Patrzysz na posty wyszukane dla hasła: przerobione WSK





Temat: Wsk 125 cross - niekompletna

Wymienił bym wszystko na oryginał. Chcesz z WSK zrobić gówno. Nie będę Cię jechał, bo piszesz kulturalnie i nieagresywnie. Piszę jeszcze w miarę miło, ale chłopaki jak zobaczą Twoje "dzieło" to szlag ich trafi i dostaniesz masę agrodupków i tak dalej. nie zwieśniaczyłeś jej do końca,więc wróć do oryginału chłopie...tu nikt ci nie poradzi jak spier****ć WSK bo na tym forum są pasjonaci dbający o swój sprzęt... pisząc na tym forum WSK cross narażasz się na atak,słuszny całkowicie. doprowadź ją do oryginału. Co to za KROS, który ma 6 KM, moment obrotowy kosiarki, rama mocna jak drut... Ty to wykorzystasz do jazdy crossowej?? jak dbasz o własne zdrowie i bezpieczeństwo to polecam zakup czegoś starego i używanego, a nie jazdę przerobiona WSK-ą. Chyba panowie się ze mną zgodzą??

A jako Crossa oceniam WSK na 1, gdyż:
-moc silnika nie wystarczy do jakiejkolwiek jazdy w terenie
-kostka z tyłu gó**o warta, prawie łysa


Tylko że miałem już oryginalną wsk ale jazda nią była mało satysfakcjonująca więc postanowiłem kupić inną i przerobić na crossa.
Co do twojej oceny wcale się z tobą nie zgodzę co do tego że wsk jest słaba przyjrzyj się uważnie tylnej zębatce, bo ona jest od cz co daje dużo więcej siły i mogę tym poszalec po lasach






Temat: Wsk 125 cross - niekompletna
Wymienił bym wszystko na oryginał. Chcesz z WSK zrobić gówno. Nie będę Cię jechał, bo piszesz kulturalnie i nieagresywnie. Piszę jeszcze w miarę miło, ale chłopaki jak zobaczą Twoje "dzieło" to szlag ich trafi i dostaniesz masę agrodupków i tak dalej. nie zwieśniaczyłeś jej do końca,więc wróć do oryginału chłopie...tu nikt ci nie poradzi jak spier****ć WSK bo na tym forum są pasjonaci dbający o swój sprzęt... pisząc na tym forum WSK cross narażasz się na atak,słuszny całkowicie. doprowadź ją do oryginału. Co to za KROS, który ma 6 KM, moment obrotowy kosiarki, rama mocna jak drut... Ty to wykorzystasz do jazdy crossowej?? jak dbasz o własne zdrowie i bezpieczeństwo to polecam zakup czegoś starego i używanego, a nie jazdę przerobiona WSK-ą. Chyba panowie się ze mną zgodzą??

A jako Crossa oceniam WSK na 1, gdyż:
-moc silnika nie wystarczy do jakiejkolwiek jazdy w terenie
-kostka z tyłu gó**o warta, prawie łysa






Temat: Smieszne linki

W porownaniu z CZ 125 to cena(CZety 125 cros kosztuja ponad 1000zl) jest kolosalnie nizsza a klasa podobna nawet lekka przewaga WSKi ze wzgledu na silnik
Tym tekstem to mnie roz?o?y?.
Ja bym powiedzia? ?e 100% przer?bek WSK na cross to g?wno warte wiejsko tuningowe zabaweczki kt?re cz?sto s?u?? jako ci?gniki na pole. Mo?na by si? upiera? ?e s? dwie takie WSK ca?kiem nie?le przerobione (tego proca ca?ego i drugiego typa) ale tam to i tak po?owa cz??ci jest z CZ 125. Tylko rama zosta?a (przerobiona) i silnik (te? przerobiony) od WSK.



Temat: Wsk 125
Narazie na początek prezentuje wsk , jak bede miał foty motorynyto wrzuce . Jest to wsk przerobiona , mam jeszcze orginał , ale jeszcze nie zrobiłem foto . Tu linka macie http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/60468




Temat: MZ 250 ETZ Vs MZ 250 TS
Witam

Zastanawia mnie czy ETZ/ka ma zauważalnie lepsze odejście od TS/ki,ostatnim moim motocyklem była Ts/ka i wydawała mnie się dużo słabsza niż przerobiona Etz (rama od wsk 3,przód ETZ ,teleskopy tylne ETZ,silnik ETZ,Gaźnik początkowo przerobiony od wsk 3 później oryginalny,tłumik ETZ, koła były raczej od ETZ, cały motor był wyjątkowo niski ) posiadając ową hybrydę miałem 14 lat aczkolwiek nadal pamiętam pierwszą przejażdżkę dzięki której już tego samego dnia stałem się posiadaczem 250/tki (oddałem Jawkę 50 w idealnym stanie ,wolę nie pisać co starsi mówili gdy nowym nabytkiem na działkę zajechałem ) ,wcześniej myślałem o WSK 3 (ta moc ,prędkość )



Temat: gaźnik z 4 do 3
Witam nie jestem wielkim zwolennikiem tuningu wsk .. Ale dostałem w rece wsk przerobiona zupełnie na krosa a silnik juz masakra i zacząłem tak sobie myśleć czy gaźnik z wsk 175 pasował by do wsk 125 a jesli udało by mi sie go załozyc to dało by to jakoms różnice w mocy lub szybkosci ...prosze nie piszcie mi takich rzeczy jak po co ci to lub wiejski tuner ...Prosze tylko o odpowiedz




Temat: samorobny pocket
siemano!!

nie mam kasy na pocketa ale....... mam wystarczająco dużo aby z części znaleźionych w garażu zrobić go sobie.
Mam już przerobioną motorynke stelle na silnik wsk i przerobioną rame aby nisko siedzieć
kierownica tez podobna do tej co jest w pockecie i z tyłu olbrzymia zębatka od jawki.
owiewki zrobił mój brat. tak wprawdzie mówiąc to bedzie mini streetfighter i hamulec tylko tylni bedzie no ale poczekajcie na efekty bo za 2 tygodnie rama może bedzie już cała gotowa a wtedy tylko silnik WSK 125 do remontu i powinno być gotów



Temat: Moja nowa maszyna WSK Cross! filmy i zdjecia!!!
mam wsk przerobioną na krosa. jest po remoncie i po lekkim tuningu. pali gume na asfalcie. Wterenie spisuje się znakomicie , opone mam grubą z tyłu 140. jeśli chodzi o tumik to dałem go gurom , jest on od malucha. motorek chodzi wypas. zgadzam się z Tomkiem że wsk to spoko motor i że da się na nim poszaleć



Temat: jak włożyć zawieszenie MZ do ramy WSK 175???
no właśnie jak?!?!?!???? widziałem już niejeden motocykl WSK przerobiony z zawieszeniem od MZ ale nie wiem jak to zrobić!!!
probowałem kiedyś ale bolec od MZ jest za szeroki i nie wejdzie w główke ramy od WSK jeżeli ma ktoś jakieś rysunki lub wie coś na ten temat to prosze pisać!!!!
Pozdrawiam!



Temat: Moje wspomnienia... i fotki sprzętów z handlu
Powiem Ci ze sam niewiem, szczerze to same przychodza do mnie, albo jest tak że najpierw ma kosztowac bóg wie ile a w końcu biorę za groszę. A Co do Crossów i Chopków. To nie jest tak. Mozesz się czepić tylko WSK i MZ. No wiec WSK była przerobiona jak widac. Powrót do oryginału był nie możliwy a chciałem żeby to jakoś wygladało więc ja przerobiłem w miare noramalenie. A co do MZ to kupiłem w takim stanie jak na foto. Z akilka dni sprzedałem na allegro dosłownie w ciągi 7 min. Za 600zł. Ja nie przerabiam. Jednie jesli nie możliwy powrót do oryginału. Nie polskie maszyny...



Temat: Jak to się zaczeło
Pierwszy raz jeździłem jak miałem 10 lat. W garażu stała WSK ojca. Kompletnie nieużywana od kilku lat, gdyż rok po jej zakupie(nowka z salonu) dostał malucha ( Fiat 126 P) Wiec chodzilem codziennie po loekcjach do garażu i wsiadałem na nią, ogladalem, bawilem sie kopniakiem. Któregoś razu znalazlem w garażu kluczyk od stacyjki. Paliwa trochę było. Wiec moto wystawiłem na podwórko i zacząlem próbowac. z racji ze byłem jeszcze szczeniak to nie mogłem jej uruchomić. Ale dopadli ja starsi koledzy którzy katowali WSKi juzjakis czas. Odpalili jana pycha i zaczęlo sie. Zawsze miałem problem ze skręcaniem w lewo. Zawrócić nie mogłem nigdy. Zawsze szerokie koło brałem Tak wyszlifowałem sie zawracajac powolutku w lewo na podwórku. Później tereny leśne. WSK przerobiona na Crossa, bardzo długo. Tor crossowy. W wieku 17 lat prawko na motocykl. MZ-ka, przecinaki kumpli i moja VFRa Tak mam do dziś. Pozdro.



Temat: WSK 125 ale raczej 175
1000 zł?! nie lepiej było kupić jakiegoś crossa choćby 50 lub 80 bez papierów? Przecież tego sprzętu i tak nie zarejestrujesz. Przykład? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1151084 Poza tym zainwestowanej kasy z powrotem już nie zobaczysz bo nikt nie da nawet 500 zł za wsk przerobioną na crossa (lub krosa jak kto woli).




Temat: Cross
Wszystkie crossy CZ to dzida na las To nie to, co przerobiona WSK - nie ma co porównywać. jeżeli chodzi i chłodzenie i przegrzewanie się - nie ma się o co martwić. Te silniki są bardzo dobrze przystosowane do trudnych warunków. Na elektronicznym zapłonie motoplat to prawdziwa siekierka. Polecam te motorki ]:->




Temat: [okienko]FILM - trening skoków// + FILMY MOTO
Ale koles uparty sru sru sru na 20 skoków chyba ze 2 skleił. Troche widac ze nie ma pojęcia o ustawieniu sprzeta w powietrzu i ciągle laduje za bardzo na tyl...Pocwiczylby najpierw sumiennie na rowerku toby lepiej to szlo na pewno. A BTW to szacunek dla tego motorka-wyglada toto jak przerobiona WSK a dzielnie znosi te wszystkie loty i niedoloty. Dobrze że sa takie zapalone małolaty nawet, jak widac, na zabitych dechami wiochach



Temat: NOWY ZAREJESTROWANY
Witam wszystkich zakochanych w motocyklach YAMAHA XJR.Od jakiegoś czasu śledzę wasze forum,pomogliście mi w kilku sprawach i tak postanowiłem się zarejestrować.
Może krótko o sobie:na co dzień jestem kierowcą ciężarówki jestem też ojcem 8 letniego syna,moją przygode z dwóma kółkami zacząłem w wieku 11 lat OGAR 200.......następnie po wieśniarsku przerobiona WSK 125...........JUNAK potem drugi JUNAK............DNIEPR następnie DNIEPR z koszem.........SUZUKI GS 850...........BANDIT........bla,bla,bla długo by gadać.W 2001 roku zrobiłem sobie 6 letnią przerwę bo syn się urodził i trzeba było odchować.Za to teraz jestem szczęśliwym posiadaczem pięknej YAMAHY XJR 1200.
I wiecie co wam powiem JESTEM Z TEGO POWODU ZAJ......CIE DUMNY i niech ktoś powie inaczej.Myśle że będzie nam się dobrze współpracować.Do zobaczenia na drodze.Pozdrawiam. :) :)



Temat: 1
marcin jakimiuk, tłok z Cz jest na jeden pierścień, jest lżejszy i bardziej wytrzymały. Seryjnie montowany w motocyklu o mocy prawie 30KM, więc w mińsku będzie nie nadwyrężony. Seryjne tłoki są przystosowane do pewnej mocy, a robiąc w nich okna do membrany osłabiamy je jeszcze a mocy przbywa - więc tłok z Cz 516 to już w zasadzie jest coś wymaganego przy takiej przeróbce bo seryjny może rozpaść się i wylecieć Ci wydechem. Myślałem nad zamontowaniem takiego tłoka w WSK + przerobiony lekko gar od mińska + gaźnik Mz 150 ale nie mam dobrej bazy do przeróbek. Mam wszystko oprócz dobrego wału, karterów do zbudowania dobrego silnika a nie opłaca mi się już teraz tego składać bo mam mocy sprzęt i poprostu odechciało mi się modyfikacji



Temat: Dziwadła znalezione w sieci. Dodawajcie swoje odkrycia.
WSK przerobiona na triala.







Temat: "Fajne bryki"
Mi pasuje KTM Adwenture 660 Rally Może być coś z DR-ek lub TTr-ek. A podążam wszędzie przerobioną WSK-ą. Można nią dojechać w najdalsze zakątki lasu, czy pola. Pozdrawiam



Temat: Jazda po leśnych drogach jako forma rozrywki
Powiem szczerze że lubię terenówki .
Jako myśliwy jestem zdecydowanie przeciw wjeżdżaniu nimi do lasu tylko żeby sobie pojeździć .
U nas jest to wielki problem bo jest grupka młodych ludzi jeżdżących po lesie motorami.
Raz udało mi się jednego drapnąć (16lat -wsk przerobiony na cros-a ,bez tablic i ubezpieczenia,syn wdowy).
Po interwencji jego matki wycofałem skargę z policji i teraz żałuję bo gnojki dalej jeżdżą po miejscach bytowania jeleni
Dodam że 10 km dalej jest stara żwirownia która została przystosowana specjalnie na potrzeby miłośników sportów motorowych i można się na niej wyszaleć do woli.
pozdrawiam



Temat: części wsk, romet, jawa, komar
GG: 5348489

- rama romet
- rama komar z papierami
- tłumik komar
- tłumik przerobiony bmw
- amortyzatory romet, wsk, jawka
- bębny hamulcowe ,szczęki
- baki mz ts 250, romet, komar, wfm
- siedzenie romet, komar
- koła romet
- bagażnik romet
- kierownica romet, motorynka
- podnóżek romet
- błotniki romet, komar
- błotnik tylny wsk
- blachy od jawki 50
- tylnia zębatka romet
- rączka od gazu wsk
- gaźnik jawka 50
- lusterko prawe jawka 50
- opona kostka 3,75-19 speedway
- nóżka hamulcowa romet, komar
- nóżka zmiany biegów jawka 50
- części z skrzyni wsk 175
- wszystkie części z silnika Jawka 50
- wszystkie części do komara
- i inne drobne częsci

cena do uzgodnienia




Temat: przygody z niebieskimi ludkami albo ITD :)
ja sobie jechalem do lasu na simku a brat cioteczny wsk oczywisce przerobiona na crossa zamna i wyjechalismy na droge bez kaskow na wsk niema papierow brat cioteczny 14 lat ale dajemy
i skrzyzowanie akuratnie psy jechaly no to 1 gaz do konca ide rowno z wsk zakret 90 stopni ledwo co sie zmiescilem brat cioteczny wsk 100 km/h juz uciekl ja 3 gazd do konca ci juz ucieszeni ze mnie maja a ja 4 oni z tylu na liczniku 80 ale mieli stilo wiec szli rowno pomyslalem walic to przeciec mam karte simek ubezpieczony to sie zatrzymalem pierwsze pytanie kto to byl na wsk-ce a ja mowie ze niaznam z 15 min mnie meczyli wkoncu powiedzialem ze go spotkalem kazali mi podac dane wymyslilem jego dane ok sprawdzaja mnie karta jest oc juz chwileczke szukam i nagle o k**wa zapomnialem wezwali lawete i pojechalismy do dziadka pokazal im ubezpieczenie i niepopuscili jeszcze o brata ciotecznego sie pytali ktos im w sklepie powiedzial i sie pytaja pojechali my szybko do stofolyu bak blotnik lampa sama rama z silnikiem zostala wywiezlismy do ciotki a on skosil 2 drewniane slupki na zakrecei 90 stopni do którego ja niedojechalem i wykonal 2 m skok wdal jak sie wybil jak wpadl do ciotki do sadu mial z 70 a tam niezly zjazd jest oczywiscie zeskoczyl i w schowal motor ale niepopuscili mi grozili grockim hehehe
oczywiscie nic niemowili ze jechalem bez kasku i swiatel hehe
i zrobilem kilka rys na lakierze bo na skrzyzowaniu kamyki byly to poszlo to na nich



Temat: Na czym wczesniej jezdziliscie?
1. WSK 175
2. JAWA 50 sporting
3. WSK 125 (jednoramówka)
4. WSK 175 CROSS (własna przeróbka)
5. WSK 125 (dwuramówka)
6. WFM 125
7. WFM 175 (przerobiona na chopperka)
8. MZ ES 2/1 TROPHY
9. K-750
10. DNIEPR
11. SUZUKI VX 800
12. TRAJKA własnej konstrukcji na bazie Fiata 126p
Obecnie:
13. Honda VFR 800
14. WSK 125 z 1964 r
15. Motorynka



Temat: 1
Dobrze Gadacie!

hehehe...dokładnie o to własnie chodzi!
Chyba każdy kto miał styczność z WSK 125 wie jak kłopotliwy jest tam zapłon.
Ale poza tym ma to zwiazek z przeznaczeniem tej wsk-ki, no bo jak robic konkretny tuning (coś pod 12 KM) to trzba szukać wszedzie mocy! WSK bedzie mi słuzyła to bardzo ostrej jazdy w terenie i nie tylko. Tak przy okazji to w mojej okolicy jest ogromna ilość wsk i mysle nad zorganizowaniem pewnego rodzaju wyscigow, wiec chyba dobrze kombinuje.

Dla ciekawosci: zamierzam zastosować oryginalny zapłon od Mz ETZ, tyle ze w tej rzadko spotykanej wersji (płytka przyłączeniowa i czujnik znajdują sie w jednej obudowie) [patrz: www.mz-etz250.prv.pl/art_ezaplon.htm ]. Oczywiscie instalacja będzie też od Mz ETZ, czyli: alternator, prostownik, e-regulator, ...itd.

Aktulanie mam juz przerobiony karter, jak znajde czas to zajmę się wałem.



Temat: 1
Witam, mam na imię Maciej mam 28 lat i od 14 lat grzebie w swoim garażu w różnorakich sprzętach. Oprócz tego jestem motocyklistą i zagorzałym fanem motoryzacji. Obecnie ujeżdżam VFR 800 i kończę doprowadzać do ładu i składu WSK 125 z 1964 r. Oprócz tego posiadam jeszcze Motorynkę. W między czasie wykonuję od podstaw motocykle trzykołowe potocznie zwanymi trajkami.
Co do poprzednich moich sprzętów, którymi jeździłem to: WSK 175 (z silnikiem Wiatra, później przerobiona na crossa, Jawka Sporting, WSK 125 jedno i dwu ramówki, WFM 125 orginał, WFM 125 przerobiona na chopperka z silnikiem SHL 175, oraz MZ ES 2 Trophy.....
Trochę w tych dwusuwach ( i czterosuwach też) się nagrzebałem więc w razie czego zawsze służę pomocą lub radą.
Pozdrawiam!



Temat: Wsk 175 Streetfighter
Hej szperając wczoraj na allegro w poszukiwani czegoś nie drogiego znalazłem ws-ke 175 trochę przerobioną do dokończenia mi się podoba jakiś ładny lakier itp i był by fajny sprzęcik

WSK 175



Temat: sprzedam kilka drobiazgów
mam na sprzedaż następujące rzeczy :
nokia 3100,nokia 6610,wałek sprzęgłowy simson s51 4b,bębenek zmieniacza biegów 4b,
nowe łożyska KG na wał,wał s 51 bez luzów góra dół,kartery z org łożyskami i simeringami tgl (org) moduł zapłonowy sterowany platynkami do zapłonu bateryjnego od użytkownika "robinson00" niemalże nowy, gaźnik 16n1-11 oraz kpl dysz,gaźnik amal 18, wydech enduro z osłoną org kolanko enduro ,dwa kolanka s51,przerobiony pseudosport, blaszka luzu,cylinder wsk 125 na 2 szlif 4 tłoki do wsk 125,gaźnik do wsk175 stan idealny,kierownice enduro,zębatke nową 15z i używane w bdb stanie 14 oraz 16,to ramie które wysuwa wałek garbaty,głowice s51 cewke przewiniętą tak że świeci na niej h4,prądnice kpl do wsk 175
zdjęcia na życzenie
kontakt i szczegółowy opis w temacie lub na gg5368300
jeżeli coś jeszcze znajde to dopisze zaznaczam ze wszystko sprawne dokładny opis prosze na gg pisać
potrzebuje pilnie gotówki



Temat: Wspomnienia
Wojtek zajebisty koszyk na zakupy

A oto moja WSK 125, przerobiona na BMW , Granatowy lakier metalik i znaczki BMW na baku, zerknijcie na 2 dodatkowe lampy stopu przymocowane do tylnego bagażnika: :lol:


A to moja Kawa GPz 550 Uni-Track:


Fotek innych swoich sprzętów nie posiadam, ale WSK-ę mam do dzś a nawet 2 szt.



Temat: Motorynka TUNING!

Po np. trzech szlifach cylinder ma trochę większą pojemność; co w jakimś minimalnym stopniu zwiększa moc silnika.
co daje większą komore spalania ale moment obrotowy i stopień sprężania taki sam ;]

Co do tłoka, spiłowuje się go trochę w odpowiednich miejscach na brzegach żeby zwiększyć; czas otwarcia okien w cylindrze. Ostatnio był na allegro taki tłok fabrycznie już przerobiony. Chyba do jawy.
jawa a romet to całkiem inne silniki


A wiercenie dziur na końcu tłumika nie wiem jak działa. To znaczy nie wiem na jakiej zasadzie ale coś tam zawsze doda.

to może wywierc kilka dziur w baku ja niewiem na jakiej zasadzie to działa ale moze doda :556:
Jeśli chodzi o wygładzanie kanał?w dolotowych to napewno warto usunąć; jakieś większe przeszkody, progi itp ale robić; na glanc to chyba nie ma większego sensu. Obecnie robi się odwrotnie. Powierzchnia w kanałach ma być; chropowata. Mam na to nawet sensowne wyjaśnienie zgadza się maja byc wypolerowane ale nie na szkło przypomne i powiem kto nie wie ze poleruje sie kanały poto aby był swodobniejszy przepływ mieszanki
Warto zajrzeć;. Są też filmika PROCa z tym motorkiem.
polmot znam to moje pierwsze forum internetowe. A co do wsk PROCA to nie obrażajać; wsk ani Proca nie chciał bym tyle kasy wsadzić; we wsk bo i tak osiag?w to nie ma , jedyne co pozostaje to satysfakcja z tego co sie zmontowało



Temat: SPRZEDAM WSK 125 CROS !
Zamienie wsk 125 ccm CROSS Na Jakis motorek o poj 50 ccm !
wsk ma papiery jest wyrejestrowana
opdnowiona przerobiona na krosa
SIlnik w stanie dobrym !

Odbior OSOBISTY TEREN : SLask Bytom

GG : 6978852

zdjecia dam zainteresowanym na gg

POZDRAWAM




Temat: cylinder - odłamany fragment tulei - WSK 175

Na www.skuterdebica.hg.pl masz nowe cylindry do WSK 175 ORGINALNE z tłokami za 210 zł. , za tyle kuzyn mojego kolegi sprzedaje wsk 175 przerobioną na crossa, a ten kolega też miał 175, a kupił ZA 50 ZŁ!!!!!!!!!!!!! stan nie za dobry ale za 50 zł?!
wiktor, ten cylinder po szlifie był używany??? odp na PW lub gg (i napisz ile byś chciał)



Temat: Paweł150-jak sie zaraziłem motorami:)
Dzisiaj siedząc z rodzicami szukając starych fotek natknołem sie na te dwa zdjęcia.
Ten mały bajtel to ja a ten facet to moj mozna powiedziec mój wujek.
Była to wsk 175 z przednim zawieszeniem od jakiejs mz zegary miała z mz pozniej jak ja pamietam miała kufer. Kierunki przerobione a tlok mial 3 pierscienie. Wsk robiła czesyto kurs Chrzanów---> Łódz naprawde niezawodny motocykl pamietam go jeszcze ale zakonczył marnie bo stal wielel lat w piwnicy i zardzewiał doszczetnie został zezłomowany czego dzis niemoge sobie wybaczyc. Dlaczego w tym dziel bo to jest historia mjego zycia mojej przygody z motoryzacja a ta WSK to bylo naprawde cacuszko :)Niezapomne jak tata ja wyciagał z piwnicy kilka dni odnawiał i palił i robił nam (mi i kolega) przejaszczki Byłem taki dumny ze mam taki sprzet. rodzice zanim kupili malucha jezdzili ze mna na tym.Siadal tata za sterami mama za nim a miedzy nich ja:) super Pozdrawiam tych ktorzy chcieli poczytac i zobaczyc:)

PS jak cos sobie jeszcze przypomne to dopisze:)



Temat: Zapłon - Regulacja elektronicznego
SOVIETVW, >>> takie metody to sa dobre ale w WSK,<<<

Masz cos do WSK-i !!!! Takie metody nigdzie nie sa dobre !!!
I czy to ustawiam zapłon w MZ czy w WSK ... zawsze robie to za pomoca tzw sposobu na żarówkę i przyzadu z miarka przerobionego ze starej swiecy zapłonowej ...
niektórzy maja do tego celu przystosowany miernik zegarowy i wykorzystuja tez miernik elektoriniczny.



Temat: wsk 175 sprzedam
witam
sprzedam wsk 175 przerobioną na crossa
małopolskie okolice Jordanowa
cena 600 zł do negocjacji
e-mail kulka2007@interia.pl
gg.9124887
oto filmik.
http://pl.youtube.com/watch?v=-0URxA7NlCE
http://pl.youtube.com/watch?v=3Ixx9daggTw
czekam na propozycje




Temat: Nasze stare/pierwsze(?) maszyny
Moj pierwszy motorek to była Jawa 50 Mustang Była przerobiona bo cały przod i wydech miałą od simsona Był za wolny wiec zamieniłem sie na Wsk 125 ładnie ja pomalowalem i nazwałem "Weteran" Nastepna była Wsk 175 jest w pieknym stanie ma wisniowy lakier i ma sliczna naklejke na baku "Kawasaki" bo wyglada jak bardzo stary model
Ale 100km/h mi nie wystarczało i kupiłem Mz Etz 251e przez jakies 3lat mi ona wystarczy :pirat: marzy mi sie Kawasaki Ninja Zx 7R



Temat: [Wsk 125ccm Cross] Sprzedam! Polecam!
Witam. Mam do sprzedania Wsk 125ccm, lekko przerobioną na Crossa. Tzn. pondiesiony tył, wymieniona opona na kostke i zmieniona kierownica, podniesiony wydech. Wymieniłem w moto tłok, sforzeń, cylinder, linke gazu, uszczelki w silniku, jeszcze części nie palone! Wszystkie elemęty kupiłem nowe! Przeczyściłem również gaźnik. Motocykl niestety nie może odpalić, bo coś jest z zapłonem, podejrzewam, ze to magneto. Przy niewielkim nakładnie pracy i finansowym (sprawne magneto 20zł)i regulacją, motocykl będzie idealny do jazdy! Cały poprzedni sezon nim bezawaryjnie jeździłem. Niestety nie mam czasu bawić się już polskimi sprzętami i kupuje coś mocniejszego. Do motocykla dodaje 2 skrzynie części. Np. wał, wydech, tynie zawieszenie, zębatki, cylindry, tłoki, łańcu i.t.d. Motocykl można wykorzystać jako baza części, ale to aż żal jak wystarczy zrobić zapłon i moto będzie w 100% sprawne. Gratis w baku jest 8 litrów paliwa już zmieszanego z mixolem, bo sądziłem ze pośmigam nim. Pozdrawiam Rysiek Ps. Dla zainteresowanych zdjęcia sprzętu
http://www.bikepics.com/members/motonit89/
Cena do uzgodnienia.
Kontakt: 504 542 804 Gadu: 6238685 email: pazi89@wp.pl



Temat: Tuningi


Ze mna jest tak:
Jestem za oryginalnooscia, ale tez i wygoda.
Uwazam, ze niktore typy Garbow, np. OVALE, powinny byc oryginalne.


Tak, ale jezeli ma ktos ovala, zaplacil za niego swoimi pieniedzmi i przez to
nabyl do niego prawa wlasnosci, to nic nikomu do tego co wlasciciel chce z nim
zrobic. Mozemy mowic ze zle wyglada, ze kanal, ze lepiej bylo by juz w ogole nic
nie robic, ale tak naprawde nic nam do tego. Poprostu kazdy moze zrobic to co
chce. Poza tym widzialem kilka fajnych zdjec przerobionych ovali, obnizony dach
i nie tylko, ladniusie buty, lakierek jak lustro w jednym kolorze, zadnych trzy
metrowych rur wydechowychowych z amortyzatora od WSK, spojlerow i innych
gownianych plastikow. Wygladaja naprawde cacy i nie wiem czy nie lepiej od
nieovali.


Natomiast
nowsze modele, 1303, fajne wylladaja przerobione.
Osobisce uwazam tez, ze wszystko powinno byc unkcjonalne i wygodne, a takze
przyjazne dla urzytkownika.
Bo co z tego, ze jezdze Garbem zlat '50 jak nie ma on ogrzewania albo nie
wygodne fotele.


Prawda jak cholera.


Jestem tolerancyjny i dlatego uwazam, ze niech kazdy robi to co chce.
Niektore przerbione Garby sa sliczne, ale sa i takie, ktore mi sie nie
podobaja !


Oj tak tak.

Pozdrawiam TK





Temat: wsk 175
witam
mam takie pytanie...
co myślicie na temat wstawienia do silnika kobuzoskiego gaźnika od etz 250 (oczywiście króciec WSK-owy zostanie przerobiony tak aby pasował gaźnik)
oraz wydech od min. 250 (typy nx 250) czy jakiejś 650 (np dr)?
co myślicie o takim patencie?




Temat: Trophy - zmiana przedniego zawieszenia
Podzespoły tropki ? Jedyne co zostało z niej oryginalne to rama, przednie zawieszenie, kierownica, tylne zawieszenie i kola. Przednie zawieszenie chce wymienic - wiec oryginalne zostanie sprzedane, kierownica rowniez. Rama została juz przerobiona przez wczesniejszego wlasciciela(uciety kawalek tylu + wspawane rurki w celu podniesienia. Wydech nieoryginalny. Siedzenie i bak od WSK. Silnik od TSki. Gdybym mial chociaz dokumenty, to probowalbym ją przywrocic do stanu fabrycznego. Niestety moja miłość do MZ jest troche mniejsza, niz do naszych rodzimych produkcji i szkoda by mi bylo wydac kupe kasy na rejestracje na zabytek, tak jak to robilem z WSK mojego dziadka.



Temat: Czy warto przerabiac MZ ETZ 150 na CROSS???
Witam

Zgadzam się zSylwekMz, osobiście mam MZ przerobioną na crossa i nie zawiodła mnie nigdy. Sprawuje się wszędzie, szuter, bagno, las, góry, tor. Skacze nią nawet po 12 metrów, jeżdżę w błocie prawie po kolana i zawsze sobie da radę. Wsk, czy Jawa 350, nawet yamaha xt 125 nie daje sobie radę, przeważnie kurz i spaliny za mną wąchają. MZ po prostu jest świetna!!

Co do ramy, jest naprawdę wytrzymała, a silnik pracuje na full obrotach i nie stęka. Sprzęt jest naprawdę wytrzymały, tylko lać do baku i OGNIA w teren. Ludzie się dziwią że ten sprzęt już tyle przeżył, takie katiusze, a jest nadal w dobrym stanie.

W najbliższym czasie postaram się zrobić kilka fotek to zaprezentuje wam mój sprzęt.

A tak na marginesie, to od kiedy mam MZ, kolega już trzecią wsk zajechał.

Pozdrawiam. Motoboy.



Temat: wsk 175 cross
cz 175 z silnikiem wsk 175 przerobiona na crossa.Ma przedłużone amortyzatory
tylna opona kostka michelin 140/80, kratka na lampie, obcięty tylni błotnik i podniesiona lampa.
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/W%C5%82asne%20Projekty/Motocykl/56720




Temat: 2x WSK M06 1958 "Moja pierwsza 125tka"
Z cylindrami akurat są niezłe jaja, bo jak widać ten na którym jeżdżę ma więcej niż jedno żeberko ułamane co mi się średnio podoba, a że przez zimę silnik miał przegląd i kilka części zmienianych to kupiłem śliczny cylinder nominalny na gaźnik G20 WSZYSTKIE żeberka całe...
Ale okazało się że nie pasuje, ten który jest założony był przerabiany (dlatego budził we mnie wątpliwości...) żeby silnik chodził poprawnie, a był na gaźnik G-20, ponieważ widać że powinien być gaźnik G-16 i taki cylinder. A z zewnątrz wyglądały na takie same, początkowo myślałem że obecnie założony był poprostu domowym sposobem naprawiany ale okazało się że został odpowiednio przerobiony aby pasował. Obydwa to nominały.

Także cylinder na gaźnik G16 z centralnie umieszczonym wydechem ze wszystkimi żebrami mile widziany

A z drugiej strony ciekawą rzeczą jest to że w drugiej WSK jest silnik w orginale i ma takie same kartery a cylinder pod gaźnik G20 i pasuje bez zarzutu.




Temat: Silnik
Zastanawiam się nad innym silnikiem. Myslalem o jakiejs 80 wysokoobrotowej ale sa drogie i dość zadkie. Myslalem tez o silniku od simsona, ale sa drogie i nie wiem, czy warte inwestycji. Chodzi mi glownie o mniejsza awaryjnosc i moze ciut wieksza moc. Tak sie zastanawiam nad silnikiem 125 od WSK. Przecież silnik jest częścią wymienną. Są tylko 2 problemy. Po 1, policja może poznać że to inny silnik, więc zastanawiałem się jakby dać tłumik od ogarka lekko przerobiony (np. kolanko rozwiercone). No i 2 sprawa to kwestia bezpieczeństwa a konkretnie wytrzymałości ramy. Słyszałem, że kolesie montują sobie silniki od WSK do motorynki, co Wy o tym myślicie? Jeżeli rame trzebaby wzmacniać to gdzie?




Temat: Kupie WSK MZ
Kupię WSK 125 lub 175 MZ ETZ 150

- Cena do 300zł
- Na chodzie
- Papiery nie wymagane
- W rozsądnej odległości od Krowicy Samej (do 200km)
- Dobrze by było, gdyby była przerobiona na crossa.(ale nie musi)

Jak coś macie to dawajcie na PW lub gg do mnie lub KAMILOO, lub poprostu umieście to na forum. Z góry dzieki.



Temat: 1
Witam was zastanawiam się co zrobić mam silnik mińska 125 i ramę WSK 175 i ramę dirt bike 150 na małych kołach . nie wiem do której z tych dwóch ram włożyć silnik mińska WSK rama też na crossa przerobiona . chcę motor Aby się pobawić bo bezdrożach do której ramy wy byście włożyli na moim miejscu

Po co zakładasz drugi temat, jak masz ten ? M@jk!



Temat: Głosowanie na konkurs
Romet - Pawlus - ładnie utrzymany, do tego gustownie przerobiony

Komar - Adi. G. - świetnie odrestaurowany, lekko stuningowany silnik

Motorynka - Jacor - zadbana, oryginalna

WSK - Klinar -niewiele jest tak ładnie zrobionych WSK

MZ - Koner - zadbany, oryginalny motocykl

Ogar - Conqeror[b] - za pracę, jaką włożył w tuning

[b]Simson - Adi. G. - zadbany pojazd

Skutery - Alonzo - za dobrze wykonane przeróbki.

Inne - (Wierchowina, Peugeot 102, suzuki ) - Wierchowina Mateusza - świetnie utrzymany, rzadko spotykany motorower.




Temat: 1
Mi się nawet nie chce wypisywać tych wszystkich motorków co miałem bo przez 11 lat trochę ich było. Aktualnie posiadam:
-CZ 380 CROSS
-WMC czyli Wsk-Mz-Cross na razie w częściach i chyba przemieni się w supermoto
-Rometa Charta w częściach przerobiony pod silnik wsk-i 125
-POPIERDZIOŁKA SKUTERA ZIPP VAPOR a to aby jeździć do roboty



Temat: Dryna 125 by ArczeX Vol. 2 !!!
Nie - powiedziałem mu już wcześniej... Ja też może budować bede motrynke potwora - ale z silnikiem ok 100ccm - mam w planie kupić jakiś sypiący się silnik i zamontować przerobiony cylinder od WSK 125 - jak odpali to oznaczy sukces - wiem ze jezeli nawet to się rozleci - o to chodzi... Później kupie jakies wzmacniane korobwody itd...



Temat: Stunt Filmy
link na stunt wsk-ą chyba 125 jest tam jeszczcze motorynka i ogar przerobiony na traik-a tak mi sie wydaje że to ogar http://video.google.com/v...docidfeed&hl=pl



Temat: 1
Bercik napisał/azamiast oryginalnego ciężkiego magneta malutkiego wirniczka od jawki 50.
Ja myślałem żeby przerobić zapłon na bateryjny. Odnitować tylko krzywkę od magneta



i zamontować samą krzywkę wtedy silnik chodziłby prawie jak bez magneta tylko jest jeden wielki - nie było by ładowania . Jeździć by można było jedynie aż akumulator się nie rozładuje .
Chociaż jak ktoś ma jakiegoś nazwijmy to krosika z WSK'i to takie rozwiązanie jest dobre gdyż daleko (chyba) nie jeździ a z tak przerobionym zapłonem silnik jest pewnie sporo zrywniejszy.



Temat: Silnik od MZ ETZ 150 do Ramy od Simsona ??
"7 konny silnik od WSK 125 potrafi rozniesc rame simsona w proch i pył;] nie mówiac juz o hamulcach które moga zaczac sie gotowac przy próbie hamowania z predkosci 100 do 0;]"
Ale zabawa będzie przednia A i jeszcze mam zamiar wzmocnić silnik do jakiś 10 KM.
Mój kolega ma simka z silnikiem przerobionym na 90 ccm ma jakieś 15 KM i leci mu około 160km/h na seryjnych hamulcach i seryjnym ramie



Temat: Iłża, koniec marca?

Witajcie !

Pojazd fajniusi ale obawiam się że w lecie będzie problem z przegrzewaniem się silnika. Znam to uczucie albowiem także na silniku wsk 125 zrobiłem kosiarkę do torów. Przy małej prędkości jazdy i braku wymuszonego obiegu powietrza zatarcie gwarantowane

Spokojnie
Bedzie chlodzenie wymuszone, przerobiona dmuchawa od malucha daje z pewnością wystarczający przewiew, po za tym zabezpieczenie przed przegrzaniem = termostat odcinający zapłon i sygnalizujący przegrzanie lampką



Temat: Wiek forumowiczow

no ja mam tez dopiero we wrzesniu 16, ale zaznaczylem, ze juz mam powiedzmy, ze rocznikowo zaznaczamy dokladnie ak samo ja

Dodane po 2 minutach:


hehe no ja mialem pierwsze rometa od dziadka wiek 13lat silnik rometowski 3 biegowy;-)
pozniej:
jawke mustang
simsona skuterka
mz 251 ( przesiadka z simla na 251 koloslana roznica hehehe)
no i przerwa na samochody mialem pare ich fiat uno,honda crx,renault clio,fiat seicento no i do teraz honda civic.
cz cross 125
Miedzy czasie jak mialem crx to mialem tez crossa honde cr125 (kiedys sobie jeszcze kupie taka bo jazda jest na maxa ma 6 biegow 125 pojemnosci i 40koni
no i teraz tak sobie kupilem simsonka no i sobie smigam co jakis czas heheh taka mala moja historia
ktorym wedlug ciebie lepiej sie jezdzi skuterem czy s51 i ktory jest bardziej "przestrony"

Dodane po 1 minutach:


o to widze, ze miales duzo sprzetow ja tylko simson ja kiedys mialem wsk 125 na rossa przerobiona, pozniej 2 jawki mustang, ogarka 200 noi teraz sima s51 al mysle nad sr



Temat: 1
Tego to nie wiem, ale 3 pierścienie to bujda... Zwiększasz kompresje... Siłę tarcia i temperaturę też... Więc przeciążasz silnik nic nie dająć, może szybciej na obroty wchodzi itp ale to lipa. Te przeróbki co podałem wyżej na początku to są pod tłumik i kolanko (z przerobioną średnicą przy garze) od wsk 125.



Temat: Wasz ulubiony samochód

ten motorek to albo starsza siostra (R 25) albo jakiś ruski przerobiony na BMke Jak byłem szczeniakiem, to takie NSU i ruskie IŻe stały u wujków w stodołach. Były jeszcze do tego boczne przyczepki. Nigdy nie byłem miłośnikiem motocykli, ale tamte cudeńka bardzo mi się podobały. Jakże inne od ówczesnych WFMek, WSK, czy SHLek. Jedynie Junaki mogły z nimi trochę konkurować. Ale tamte nie do zdarcia. 4 suwy, wał zamiast łańcucha i dźwignia biegów z boku, czasem dublowana na pedał.



Temat: Zarejestrowałeś się?? PRZYWITAJ SIĘ TUTAJ!!
Witam. Chciałem się przywitać i przedstawić . Jestem 18 letnim, świeżo upieczonym motocyklistą (jeżeli chodzi o prawko). Wcześniej jeździłem na WSK 175 i MZ 250 (do tej pory posiadam "odrobinę" przerobioną na enduro). Od przyszłego sezonu zaczynam przygodę z Transalpem XL600V, a na następny sezon planuję już coś typowo sportowego z rodziny sześćsetek. Poza sportami interesuję się także żużlem i jazdą terenową.

Pozdrawiam.



Temat: Tuning silnika simsona!
kupiłem simika u jakiegoś gościa .był w idealnym stanie cylinder rzt 70,sportowy tłumnik ,gaznik aral s60 ..i tyle .simson w 9 sekund osiągał predkoć 100 km/'h.rozwijał moc 9 km..aha i dodam że jeżdziłem na w 17 zobkowej zębatce..tym motorkiem wziołem wsk w dragu na 250 metrów. zamierzam zmienić tłumik na leo vince oraz założyć filt powietrza sporrtowały
......szukam strony ze simkiem przerobionym na ścigacza!!HELP!!! PISZCIE NA MÓJ E-MAIOL: wojtas19-94@o2.pl



Temat: Etherworld Kolekcja Zabytkowych Motocykli
piękna kolekcja, swojego czasu miałem podobną tyle, że motorowerów marki Komar i Romet, szacunek dla Ciebie...
PS: mam piękne siedzenie z WSK (tej czerwonej) czerwono-czarne jak nówka (pisze gdybyś potrzebował), tata miał taką ale została dawno temu przerobiona na trójkołowca
Pozdrawiam!



Temat: Witam forumowiczów:)

Przypomniał mi się mój pierwszy sprzęt. Miałem WSK 175, czwóreczke, przerobioną na crossa :) lagi od MZ, z tyłu poteżna kosteczka :) Motor czarny, bezczelnie malowany Wstyd i wieś ale pierwsza przygoda z motorem była własnie taka i kosztowała mnie 300 zł

oj tak:D widziało się kilka takich dziwolągów:D a przygoda najważniejsza jest :smileee:

Cześć Mario:)



Temat: Śmieszne ogłoszenia:)
PANOWIE! tyle kasy za cos takiego w taim stanie to ja mogl bym dac za sokoła! mam "trampa" po tacie i kiedy sam na to popatyrzal powiedział coś takiego--->a jednak... jeszcze żyją ludzie z fantazją...hehe
nie wiem jak u was sie kupuje motory i w jakich cenach ale u mnie jest taniocha i ostatnio od dobrego znajomego kupiłem wsk 175 bez kol troche przerobioną za 40 zeta... czyli w cenie złomu!
P.S.Paranoja z tym trampem na allegro.....
Pozdrawiam Serdecznie!!!!!!!!!!!!



Temat: Tuningi


Poza tym widzialem kilka fajnych zdjec przerobionych ovali, obnizony dach
i nie tylko, ladniusie buty, lakierek jak lustro w jednym kolorze, zadnych
trzy
metrowych rur wydechowychowych z amortyzatora od WSK, spojlerow i innych
gownianych plastikow. Wygladaja naprawde cacy i nie wiem czy nie lepiej od
nieovali.


masz racje ! Tez widzialem ovala z obnizonym dachem, skora w sordku.
Wygladal na prawde piekenie !
Co z tego, ze byl troszke poprzeabiany. Wygladal jak oryginal.

Oczywisice mi sie takie przerabianie podoba. Ale jak by tak wsadzic do ovala
poszezane felgi, w ogle go poszerzyc to juz troche przesada.
Pozdro
klocek





Temat: Witam forumowiczów:)

poza membraną, zachowana jest w stanie fabrycznym tzn. żadnych wieśniackich przeróbek :smileee:

Przypomniał mi się mój pierwszy sprzęt. Miałem WSK 175, czwóreczke, przerobioną na crossa :) lagi od MZ, z tyłu poteżna kosteczka :) Motor czarny, bezczelnie malowany Wstyd i wieś ale pierwsza przygoda z motorem była własnie taka i kosztowała mnie 300 zł
Mam chyba jeszcze gdzieś fotki :)



Temat: Ostatnie fascynacje
Ja byłam na koniec wakacji ostatnich:P Były dni otwarte WSK i wejście było za darmo. Było boooskoo. Rozbroiła mnie piosenka Kraków, przerobiona na Rzeszów To takie miłe było. Ciul, że później mówić nie mogłam:D




Temat: [KUPIE] motor ;]
poszukuje motoru typu wsk, mz czy inne motory z porzedniego wieku!! najlepiej cos przerobionego na crossa!! motor moze byc pogiety ujebany porysowany... najwazniejsze zeby palil i mial sprawny silnik!! najlepiej wyrejestrowany szukam sprzetu dla siebie na wakacje zeby pojezdzic po gorach

cena max to 1000zl

jak ktos ma jakas opcje lub zna kogos kto sie tym interesuje/ma na sprzedanie prosze o pw z doswiadczenia wiem ze takie kaskaderskie przerobki najczesciej spotkac mozna na wsi a najtansze oryginalne solidnie zrobione motory od starych dziadkow

kontakt:
tel 668-393-534
gg 5283797



Temat: iż 49.5
no w moich stronach to takie wynalazki były głównie robione na WFM lub WSK 125 pamiętam jak byłem mały to też takie coś stało na podwórku, niedawno widziałem wieś obok iża 56 "przerobionego na towarowy" i chciałem go kupić ake klient odpowiedział krótko "a czym ja będę drewno z lasu wozić"......i oczywiście nie sprzedał.



Temat: Pierwsze moto
Moja kolejność była taka:
-Simson SR50
-w tym samym czasie Komar (padł po tygodniu)
-Yamaha RD80
-WSK 175 przerobiona na cross też padła
-Gilera KZ125
-Honda CBX550
-Yamaha FZR1000 (bardzo miłe wspomnienia)
-CZ125 CROSS (oryginał)
-Yamaha FJ1100
-kolejna CZ125 CROSS (stoi dalej w garażu)
-Honda CBR900RR SC33
-Dalej zobaczymy co będzie.



Temat: Pierwszy motocykl
Widzę wspomnień czar. A więc i ja się dorzucę.

Zaczynałem oczywiście od roweru jako 5 letni smyk.

Następna był motorynka PONY świetna maszyna jak na dawne lata 80’te.
Później był ROMET 3-biegowy, dalej SIMSON Enduro. Dalej w kolejce stoi WSK mojego ojca to był mój pierwszy poważny motocykl, który jeździ po dziś dzień i wygląda jak by zszedł prosto z linii produkcyjnej.
Dalej były przygody z między innymi HONDA duża i bardzo ciężka (modelu nie pamiętam). Wiem tylko, że jak swego czasu kumpel mnie przewiózł to Milicja nawet nie wszczęła pościgu (lata 90).

No a teraz jestem szczęśliwym posiadaczem MZ ETZ 250 przerobioną na 251 która jest prześliczna i którą sam naprawiłem po 10 latach od ostatniej naprawy ETZ 150 kolegi.



Temat: Motorynka TUNING!
Po np. trzech szlifach cylinder ma trochę większą pojemność; co w jakimś minimalnym stopniu zwiększa moc silnika. Co do tłoka, spiłowuje się go trochę w odpowiednich miejscach na brzegach żeby zwiększyć; czas otwarcia okien w cylindrze. Ostatnio był na allegro taki tłok fabrycznie już przerobiony. Chyba do jawy. A wiercenie dziur na końcu tłumika nie wiem jak działa. To znaczy nie wiem na jakiej zasadzie ale coś tam zawsze doda. Jeśli chodzi o wygładzanie kanał?w dolotowych to napewno warto usunąć; jakieś większe przeszkody, progi itp ale robić; na glanc to chyba nie ma większego sensu. Obecnie robi się odwrotnie. Powierzchnia w kanałach ma być; chropowata. Mam na to nawet sensowne wyjaśnienie. Na forum wskowym dczytałem sie o co chodzi. To działa na takiej zasadzie jak przy zjeździe narciarskim albo np. w boardercrossie. Oni unikają dużych skok?w i dalekich lot?w bo tracą prędkość; na tym. Tak też jest z mieszanką paliwową. A wszystkie te przer?bki mają sens jeśli robi się wszystkie naraz. Bo jedna modyfikacja nic nie da. Na stronie www.polmot.prv.pl jest opis tuningu silnika wsk. Z 7,5 konia do około 13!!!. Konstrukcje tych silnik?w są podobno więc większość; pomysł?w można przejąć;. Warto zajrzeć;. Są też filmika PROCa z tym motorkiem.



Temat: Na czym wczesniej jezdziliscie?
Pochwale się i ja.
Swą przygode zacząłem po komuni na motorynce a później było ...
1. Romet Chart
2. WSK 125 (przerobiona na rasowe enduro )
3. Jawa 350
4. MZ 251
5. Yamaha RD 350
6. Kawasaki GPZ 500
7. Yamaha FZR 1000
8. Honda VFR RC 36I
9. Honda VFR RC 46



Temat: Pierwszy motor
Nie chcę zakładać nowego tematu więc się podłącze.Od jakiegoś czasu szukam jakiegoś sprzęta i w końcu znalazłem w mojej okolicy 2 maszyny:
-WSK 125,bez papierów,na chodzie,brak bliższych informacji,cena:250 pln
-Simson przerobiony na crossa,brak papierów,cena:600 pln
Co radzicie dla początkującego??



Temat: Czy są tu jacyś motocykliści???
ja zaczynałem od Motorowerka typ 2352 "Komar", pzniej miałem jakiegos Ogara, Motorynke, WSK (wiejski sprzęt kaskaderski), najdłużej miałem Mińska 125A ( był dosyć mocno przerobiony, żadna WSKa nie miała z nim szans;) ) no i mój najlepszy motorek z którym miałem najwięcej przygód to Jawa TS 350 Twin Sport zrobiłem nią z 15tys km w wieku 16-18 lat...pozniej to raczej juz miałem prawko i motorki troche odstawiłem na bok i autami jezdziłem...poważniejszych motocykli nie miałem ale bardzo to lubię i na pewno se kiedyś kupie jakieś fajne cacko...
POZDRAWIAM




Temat: Moje byle motorki i obecny :P
1. ogar z silnikiem jawki -3 biegowy:P (nie pamiętam ile go miałem)
2.t samo tylko ze inny kolor (tez nie pamiętam)
3. Wsk.125 przerobiony na cross hmmm to były czasy. jak znajdę foty to zapodam (3 sezony)
4 .obecny to już wiecie YAMAHA DT 80 LC 2 92'

te ogarki to jak zaczynałem przygodę czyli w drugiej klasie podstawówki.




Temat: Moja nowa maszyna WSK Cross! filmy i zdjecia!!!
Nie ważny jest wygląd lecz konfort jazdy. Wazne jest to żeby miał 2 koła i silnik. Ja mam ogara 200 przerobionego na crossa(1,9km) i fajnie mi się jeździ a mam 14 lat. Wsk przerobioną na crossa też mam i fajnie mi sie jeździ



Temat: Moja nowa maszyna WSK Cross! filmy i zdjecia!!!
WITAM!
ale zajebiście przerobiona wsk. Mam jedno małe pytanko w sprawie tych felg-
dawałeś do chromowania czy sam zrobiłeś chromem w spreju




Temat: Moja nowa maszyna WSK Cross! filmy i zdjecia!!!
witam.
fajnie przerobiona wsk. mam jedno małe pytanko w sprawie tvch felg dawałeś do chromowania czy sam chromowałeś chromem w spreju.




Temat: WSK 125
MAM DO SPRZEDANIA WSK PRZEROBIONĄ NA CROSSA . CENA 200 BEZ PAPIERÓW



Temat: 1
Kumpel miał wsk-e przerobioną na krótko właśnie tak jak ja to opisałem w opcji pierwszej i wszystko było oki. Platynki bardzo nie iskrzyły a wsk-a paliła z pierwszego kopa i chodziła jak burza.



Temat: fotki robione k550i mojej wsk :)
dzieki troche brudny ale tak to juz jest jak sie ma wsk przerobiona na crossa



Temat: Przykłady WT
Generalnie zastosowanie jest dobre i taka trajka tak w oczy się nie rzuca jak przerobiona wsk na super ekstra mega crossa




Temat: Najtwardsi motocykliści...
jeszcze dziesiec lat temu z sasiadem prawie codziennie ujezdzalismy nasze WSK-i przerobione na cross.robilismy wypad w teren i wszystkie zaspy nasze.tak robilismy po 20 -30km.to byly czasy



Temat: 1
Przerobiona wsk jezdzila wysmienicie, pojechalem po deski, w drodze powrotnej, zauwazylem zza moich dlugich rozwianych wlosow, radiowoz milicji obwyatelskiej...



Temat: sprzedam WSK 175 (fajnie przerobiona)
sprzedam wsk 175 cena około 250zł lekko uszkodzona.
fotki poniżej
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/27597

gg:5348489

pozdrawiam




Temat: Kpl rama Honda CR 125 przerobiona pod silnik WSK 175
http://moto.allegro.pl/it...k_wsk_175_.html

[ Dodano: 2008-08-18, 21:30 ]
Rama została sprzedana.



Temat: WSK 125projekt record vs MZ 250/1 (MZ nie ma szans)
i ro jest silnik wsk 125 tak przerobiony

[ Dodano: 2006-07-03, 15:03 ]



Temat: Skutery -Motory
ja sie za bardzo nie mam czym chwalić jedynie mam :
Gilera Runner 2001r
WSK 125 - moja
WSK 125 - taty
Romet 200 - mój po tuningu własnym
Motorynka - przerobiona na rower



Temat: Historia pewnej TS"ki
Junak jest oklepany, lepiej WSK. W galeri na stronie www.polmot.prv.pl znajdziesz duzo zdjec WSK odnowionych przerobionych prototypowych seryjnych i rajdowych. Mozesz wybrac model i zacząc remont.



Temat: WSK 125projekt record vs MZ 250/1 (MZ nie ma szans)

i ro jest silnik wsk 125 tak przerobiony
Tak




Temat: Rame przerobioną na cross"a do wsk, minsk itp
Witam!!!!;)
Mam na sprzedarz taką rame.....
http://allegro.pl/show_item.php?item=576755525
Pozdrawiam i zachęcam do kupna....



Temat: MZ ES Czterosuw!!!!
Kolanko wydechu od wsk 125 troche przerobione



Temat: Akumulator - regeneracja starego
Ta wsk nie ma ładowania bo była kiedyś przerobiona na zapłon iskrownikowy i coś padło. Instalacja jest na bank 12 V bo to model Kobuz z 1980 roku
Aq musi ożyc i tyle. Woda kupiona i jutro do roboty.



Temat: BUDOWA GOKARTA
Ta rama z silnikiem wsk jest lekka i dobrze zrobiona koła nie są za duże wręcz w sam raz.
Jak by do tej ramy wsadził silnik z mz 250 to by to fajni jeździło A ta przerobiona mz na quada nawet mi się podoba tylko ma troche za duże koła



Temat: Motory
a ja mam starą WSK-3 125 "Gil" rocznik 1979 i jest zajebiaszcza, bo jeszcze jeździ i te wszystkie wasze motórki przy tym wymiękają...

Chłopie... Ja mam wueszczynę 125, nie wiem który rocznik, przerobioną na trójkołowiec



Temat: 1
e tam jejzdiłem jusz simsonem i WSK 125 przerobiona ale słabe to troszki i zastanawiam sie nad Jawą 350 lub cz



Temat: Tuning motorynki romet.
a Ja wsadziłem przerobioną rurę od WSK'i i z przodu podniosłem błtonik
z tyłu mam dużą zębatke na teren najlepsza...



Temat: Od czego zaczynalismy??
Oczywiście najpierw motorynka romet
2. jawka 50
3.jawka 70
4.hero puch
5.wsk 125 x2
6.mz 250
7aprilia sr 50 przerobiona na 80cc
8.yamaha dt 125
9.yamaha wr 450



Temat: Tu sie przedstawiamy. Nie zakładajcie osobnych tematów!!!
Witam. Mam na imię Adam, mieszkam w Gostyniu WLKP, mam 15 lat, jeżdże Jawą 20 z 1976r. i mam w trakcie odnawiania przerobioną na dzika WSK-ę.



Temat: [Zabawa] Co to za pojazd?
wsk 125 przerobiona na ściga
niech ktos da zdjęcie za mnie



Temat: 1
Będzie przypominała WSK lekko będzie przerobiona ale nic nie będzie cięte, i skracane. Poprostu motorek przygotuje do stuntu



Temat: szukam
jony spokojnie troche z głową...chcesz kupic WSK 175 przerobioną elegancko na prawdę na crossa ?? jest zajebista...kumpel ma...i spokojnie mysle ze za 900 no moze 1000 zł i jest Twoja :D



Temat: Kupie
Siema Orlen. Mogę Ci opylić moją Cross WSK-ę, jest nieźle przerobiona Centralny amortyzator, przód od ETZ 250, błotniki honda CR.



Temat: Enduro
Ja mam ogara przerobionego na enduro. i powiem wam że wygląda spoko . krótko mówiąc mam bak od mz 251 lampe od malucha podniesione siedzenie amorki z tyłu od wsk i tłumnik od dużego fiata .




Temat: Zbierzmy sie na czacie!
Junak to drogi motor. Nirzej 1.500zl. egzemplarza na chodzie niema co szukac. Jawy sa troszke drorzsze lub w tej samej cenie co wsk-i. No chyba rze nowsze egzemplarze albo przerobione, wtedy sa jeszcze drorzsze.



Temat: Odrestaurowałem MZ ETZ 251e prosze o opinie i sugestie
dobrze ze sa jeszcze ludzie ktorzy dbaja o motor i to o jaki motor MZ np wski to juz tylko na cross az zal mi sie zrobilo jak zobaczyłem na allegro WSK 125 M06B3 przerobiona na cross pozdro



Temat: Społeczność na PJ
też prawda widzialem ostatnio wsk, totalny wt przerobiona na crossa a same 6 :lol:




Temat: No i jestem w szoku.
nie ma to jak WSK czyt. Wiejski Sprzęt Kaskaderski przerobiony na offroad



Temat: Posiadam...........
Witam jestem posiadaczem wspaniałej motorynki z sinikiem wsk 125, która jest przerobiona trochę w stylu enduro.



Temat: WSK Cross by Luken....
Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich użytkowników po mojej dość długiej nieobecności ( półtora roku czasu ) Przez te półtora poku w moim garażu dość dużo sie zmieniło..

Magiczny Minsk 125/3Membran pojechał w świat za 600zł, a moje 2 moto ( simson) zostao na maxa dopieszczone..

fotki simaka:

http://www.polskajazda.pl...son/SR_50/31258

No lecz niestety.. Ostatnimi czasy ( 23.06.09r. ) Simak pojechał w świat..

Po kilku dniach "bezrobocia" kumpel zaproponował mi rame od WSK za 50zł.. Wiec stwierdziłem ze nie ma co szukać i trzeba ją kupić.. no i kupiłem..

Wstępnie całosć była w opłakanym stanie... Felga tylna czerwona , wahacz krzywy, ogólnie nie było dobrze..

wiec zabrałem sie do roboty.. Na pierwszy rzut do Crossika trafił przód z WSK KOS który został kompletnie zregenerowany ( nowe uszczelniacze, nowy olej, całkowicie wyczyszczone, gumy zawiechy z simsona)

Następnie zakupiłem błotniczki z Suzuki TS... Po dość długim dopasowywaniu ( ni cholery tylni błotnik mi nie pasował) coś udało sie zmajstrować ( wkońcu od czego mamy spawarke .. Kolejny zakup to 2 pożądne oponki:

tył: 120/90/18
przód : 80/90/21

Kolejny zakup to kompletnie koło przednie oraz kierwnica z Suzuki TS ( przednie koło na bębnie, 21 cali ( jak na razie jeszcze nie przyszło...

Następnie zakupiłem bak z WSK KOBUZ z którego jestem w miare zadowolony

Siedzenie WSKi zostało solidnie przerobione wraz z nową gąbką oraz "obszyciem"

Tylne amorki pochodzą z ETZ 250.. Ogólnie sa w miarę OK

Jak na razie tylko tyle udało mi się zrobić jeśli chodzi o ramę.. Ale spokojnie jeszcze 2 tygodnie i wszystko zrobię na git..

Następny element - SILNIK... no i tu się zacznie

Wstępną jednostką będzie silnik z Minska 125 ( uwielbiam ten silnik ) Na początek bedzie prosto...

Cylek kartingowy z tłokiem z CZ 516 cross + wydech spawany na jakies 9000-9500 rpm( wyliczony w EC2) + Mikuni 28 .. Taki spokojny secik

Jeśli całosć dożyje zimy to wlezie w to Membrana z DT 125+ 2 płuki+ jakiś ciekawy rozrząd Pożyjemy zobaczymy

Jak na razie całość wygląda tak:
LINK DO FOTEK

Poozdrooo.. Mam nadzieje ze na bieżąco uda mi się zdawać postępy z prac..



Temat: Tuning - Komar
siema jak chcecie tuningować komara żeby brał niekute Simsony i pruł około >80km??? bo ja tak wiec zaczynam robić swojego komara do granic jego wytrzymałości nie przejmujcie się wiec wyglądem tylko silnikiem powiem wam niektóre przeróbki które mam zamiar dokonać w swoim komarku:
CYLINDER:
- szlif 60cmm bardzo popularny ostatnio
- założenie cylindra z rometa 3 biegowego {dla większego chłodzenia i nie tylko}
- tulejowanie przerobienie go na 4 kanały + membrana
Głowica:
- zeszlifować maksymalnie
TŁOK:
- odchudzić
- zamówić 1 pierścieniowy
- polerka tłoka
WAŁ:
- najlepiej wzmacniany jak się komuś uda się zdobyć
- kotkowa
KARTERY:
- polerka zewnętrzna i wewnętrzna
SPRZĘGŁO:
- jak się komuś uda najlepiej z wsk {będę próbował}
SKRZYNIA:
- oryginalna może nie wyczytać polecam z czegoś przełożyć co wieże się z przerabianiem karterów
- założyć automat z rometa na biegi zależności od skrzyni
ZAPŁON:
- wyrzucić magneto
- wsadzić krzywkę
- podpoić akuzator 6v
to by było wszystko odnośnie silnia może się wszystkiego na pewno nie uda zrobić ale jeśli to komar powinien mieć około 8km i v-maks >80
ale silnik to nie wszystko a rama???
KOŁA:
- muszą być przerobione na łożyska !!!
- tylniom zębatkę wsadził bym z motorki ale po dotarciu
RAMA:
- bak bym zważył nadając mu sportowy wygląd
- błotniki skrócone do minimum
- siedzenie sportowego komarka wydłużone i pochylone do tyłu
- kierownica krótka lekko przygięta na końcach {ala śmig}
- osłona łańcucha z nierdzewni dla odchudzenia motoru
- poduszki przesunięte do tyłu ;d
- bez przedniej lampy
- licznik ze Simsona lub wsk
- bez bagażnika
- można wyciąć numer startowy i wstawić go zamiast lampy
MALOWANIE:
to według własnego uznania jednakże polecam niebiesko szarego komara {oryginał sztywniak} niebieskie ramki pod kolor motoru i czerwone szprychy
dają fajny efekt podczas jazdy bębny polerka ;d można dołożyć neony ale to kusz się robi staro modne ale jak kto woli widziałem nawet głośniki w ogarze ;d



Temat: Bałagan w skrzyni - Mińsk 125
Witam serdecznie wszystkich na forum. Na wstępie, jako że jest to mój pierwszy post pasowało by się przedstawić. Otóż nazywam się Michał. Mieszkam w okolicach Lublina. Motocyklowym bakcylem zaraziłem się jakieś 3 lata temu... Kolekcjonuję WSK, ogólnie lubię majsterkować w moto.

Wczoraj za całe 140 zł kupiłem motocykl marki Mińsk 125. Moto odpalało od kopa po wyczyszczeniu gaźnika, jednak po pierwsze dźwignia biegów nie odbijała, a po drugie skrzynia strasznie zgrzytała, tłukło się w niej wszystko co tylko jest możliwe. Przejechałem się, przerywał 2 bieg, reszta działała. Biegi trzeba było zmieniać w specyficzny sposób z racji nie odbijającej dźwigni zmieniacza. Przy redukcji słychać było straszny "jargot". Dosłownie chrupanie. Więc zrobiłem te 200 metrów i odstawiłem moto do mojego garażu. Zdjąłem tę pokrywę skrzyni znajdującą się w prawym karterze i się przeraziłem. Łożyska dosłownie się pokończyły. Zmieniacza biegów pochodził z WSK 175, nie wiem jak został przerobiony, ale na 100% pochodzi on od "czwórki". W międzyczasie wymieniłem wszystkie łożyska skrzyni, (silnik ma łożyska w stanie idealnym, nie ma luzów na wale, trzyma super kompresję) oraz skombinowałem nowy oryginalny zmieniacz. Wszystko złożyłem i tu zaczyna się problem: mianowicie po złożeniu wszystko się kręci, ale po pierwsze, z oporem, a po drugie nie mam biegów nawet po drobnym ruszeniu dźwigni zmieniacza. Skrzynie na 99% złożyłem poprawnie, mam już niemałe doświadczenie i wydaje mi się, że brakuje podkładek dystansowych, pomiędzy wałkiem zdawczym a łożyskiem. Tu mogę się mylić. Jeśli ma ktoś jakieś schematy skrzyni (oraz zmieniacza biegów) bardzo proszę o ich opublikowanie. Proszę też o rady, bo chciałbym ten motorek doprowadzić do stanu takiego, aby przeszedł przegląd (tak, tak, ma pełną dokumentację).

Z góry dziękuję.



Temat: Pierwszy motocykl
Ja przygodę z motocyklami zaczynałem w wieku 16 lat nie mając jeszcze prawa jazdy- na swoją 18-stkę prawko już zrobiłem

A moto miałemmam następujące:

1 WSK 125 LELEK 77" którą dostałem od wujka z wózkiem części, niestety była to "od oryginalniona" wersja tj. bez płytkich sportowych błotników, tłumika górnego i szerokiej kierownicy. Niestety sprzedałem ją po dwóch latach za małe pieniądze kumplowi który okazał się póżniej "FRAJEREM"

2 MZ 150 ETZ 87" wersja bez tarczy, męczyłem się z nią dwa lata ciągle trzeba było coś przy nie "dłubać", dodatkowo robiłem wał i dostawała co jakiś czas znienacka lewe obroty (jechała do tyłu) i generalnie była słaba, nazywałem ją "przerośnięty simson"

3 MZ 250 ETZ 83" motocykl na którym otarłem się o śmierć w 2001 roku z własnej głupoty (trzeżwy byłem) skończyło się tylko na złamaniach ręki i na 14 dniach pobytu w szpitalu, po wypadku kupiłem jej nową ramę ze sklepu i śmigała dalej, silniczek chodził jak zegareczek- do niej mam największy sentyment. Miałem ją trzy lata.

4 JUNAK M10 62" motocykl historia ) Nabyłem go z papierami w stanie przerobionym na chopera po kompletowaniu części (powrót do oryginału) czeka na ukończenie i rejestrację. Oczywiście ma zapewnione dożywotnio miejsce w rodzinie.

5 WSK 125 84" kupiona za 50zł a raczej uratowana przed złomem, moto po latach stania za stodołą pzreszedł malowanie przegląd silnika i teraz czeka na wymianę przodu (stary nie nadaje się do użytku) może jeszcze w tym roku będzie jeżdził. Oczywiście zostaje w rodzinie na stałe.

6 ROMET OGAR 200 86" z silnikiem jawy w oryginale łącznie z lakierem kupiony od pierwszego właściciela w 2008 roku. Silnik doprowadzony do sprawności oraz po kosmetyce nadwozia, zarejestrowany stoi sobie i odpoczywa na "stare" lata Stały członek rodziny!

7 MZ 250 ETZ 84" kupiona w 2008 roku w drodze przetargu z Urzędu Skarbowego za kwotę 100zł. Silnik odpalił ale ogólnie stan tragiczny nadający się tylko na "organy". Będzie służyła starszej siostrze na części!

8 MZ 250 ETZ 82" wersja bez tarczy i obrotomierza kupiona z ALLEGRO w kwietniu br. Motocykl po rasowym "rzeżniku motocyklowym" w stanie do grubszej kosmetyki. Motocykl posiada oryginalny czerwony lakier i jest już zarejestrowany. W tej chwili po pierwszym odpaleniu, silnik jeszcze do drobnych regulacji a reszta doprowadzona w większości do stanu fabrycznego. "Ecia" ma już zapewnione dożywotnie miejsce w rodzinie

Dzięki za poświęcenie czasu na przeczytanie! Pozdrawiam wszystkich którzy motocykl nieważne jakiej marki mają głęboko w sercu!!!



Temat: Tuning silnika simsona!
Wstęp - w tuning i rasowanie Simsona można włożyć nieograniczoną ilość pieniędzy . Niżej wymienione sposoby na rasowanie "odchudzą" twój (lub rodziców ))))) portfel!

Pojemność skokowa - jest kilka sposobów aby zwiększyć pojemność. Pierwszy, chyba najtańszy to zlecić szlifowanie cylindra do III nad wymiaru (ponad 50ccm). Lepszym sposobem jest zakup cylindra, głowicy i tłoka od modelu S60. Pasuje bez żadnych przeróbek, moc wzrasta z 3,7KM do 4,5KM! Jazda w dwie osoby nie będzie sprawiała większych trudności, nawet podczas wjazdu na wzniesienia. Można założyć też cylinder od S70, ale będzie wymagało to powiększenia karterów w silniku. Wzrost mocy z 3,7KM na 5,6KM!!
Mało? Jeśli tak to możesz pokusić się o zakup gotowego ztuningowanego cylindra. Model do S51 przynosi wzrost mocy do 8KM przy 8500obr.min.! Jeśli nadal to dla ciebie za mało możesz kupić przerobiony cylinder do S60. Wzrost mocy z 3,7KM na 9KM! Takimi osiągami mogą poszczycić się tylko nieliczne motorowery japońskie . Niemal 10KM w Simku umożliwia bezproblemową jazdę na jednym kole, palenie gumy itd.. Gdy i to ciebie nie zadowala jedynym wyjściem dla ciebie jest kupno MZ ETZ 251 lub (gdy masz więcej kasy) ścigacza o pojemności ok.. 1000ccm i wstawienie takiego silnika do simsona*.
Ceny: S51 Tuning kpl. z głowicą ok.. 340zł, S60 Tuning kp. ok.. 360zł, zwykły S60 ok.. 110zł, zwykły S70 ok.. 150zł, przerobiony cylinder od S51 (z gokarta) ok.. 100zł.

Tłumik sportowy - poprawi wygląd, moc (zależnie od typu: od 10 do 35% mocy silnika) i zmieni głos naszego Simka.
Ceny: na giełdzie zwykły nie chromowany tłumik sportowy można kupić za ok.. 50zł, sklep internetowy WILMAT oferuje nowy, nie chromowany tłumik sportowy w cenie 62zł!, model chromowany kosztuje 80zł, inne produkowane w Polsce tłumiki kosztują ok.. 90zł. Produkty zagranicznych firm zapewniają największy przyrost mocy ale kosztują w granicach ok.. 60 do 90 euro.

Gaźnik - można kombinować przy składzie mieszanki paliwowo powietrznej, ale przyniesie to wzrost zużycia paliwa (standardowo Simson spala ok.. 2l po "podkręceniu" gaźnika znam gościa któremu spalał 5l100km!). Można też zamontować inny o szerszej gardzieli (standardowo 17 mm) np. od MZ 150 i rozwiercić kanał dolotowy i przerobić mocowanie w cylindrze. Tuningowe gaźniki np. Dell'Orto 21mm, Mikuni kosztują bardzo dużo (powyżej 800zł). Ja osobiście nie zamierzam niczego zmieniać w gaźniku bo zleży mi na ekonomii mojego simka

Filtr powietrza - dużo da zastosowanie sportowego filtra powietrza. Umożliwia on doprowadzenie do gaźnika większej ilości powietrza wchodzącego w skład mieszanki. Koszt ok.. 90zł. Można także wykonać go samemu.

Świeca - pewnie większość z was jeździ na polskich iskrach. Apeluje: zmieńcie je na inne! Iskry nadają się do komarów, motocykli WSK i innych starszych pojazdów. Iskry mają słabą wytrzymałość (kilka tys. km i świeca w dużym stopniu traci swoje właściwości) i marną jakość. Polecam świece ISOLATOR (zwłaszcza model S) oraz świece NGK. Sprawdzają się znakomicie, simek bez problemów zapala a świeca po dłuższej eksploatacji jest tylko lekko pokryta nagarem (zależy to w dużej mierze od regulacji gaźnika!).

Wypełniacze na wał - zastosowanie wypełniaczy na wał zmniejszy szkodliwą objętość skrzyni korbowej i podniesie sprężanie wstępne. Przeróbkę tą należy wykonać bardzo dokładnie aby nie uszkodzić wału!

Polerowanie - istotnym elementem jest też łatwość z jaką mieszanka dostaje i wydostaje się z cylindra. Zwykle okna w cylindrach to chropowate odlewy. Należy je dokładnie wypolerować. Umożliwi to swobodne przemieszczanie się mieszanki w cylindrze. Polerujemy okna: dolotowe, wylotowe i płuczące, komorę spalania, denko tłoka, wewnętrzną część tłoka, kartery w cylindrze (bardzo delikatnie aby nie zwiększyć ich średnicy!) oraz kolanko rury wydechowej.

Szczelność - ważnym elementem jest szczelność wszystkich elementów w silniku. Najlepszym przykładem jest szczelność głowicy z cylindrem. Jeśli występują nieszczelność silnika ma bardzo małą moc, simek nie rozwija większych prędkości a nawet nie rusza z miejsca (nieszczelność sprawia, że mieszanka nie jest odpowiednio sprężana i silnik traci moc). Podkładka pod cylindrem (najlepiej oryginalna) powinna być dodatkowo wzmocniona silikonem wysokotemperaturowym. Ważne też są uszczelki cylindra i kolanka tłumika, oraz kolanka i tłumika. Nieszczelności w układzie wydechowym powodują zawirowania mieszanki i uniemożliwiają osiągnięcie maksymalnych obrotów.

Po zastosowaniu tych przeróbek (cylinder S60 Tuning, sportowy wydech, świeca, regulacja gaźnika i sportowy filtr powietrza) Simson dysponuje mocą ponad 12KM i osiąga prędkość obrotową bliską 9000obr.min.! Nie muszę chyba tłumaczyć co taki simek potrafi . Na pewno może konkurować (na przyspieszenie oczywiście z wszystkimi WSK-ami i MZ 150. Co do prędkości to rama Simsona nie została przewidziana do większych niż 100kmh. Dlatego apeluję o rozwagę przy zmianie zębatek na większe!



Temat: historia etzmen"a
Sporo tego wyszlo . Mam nadzieje ze komus bedzie sie chcialo to przyeczytac

Pierwszy kontakt z motocyklem mialem w wieku 14 lat. Moj kumpel dostal na urodziny motorower Delta (Pozdro Motomaniak )To wlasnie na nim przekroczylem magiczną barierę 45 km/h Po kilku jazdach stwierdzilem ze tez musze nabyc jakis sprzet Wybór padł na Charta 210. Kupna dokonal ojciec wraz z dziadkiem za pieniadze pozyczone od mojej babci (pozniej zalowala, ze kupila wnukowi smierc na kolach ). Ja mialem wtedy zapalenie pluc i nie ruszalem sie z domu . Czekalem z niecierpliwoscia na telefon od ojca. Kiedy juz zadzwonil, powiedzial ze nic nie kupili, bo motorek nie nadawal sie do jezdzenia... troche sie zalamalem . Po nastepnych 2 godzinach uslyszalem na podwórku dziwne dzwieki. Podbiegam do okna, patrze a tam ojciec zapieprza na jednym kole po podworku To mi zrobil niespodzianke. Niestety nie moglem sie nawet przejechac . W ciagu kilku nastepnych dni okazalo sie ze silnik trzeba rozebrac. Nie wiem nawet co bylo uszkodzone, wciaz siedzialem w domu. Na szczescie ojciec sobie poradzil i jak tylko doszedlem do siebie rozpocząłem zacieranie Charta Doslownie. Pewnego pieknego dnia kiedy scigalem sie z Motomaniakiem (ktory wtedy mial juz simsona), silniczek mojego rometa zaprotestowal. Na cylindrze powstala rysa o dlugosci 4 cm i glebokosci 1,5 mm. Garnek byl juz po 4 szlifie i nie nadawal sie do naprawy. Przyczyny nie znam do dzis pewnie to sprawka kosmitów . Zostalem zmuszony do zakupu nowego cylindra. Nabylem cylinder "tuningowy" czy jak kto woli "wzmacniany" z ALMOTU wraz z tłokiem, pierscieniami, sworzniem i zabezpieczeniami. Jezdzilem na tym komplecie juz do dnia sprzedazy..//// W miedzyczasie wyciagnalem z szopy mojego dziadka WSK 175, która kiedys nalezala do mojego ojca, a pozniej wuja. Byla w oplakanym stanie. Przywrócilismy ja do zycia ale nie nadawala sie na dlugie trasy. Silnik wydawal takie dzwieki jakby mial sie za chwile rozleciec, ale i tak moc byla o wiele wieksza niz przy Charcie. Ponadto "wyskakiwal" 4. bieg, co pozniej, przy pierwszej rozbiórce silnika udalo sie naprawic, wymienilem takze pierscienie i lozyska.Nie chcialem klasc w nia duzo kasy bo i tak od 10 lat byla wyrejestrowana a ja nie mialem prawka. Jezdzilem nia tylko okazyjnie po lasach i polach . Lepsze to niz rdzewienie w garazu. Kolejnym krokiem bylo przerobienie instalacji tak, zeby silnik odpalal bez akumulatora, ktory często wypadal spod lewgo boczka podczas jazdy po dziurach:P i regularnie odmawial posluszentwa w najmniej oczekiwanym momencie (brak lub bardzo slabe ladowanie). Dziadek powiedzial ze da sobie glowe uciac jak mi sie to uda (w rodzinie uchodzilem raczej za osobe ktora potrafi cos zepsuc a nie naprawic )Gdyby nie moja litosc dzis chodzilby dzis bez glowy . Sam bylem zaskoczony ze mi sie udalo. I tak sobie jezdzilem... az pewnego razu znalazl sie na nia kupiec po wstepnej rozmowie szybko wrocilem do domu zeby przepalic Wske. Pech chcial ze pekl lancuszek sprzeglowy. Chwile pozniej zjawili sie kupcy... tlumaczylem, przekonywalem ze wymienie lancuszek i dopiero wtedy im sprzedam. Chlopcy byli tak napaleni ze nawet nie chcieli jej odpalać, tylko wciskali mi kase do reki i mowili "bierzemy w ciemno". Jak mowili tak zrobili. Ja ostrzegalem. Dostalem za nia 140 zł. NIe moge narzekac, biorąc pod uwagę fakt, ze miala wyladowac na zlomie. //// Teraz to co najwzniejsze czyli epizod z MZetką
Po kilku latach ojciec stwierdzil ze na Charcie wygladam dosc smiesznie(mialem juz 1.85 wzrostu ). "W takim razie musze kupic cos wiekszego" pomyslalem .Napewno wybór marki nie byl przypadkowy. Duzy wplyw na moją decyzje mial fakt ze jezdzilem etką 251 Motomaniaka (musze powiedziec ze sprzet jezdzi tak jak wygląda, a jak wygląda to chyba kazdy widzial ).150tki mnie nie interesowaly. Początkowo myslami krążyłem wokól TS-ki.Są tańsze (musze przyznac ze moj portfel cierpi z powodu niedozywienia ) a osiagami bardzo zblizone do ETZ. Niestety w okolicy zadnej Tereski nie bylo . Trafilem w "Anonsach" na dwie ETZ. Kazda za 1000 zl. Najpier pojechalem do Torunia, tradycyjnie z ojcem i dziadkiem. Po wstepnych ogledzinach i krotkiej przejazdzce nie bylem jeszcze zdecydowany. "Moze ta druga bedzie lepsza" myslalem. Nie dowiem sie dopoki nie sprawdze. Pakujem sie w auto i przemierzamy okolo 70 km na poludnie- do Inowrocławia. Brak powietrza w kołach, porysowany bak i boczki i co najwaniejsze- silnik ktory nierówno i chrapliwie pracował, szybko ugasiły mój zapał.Pokonalismy kolejne 70 km wracając do Torunia . Zaluje ze nie zabralem ze soba Motomaniaka pewnie zauwazyl by szczególy, które ja dostrzeglem dopiero nastepnego dnia. Pewnie wielu popelnilo taki blad przy kupnie pierwszego motocykla. Dzis wiem, ze przeplacilem. Etka wyglądała ladnie z daleka. Po blizszym przyjrzeniu sie "na spokojnie" odkrywalem coraz ciekawsze patenty poprzedniego wlasciciela np. puszka bezpieczników od ciagnika...Pompa hamulca nadawala sie do wyrzycenia a cieknący płyn rozpuszczal jeszcze nie wyschnięty lakier.Tym sposobem Etka z dnia na dzien tracila swoj urok. Widac ze byla robiona na sprzedaz. Byly jeszcze problemy z OC ale dzieki dobrym radom znajomego z PZU, udalo sie wszystko zalatwic.
Dostalem takze "gratisowo" kufer i dużą owiewke. Co ciekawe, okazalo sie ze poprzedni wlasciciel (pierwszy, ja jestem juz trzecim ) mieszka klika kilometrów ode mnie. Jaki ten swiat maly. Mozna powiedziec z etka wrocila do domu.
Wracając od tematu. Duza tylna opona 130/90/16 Metzelera oraz przednia 3,50x18 Heidenau skutecznie zwiekszaly ilosc pobieranego paliwa i utrudnialy przyspieszanie. Zostaly wymienione na standardowe. Wymienilem tez pompe hamulca, tylną i przednią zebatke, łańcuch, manetki, korpus manetki gazu, linke ssania i swiece (NGK). Za pomocą preparatu Scansol oczyscilem silnik i tarcze hamulca z czarnej(oczywiscie nieoryginalnej) farby. W pracach nad etką dzielnie pomagal Motomaniak który służył radą jak i zapleczem technicznym (m.in. lakiernią ) i chwała mu za to . Na moja etke zostal polozony nowy niebieski lakier i na tym sie skonczylo. Obecnie pracuje nad białymi tarczami zegarów i nowymi wskazówkami

niedługo dołącze zdjęcia [/b]