wymieniona (mozliwe, ze
niepotrzebnie) pompa podcisnienia, poci sie w okolicy
turbiny, od poczatku bierze troszke olej (okolo 1-1.5 l
polsyntetyku na 15kkm).

W tych silnikach bywaja problemy z elektrozaworami ukladu
podcisnienia, niektorzy pisza niestety tez o problemach
z pompami wtryskowymi.

Wg mnie to troche slabawy silnik jak na samochod wazacy ~1400 kg.
Do rozsadnej, spokojnej jazdy wystarczy ale jak ktos ma ciezsza
noge to silnik i skrzynia dostaja popalic bo trzeba ciagle mieszac
biegami i szarpac silnikiem. Srednie spalanie przy takim meczeniu,
50% miasto (Poznan)/ 50% jazda po Wlkp. wychodzi mi ~7.5-7.7 l/100km
czyli pewnie gdzies w poblizu 6.5 "na trasie" i 9 w miescie.
Przy rozsadnej jezdzie glownie miedzy miastami i po mniejszych
miastach (typu Kalisz, Ostrów Wlkp.) ojcu wychodzilo 5.5-5.8 l/100km.

Co do calego samochodu to przed chwila trafilem na taki
opis: http://opel.dixi-car.pl/doc/opel-vectra-u-AS-7-2007.pdf
i pare rzeczy sie zgadza, wspomniana przeplywka, pojawialy
sie problemy chyba z jednym z elektrozaworow (samo przeszlo)
pobrzekuje mi dach, czasem skrzypi siedzenie, pojawia sie
korozja (podobno po lifcie to sie wyraznie poprawilo), padly
kiedys 2 zarowki podswietlenia licznika dziennego km oraz
predkosciomierza i musialem wyciagac zestaw wskaznikow.
Co do zawieszenia - narazie nie mam powodow by narzekac,
pare dni temu wymienilem tylko dwie gumy tylniego stabilizatora.
W wolnej chwili wymienie jeszcze z przodu (same gumy to tanizna,
po pare zl/szt.) i nie zapowiada sie narazie nic wiecej
z zawieszenia.
W ukladzie wydechowym jeszcze nic nie wymienialem ale widze,
ze niedlugo bedzie trzeba wymienic przynajmniej koncowy.
Rozrzad jest na lancuchu - podobno do tych 250-300 kkm nie
mam sie przejmowac.

Z minusow moge dodac, ze w dynamicznej jezdzie miejskiej
przeszkadzaja mi male lusterka a jak sie je porowna
do lusterek vectry A albo C to az dziw bierze, ze jeszcze
nikomu sie nie wladowalem pod maske.
Nie lubie rowniez tego rodzaju sprezystosci zawieszenia/
siedzisk jakie oferuje moja vectra. Zawieszenie nie jest
sztywne, opony maja profil 65, dosc dobrze tlumi dziury
ale na falistej drodze organizm dosc mocno odczuwa jezdnie.
Siedzenia z przodu tez nie sa zbyt wygodne, chyba, ze ma
to zwiazek z pojawieniem sie tego skrzypienia (dosc typowa
usterka) mojego fotela - moze jakas sprezyna pekkla (?)
W trasie lepiej mi sie jezdzi(lo) stara omega A czy vectra A,
sczegolnie, ze ten diesel do cichych nie nalezy a ja lubie
troche pomeczyc sinik.

W.