Patrzysz na posty wyszukane dla hasła: przeróbka plastiku





Temat: Mariażu koniec?
*Ponure Zacietrzewienie* testified:


| | Zainstalowałem KDE4.1. Zastanawiam się, czy nie przejść na GNOME. ;-)

| | ...może lepiej? Bo teraz, to coś ci zjadło deklarację charsetu.

| Pisałem wcześniej posta, ale podczas wysyłania KNode dostał jedenastkę.
| Nożeszkur.

| Więc dam tylko screenshota ;-)
| http://pacman.mulabs.org/mcv/img/kde4-fail-1.png

| No weź, to wygląda znacznie tragiczniej od XP z klasycznym motywem. :/

| Znaczy co? Ramki okien? IMHO ładniejsze niż Viściane. Że
| nieprzezroczyste? I takie mają być.

| A styl nie ma być z Visty i nie jest, to jest przeróbka Plastik, a
| właściwie przeróbka którejś tam przeróbki. Zjebany, bo to wersja dla Qt4,
| menu jakichś dziwnych ???paddingów??? dostało, kontrasty jakieś nie te, w
| ogóle wersja pod Qt3 była o wiele ładniejsza. Ale wolę ten niż domyślny
| dla KDE4, Oxygen.

| A ikony??? ikony wołają o pomstę do nieba. Wczesna wersja ikon Oxygen dla
| KDE3

Jak robicie "???" (trzykropek)?


Tak, wielokropek tudzież polskie cudzysłowy.







Temat: Mariażu koniec?


| | Zainstalowałem KDE4.1. Zastanawiam się, czy nie przejść na GNOME. ;-)

| ...może lepiej? Bo teraz, to coś ci zjadło deklarację charsetu.

| Pisałem wcześniej posta, ale podczas wysyłania KNode dostał jedenastkę.
| Nożeszkur.

| Więc dam tylko screenshota ;-)
| http://pacman.mulabs.org/mcv/img/kde4-fail-1.png

| No weź, to wygląda znacznie tragiczniej od XP z klasycznym motywem. :/

Znaczy co? Ramki okien? IMHO ładniejsze niż Viściane. Że nieprzezroczyste?
I takie mają być.

A styl nie ma być z Visty i nie jest, to jest przeróbka Plastik, a właściwie
przeróbka którejś tam przeróbki. Zjebany, bo to wersja dla Qt4, menu jakichś
dziwnych ???paddingów??? dostało, kontrasty jakieś nie te, w ogóle wersja pod
Qt3 była o wiele ładniejsza. Ale wolę ten niż domyślny dla KDE4, Oxygen.

A ikony??? ikony wołają o pomstę do nieba. Wczesna wersja ikon Oxygen dla KDE3


Jak robicie "???" (trzykropek)?







Temat: en->pl Tupperware party



| pochodzenia nazwy Tupper-ware ?

Moze tak http://www.google.com.pl/search?q=Earl+Tupper&ie=UTF-8&oe=UTF-
8&hl=pl , geniuszu internetowy?


nie ma to jak dobry wspolpracownik

ale tam wszystko jedynie o plastikach, przerobce odpadow, a gdzie tutaj
artykuly metalowe, garnki i inne domokrazace produkty ?
W koncu garnkow do gotowania jeszcze z plastiku na szczescie nie robia.

Jacek





Temat: en->pl Tupperware party


| pochodzenia nazwy Tupper-ware ?

| Moze tak http://www.google.com.pl/search?q=Earl+Tupper&ie=UTF-8&oe=UTF-
| 8&hl=pl , geniuszu internetowy?
nie ma to jak dobry wspolpracownik

ale tam wszystko jedynie o plastikach, przerobce odpadow, a gdzie tutaj
artykuly metalowe, garnki i inne domokrazace produkty ?
W koncu garnkow do gotowania jeszcze z plastiku na szczescie nie robia.

Jacek


tupperware nie jest z metalu

Krysia
K.T. - starannie opakowana

-----------== Posted via Newsfeed.Com - Uncensored Usenet News ==----------
   http://www.newsfeed.com       The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Unlimited Fast Downloads - 19 Servers =-----





Temat: EN57-1906

1906 nie mial siedzen de Lux, to byly 1903+1904 i (chyba) 1910+1911


Miał, miał... 1903,1904,1910,1911 mają lepsze siedzenia, ale nie takie jak w te
w 1912,1913,1914,1915,1916 lub 1917! A 1906 miała właśnie takie. Miękkie z
podłokietnikami! Nadawałaby się jako pośpiech do Kielc. 1903 itd mają przeróbki
plastików... Tworzywo obłożyli materiałem i tylko to dla oka przyjemniej
wygląda, ale siedzi się tak samo paskudnie...


1906 poszedl zdaje sie do Bydgoszczy razem z 1908, doloczyl do niego byc
moze rowniez 1902 - ale pozniej


a to szkoda (oczywiście 1906!)... Dlaczego w W-wie zostają tylko najgorsze
składy z plastikami? Ze względu na dewastację?


| Dlaczego jeden czlon EN57-1904 wyglada zupelnie inaczej niz pozostale?
Serio? - kiedy widziales?, bo jak go ostatnio widzialem (niech no tylko
zerkne w notatki kiedy) to byl normalny


Już z pół roku go takim widzę! Czasem (ostatnio dość rzadko) jeździ jako osobowy
do Płocka. Różnicę można dostrzec już z daleka. Ramy okienne w dwóch członach są
szare, a jeden człon końcowy ma błyszczące srebrne... w środku plastiki [:(((] w
nowym odcieniu, inny kolor podłogi i ścian (ściany w stylu EN57-1486/EN57-1590).

Pozdrawiam
Mariusz





Temat: [B3] regeneracja reflektorow
Regeneracja reflektorów samochodowych TMC, spawanie plastików, przeróbki na reflektory xenonowe. Piekary Śl. ul.1 Maja 3 tel. 606 311 443
Przy okazji pobytu w warsztacie regenerującym zawieszenie w służbowym aucie zobaczyłem w Piekarach warsztat j.w.
Z tego co rozmawiałem i widziałem na własne oczy to wykonanie super.
Nie różni się od fabrycznego (napylanie próżniowe)
Ceny umiarkowane więc jak ktoś ma tylko zmatowiały odbłyśnik to opłaca się regenerować oryginalne lampy. Co ori to ori.



Temat: Okleiny kokpitu
pociagne temat,bo drewnu powiedzialem dosc !

narazie zrobiony jest jeden plastik-- ten dookola radia.
do testow wykorzystalem plastik ktory kupilem od Pablocka. plastik zostal kilkakrotnie malowany czarnym sprayem do plastikow i lakierem. chcialem zrobic cos " a la " piano
z wersji poliftowej. moim zdaniem wyglada miodzio.na nastepny strzal idzie pokrywa popielniczki i maly panel zaraz pod nia. panel od nawiewow, chcialem zalozyc poliftowy ale nie wiem nawet czy da sie zalozyc taki do przedliftowca,bez przerobek i z tego co widze to nie da rady pomalowac go na czarny polysk ( chyba ze razem z cyferkami )
co myslicie co byscie mogli jeszcze doradzic ?

tak to na te chwile wyglada:

http://img262.imageshack....mage=panelq.jpg

http://img102.imageshack....mage=panel2.jpg



Temat: miedź VS PCV


| może podrzuci mi ktoś jakies argumenty za miedzią lub PCV
| no i jeszcze ciekawe jak wyglada robicizna (koszt, czas wykonania)
| a jak z późniejsza eksploatacją ??
| z góry dzieki za wszelkie info

Najlepszym argumentem za CW w plastiku jest właśnie to o czym piszesz:
cena. Użytkowo plastik jest po prostu OK. Trudno mówić o tym, że jest
lepszy gorszy, po prostu jest, nie sprawia problemów, dobrze
zainstalowany nie ma prawa się rozszczelnić, pęknąć, kamieniem nie
zarasta, jest w miarę głupotoodporny, no po prostu dobry jest.
Miedź w CW - słyszy się różnie, że osad, że tylko przy idealnej wodzie
można, inaczej wypłukuje,że różmne są rury w handlu, nie wszystkie
można bez obaw stosować no i wreszcie miedź jest po prostu droższa.
Jedyna wada plastkiu to utrudnione przeróbki amatorskie, bez
zgrzewarki ciężko a do miedzi na upartego wystarczy palniczek za 10zł.


czy wiesz cos na temat twalosci plastiku w stosunku do miedzi?


W przypadku CO sprawa jest trochę inna, tu PCV jest mniej popularne z
powodu ryzyka "popłynięcia" instalacji przy awarii kotła.


zakladam ze mowisz o awarii kotla na paliwo stale - chyba tylko w takim
przypadku temaperatura wody moze wzrosnac do poziomu niebezpiecznego dla
plastiku.....

pzdr.





Temat: Raptor 30 czy Raptor 50.

Mam problem chcę kupic heli mam na ,,oku'' rapiego ale zastanawiam się czy kupic 30-tkę czy 50-tkę . Do obu heli jest dużo części wymiennych . Między sobą nie różnią się za bardzo wymiarami chyba 7 cm . A więc moje pytanie którą spalinkę wybrac.
Proszę o odpowiec
P.S. Życzę wesołych i radosnych świąt i heli pod choinką.


jako byly posiadacz Rapiego 30 powiem tak....
rapi 30 = nizsze zuzycie paliwa.
rapi 50 = wieksza moc silnika, wieksza statecznosc.

w generalnym rozrachunku - bierz 50.
NIE inwestuj w zadne aluminiowe tuningi itp - to zupelnie bez sensu jest dlatego iż:
1. czesci aluminiowe owszem, moze sztywniejsze ale... gna się podczas gdy plastik amortyzuje.
2. czesci alu są drogie, plastiki tansze, czesci alu bedziesz wymienial znacznie czesciej niz plastik - z powodu pkt.1

Zamiast takich pierdulek lepiej kupic DOBRE ( czytaj mocne i szybkie) serwa do mechaniki (skok, przechyl, pochyl) koniecznie z plastikowymi trybami, metalowe sie nie sprawdzaja ( ponownie ten sam argument - plastik pieknie oddaje wibracje, metal sie poprostu szybko zuzywa).

Przy zakupie helikoptera kup odrazu tailboom, drugi komplet lopat, z czasem kup weglowe, wtedy zaczyna sie latanie!

Na koniec - kupuj 50'ke. Przerobka z 30 na 50 nie jest wcale tansza, wrecz odwrotnie.



Temat: Jak to jest z tym plastikowym kolektorem w Punto?
plastikowy kolektor paliwa /nie dolotowy/ był stosowany w Punto gamma '98 z
systemem paliwowym returnless /kolektor dolotowy cały czas był metalowy/.


Czesc

Czy Punto przeszlo jakies przerobki w 95 r. bo spotkalem sie z oferta
wydechu do Punto do 08.95 r. i po 08.95 r. Ale nie w tym rzecz,
zastanawia mnie fakt kolektora paliwa. W moim za nic nie przypomina
plastikowego. Czy jest to mozliwe aby plastikowe kolektory montowali
dopiero po 08.95 r.?

Pozdrawiam
Tomek






Temat: relingi na Fabie Combi


| Odnośnie nowych wersji wyposażenia (ambiente itp. nie mam pojęcia)

| nie pytano mnie o wersję w serwisie (a też słyszałem o gotowych
| otworach), ale nawet - to trzeba kupić listwy plastikowe z klapkami, jak
| w innych wersjach nadwozia, za 2 x 130 zł
Wszystko fajnie, ale Combi nie posiada konstrukcyjnie przyspawanych
zaczepów do bagażnika, więc na tych plastikowych listwach z klapkami
niewiele by się utrzymało.
Gość w serwisie, jak go molestowałem, wyjął moją listwę z combi i wyjął
klapkę z sedana. Sedan miał zaczepy do rozpórek łap bagażnika
sedanowo-hatchbackowego, a moje combi było "czyste".
Potwierdziło się to jak kolega zakładał bagażnik do sedana. Plastikowe
listwy nie biorą żadnego udziału w trzymaniu bagażnika. One tylko
osłaniają spawy nadwozia


nie wiem, mam to gdzieś dziś, bo wydałem kasę na belki poza standardowym
mocowaniem (thule 4307)

następnym razem wezmę auto z wyposażeniem max, na ratę wpływa to nieznacznie
a ew. przeróbka jest kosztowna (jak relingi lub klimatyzacja)

zdrówko

S.





Temat: [espero] Głośniki przód
Jak dobrze pamiętam to na dole są 3 wręty (1 przy osłonie głośnika).Należy je wykręcić (wszystkie).Należy też odkręcić 2 wkręty w niszy gdzie jest klamka (dźwigienka) do otwierania drzwi i wyjąć ten plastik.Następnie odkręcić śrubkę w klamce i zdjąć ją.
Teraz najtrudniejsze: należy delikatnie acz z dużą siłą zdjąć boczek (boczki).Trzyma się na plastikowych kołeczkach (lubią się wyrywać z boczku razem z metalowym uchwytem - trza później kleić ten metal do boczku) i macie zdemontowaną tapicerkę drzwi.

Co do fabrycznych głośników to nie wiem jakie maja parametry (wyrzuciłem je bo charczały).I wsadziłem 6,5 calowe.Jak to zrobić ? Przeczytaj FAQ w tym dziale.Potrzebne były dystanse,wyżynanie większego otworu głośnika w drzwiach,mała przeróbka w osłonie głośnika bo się nie mieścił głośnik (nie mam plastikowych pasów tylko fajową stalową siateczkę),pozatym trza było przenieść otwieranie bagażnika bo włącznik haczył o głośnik zaślepić otwór po włączniku.

uf, na klikałem się.



Temat: Brava+plastikowy kolektor+LPG


----- Original Message -----

Żeby piekło pochłonęło idiotę, który zainstalował plastkowy kolektor w
fiatach - jak go spotkam to morde obiję.....A tak serio: po jaką cholere
go
sie montuje? Czy to tylko zabieg mający na celu ukrócenie przeróbek
samochodów na LPG czy daje/dało jakies wymierne korzyści ? Chciałbym się
zagazować, ale chwilowo koszt instalacji przekracza mój budżet (wymagana
jest instalacja z bezpośrednim wtryskiem za ok 4.5k zł). CZy można to
ustrojstwo wymienic na normalne, metalowe? A moze jednak istnieje
możliwość
zainstalowania "tradycyjnej" instalacji LPG?


gaziarze sie wycfanili i nie chce im sie montowac zabezpieczen
znam pare takich zagazowanych aut i wszystko odbywa sie bezproblemowo
u mnie  bez problemu zakladaja .....
butla w miejsce koła, instalacja do wtrysku wielopunktowego  z tzw . "pelna
elektronika" + zabezpieczenia plastikowego kolektora to jakies 2.700 PLN,
jestes chyba z DC wiec masz daleko, ale jak chcesz to sobie pogadaj
:-)Sławek
------------------------------------------------------------------
12 letnia Kombi Sierra 2.0 efi,lpg,dohc...
Escort 1,3  LPG "Quarz Gold'- 17 lat....604 122841





Temat: Czy ktos ma F.Marea/B/B 1.6 z dzielonym plastikowo/zeliwnym kolektorem?


witam i wyjasniam,

mam to samo w Bravo lipiec 98 rok.
kolektor jest identycznie dzielony i z tego co sie orietuje nie bylo
rozwiazania "caly plastikowy"
odnoscie instalacji to za tydzien zakladam za 4000 wtrysk firmy BRC.
instalacji drugiej generacji nie radze instalowac, kolega zalozyl i
niestety z kolektorem sie pozegnal po 4 dniach, przerobka na zeliwny to
tez raczej kiepski pomysl, podobno nie jest to wbrew pozorom latwe a i
silnik po takiej przerobce nie chodzi jak nalezy.
ja tak czy inaczej zdecydowalem sie na ta drozsza instalacje, widzialem
jak to dziala w praktyce i jezeli u mnie bedzie tak samo ( a sadze ze
bedzie ) to bede bardzo zadowolony.

pozdrawiam
GF
FB 16


Jak sie nazywa ta instalacja, model, typ... gdzie to instalujesz.
Tez, chyba mialem taka opcje, ale goscie, albo nie wiedzieli,
jak to zrobic, albo nie chcieli z inny wzgledow. Mowili o dlugim
programowaniu map zaplony dla takiej instalacji. Jesli masz jakies
info to podaj...





Temat: Citroen 1.4i a LPG?


Chodzi o saxo, które ma silnik 1.4 i (taki sam jak w Xsarze)
Jest w nim plastikowy kolektor dolotowy, co niestety powoduje, że
przeróbka
na LPG jest bardzo kosztowna?


hmmm...
mam citroena ax, '93, 1.4, 75KM, pojedyńczy wtrysk boscha.
może to nie ten sam silnik, ale zapewne ten z saxo wywodzi się z tego z ax.
byłem w piątek u gazownika, oglądał mi silnik i nie stwierdził plastikowego
kolektora. instalacja BRC ze zbiornikiem zwykłym (walcowym) będzie mnie
kosztowała 2ooo PLN.





Temat: [Leganza] Czy leganza ma podświetlane wskazówki na zegarach?
Co do wskazówek wiem ze jest tam mało miejsca.

na przykład w elegancie wskazówki są z wymienionego przez Ciebie przeźroczystego plastiku. włożyłem pod nie diody smd niecały 1mm wielkości czerwone i dało to porażający efekt i zmieściły sie bez problemu. zobaczymy jak mi pójdzie z leganzą. Chwilowo brakuje mi czasu wiec przeróbkę muszę odłożyć.

Rozbierałem kiedyś licznik (dawcę czesci) w którym był system podświetlenia wskazówek oparty o coś w rodzaju "światłowodu" z tego samego przeźroczystego plastiku na którym opierały sie zegary. jak na podświetleneie zwykłymi żaróweczkami efekt był dobry. Był to licznik chyba z jakiegoś peugota.



Temat: malowanie plastików, zderzaków...
oj orginalne malowanie jest zawsze duzo lepsze od dodatkowych przeróbek..
nie raz widziałem powginane zderzaki np w toyotach w ktorych lakier nawet
nie pomyslal o odprysku.. z autopsji wiem ze na astrze z malowanymi
zderzakami przy zakupie ale w salonie mam same problemy.. lekkie puk i
lakier odpada.... natomiast kumpel ma astre  w której seryjnie byly seryjnie
malowane i kiedys po stlucce blachy za tylnim zderzakiem sie wgiely a
lakieru nie tkneło wiec jest duża różnica.. a jedyne co moze pomoc to
elestyczny podkład do plastików... koszt malowania 1 zderzaka powinien
wynosic w zaleznosci od lakiernika 200-300 złotych.. własnie jestem teraz na
poziomie kolejnego malowania ... to juz 3 moje + 1 w serwisie.. paranoja...




Temat: Stylizacja przedniej maski na E46
Kolego dokładnie jak piszą koledzy, cięcie, giecie, przeróbka grilla, plastiku koło chłodnicy! Generalnie jak miałbym się w to bawić, to zrobił bym komplet, łącznie że światłami, blotnikami i zderzakiem !! Tylko do coupe e36 od coupe e46 i odwrotnie! Nie popieram takich przeróbek, ale jak już robić to z głową i konkretnie!



Temat: w koncu moge sie pochwalic moja Syrenka:D
Nie wiem ale mogę się mylić ale ta syrenka wydaje mi się być przeróbką syrenki 104 wiem że pierwsze syrenki 105 pochodziły z fso , jednakże ma ona kilka cech, na przykład brak znaczków które wtedy były metalowe i przy remoncie rzadko ulegały uszkodzeniom ,przedstawiane autko ma natomiast plastikowy znaczek na dodatek z modelu luks z odłamaną literką L , białe niektóre pokrętła i co zwróciło największą moją uwagę to że tapicerka w prawych drzwiach które są widoczne na zdjęciu wygląda jak była by przeróbką z modelu 104 świadczy o tym dość spora kieszeń ,a wiadome jest że przy zmianie nadwozia często zmieniano w urzędzie numer modelu. mam nadzieje że się mylę bo mieć syrenkę 105 z fso to na pewno duża satysfakcja dla właścicielki



Temat: Syrena przerobiona na hot-roda
Jestem za a nawet przeciw.
Temat nie jest taki prosty i nikt go chyba nigdy nie zakonczy.
Sam przerobilem Syrene na cabrio i podobaja mi sie przerobki w starszych autach ale bardzo szanuje ludzi ktorzy robia swoje na calkowity oryginal bo to slad historii i grzechem przerobic wszystko.
Mam tez zamiar zrobic jakas na oryginal w przyszlosci ale najchetniej wykonalbym replike pierwszego prototypu Syreny. Mysle ze to mozliwe w amatorskich warunkach.
Lubie jednak usprawnienia w starym aucie i zdziwienie ludzi w nowych plastikowych autach jak zostaja w tyle.
Wszystko chyba zalezy jak kto zrobi przerobki zeby nie skonczylo sie na zdewastowaniu auta a wiele takich przykladow jest (wiem bo do wlasnych celow wyszukalem wiele cabrio w sieci i wiekszosc to rozpacz). Jesli ktos ma wizje, troche dobrego smaku i mozliwosci to moze podiac sie jakiejs stylizacji ale niech bedzie pewny ze auto zyska a nie straci swego blasku.



Temat: Megane - glosniki - help

-- ...


| Niestety tak.

Niestety nie !!! Ludzie, czytajcie archiwum !!! wielokrotnie już pisałem
że
wchodzą 16-tki bez żadnych przeróbek. Tyle że nie w oryginalne plastikowe
"podpórki" a w plastik.


Potwierdzam w całej rozciągłości.
16 wchodzą na spoko.
A różnica między 13 i 16 jest jednak zauważalna (chodzi głównie o pasmo tzn.
dół, przy założeniu że oba te typy można jakoś ze sobą porównywać, np. ten
sam producent albo co )

DarekP.

Megane 1.4 16v RT





Temat: Jak to jest z tym plastikowym kolektorem w Punto?
Czesc

Czy Punto przeszlo jakies przerobki w 95 r. bo spotkalem sie z oferta
wydechu do Punto do 08.95 r. i po 08.95 r. Ale nie w tym rzecz,
zastanawia mnie fakt kolektora paliwa. W moim za nic nie przypomina
plastikowego. Czy jest to mozliwe aby plastikowe kolektory montowali
dopiero po 08.95 r.?

Pozdrawiam
Tomek





Temat: Pomocy - co kupić do 100 baniek?


Wersja finska miala swiatla mijania podlaczone na stale .
Jak odpalales silnik to wlaczaly sie swiatla .
Trzeba bylo na okres od marca do listopada dwie wtyczki pod deska
rozdzielcza po prostu odlaczyc .
Poza tym (ale to nie jest stuprocentowy wyznacznik) tylna tojkatna szybka (w
pieciodzwiowej wersji) nie miala takiego plastikowego detalu w rogu .
Aha i jeszcze atrapa wlotu powietrza , ale tutaj nie potrafie Ci wytlumaczyc
, ktora jest ktora .

Thust.
C.


Dzięki za informacje, teraz mam dylemat mam dwie różne wersje
wykończenia tylnej trójkątnej szybki (lewa plastikowy detal), prawa
bez :)).  wiatła są właczane włącznikiem (może po przeróbce).

Przepraszam za zmianę głównego wątku

Pozdrowienia.





Temat: Seicento i tuning silnika.
Witam.
Chcialbym dokonac jakis przerobek silnika w moim seicento.
Nie chodzi mi o jakies plastikowe nakladko-spojlero-gowna. Samochod ma
wygladac jak zwykly seicento, zadnych przerobek z zewnatrz. Glowny nacisk
chcialbym polozyc na silnik.
Prosze o jakies sugestie i ewentualne namiary na ludzi ktorzy sie tym
zajmuja.

Z gory dziekuje.
Radek





Temat: pytanko GOLF II
wlasnie tak chce zrobic,slyszalem tylko ze taka uzywka intercoolera kosztuje
pare baniek i to mnie przeraza!!!a co do chlodnicy...rozebralem chlodnice z
R19 i miala dokladnie taki przelot po wyciaciu przegrody w obudowie(tej
bocznej w plastiku).cala sztuka polega na tych nieszczesnych plastikowych
wlotach,tego tworzywa nie da sie skleic ani zespawac i wlasnie o te wloty mi
chodzilo,ale poszukam na szrotach dzieki za pomoc!!

| jak cos to mozna tam dac zwykla chlodnice o srednicy przelotu podobnej
do
| przelotu sprezarki, i ewentualnie moze ktos wie co za pojazd ma
chlodnice
o
| wlotach sredenicy ~40mm i wymiarach ~200 X ~300 mm??

Żadna chłodnica o takich wymiarach nie będzie miała średnic wlotów takich,
jak przewody powietrza od turbiny. Oryginalnego intercoolera najepiej
poszukaj na szrotach.
Z moich doświadczeń wynika, że położenie chłodnicy powietrza w Golfie II
nie jest najszczęśliwsze (mały przepływ, długie przewody), więc jeśli
zamierzasz dokonać jakiś przeróbek, proponuje zamontować go zaraz
nad sprężarką i zrobić wlot przez klapę silnika. Przy okazji można
zamontować
zewnętrzną kierownicę powietrza i nieco podrasować wygląd autka.






Temat: Konsola sterująca oświetleniem wnętrza.
przełączniki w panelu są podświetlane diodowo. Ale dość jak sam zauważyłeś dziadosko.
Wkrętakiem małym płaskim wyjmij klosze ,zacznij po przeciwnej stronie niż mikrofon na zdjęciu.
W otworach nad żarówkami wykręć dwa blachowkręty następnie wysuń panel w stronę szyby.
Nieco kłopotu sprawi wypięcie wtyczki , musisz rozchylić na boki dwa plastikowe kołki które zabezpieczają wtyczkę przed wypadnięciem.
kiedy już panel jest wolny czas na przeróbki.
Połóż go drukiem do góry da się zauważyć że płytka drukowana jest zamocowana na plastikowym chassis w sposób dość jednorazowy.
Najpierw szczypcami sciskaj końcówki rozszerzonych plastikowych kołków potem przy pomocy płaskiego wkrętaka podważaj płytkę drukowaną po obwodzie aż wyskoczy z mocowań i styków.
Kolejny etap to lutowanie .

Musisz wylutować prawe gniazdko żarówki , pod nim jest opornik stojący szeregowo z diodami LED.
wymień go na mniejszy 160-180 0hm
możesz też wymienić same diody na inny kolor
Kup jak najjaśniejsze gdyż diody te nie oświetlają przełączników bespośrednio a tylko niestety przez światłowód

Jest też okazja zastąpić żarówy oświetleniowe fajnym zimnym światłem LED.
Wszystko to o czym piszę zrobiłem niedawno , niestety w szale walki zapomniałem uwiecznic aparatem.
Gdybyś sobie jednak nie radził , trudno zejdę do jamy i pstryknę parę fotek
Miłego dnia



Temat: Peugeot 406 + instalacja gazowa z wtryskiem w Warszawie?
 Ano trzeba uważać na plastikowy kolektor i takiej zwykłej to się raczej
nie da


założyć do 406. Chyba, ze ktoś wie jak wzmocnić najsłabsze elementy
plastikowego kolektora (słyszałem o takim przypadku).


do 96' w tych Peugeotach byl metalowy kolektor, podchodzi chyba bez
przerobek.





Temat: Jaka kierownica w 1300'73


| I właśnie w tym miejscu moim zdaniem powinien być włącznik
wycuiweraczek.
| Czyli inny pająk pod kierownicą. A skoro inny to wnioskuje że kierownica
też
| być może jest inna.
| Tak dopytuje bo che sie zbliżać do oryginału...bez przeróbek... a na
allegro
| jest kiera z półringiem chromowanym.

Tylko ze w '73 takich juz nie bylo.
Z tego co rozumiem teraz nie masz jednak sterowania wycieraczkami w desce.
Tak
powinno byc - powinien byc pod kierownica.
To ze masz galki do nawiewu swiadczy o tym ze to 1300 naprawde a nie 1200.
Mogl
ktos po prostu plastik z deski wywalic.


Hmmm...plastik wywalić mówiesz....hmmmm....no to jest zagwózdka.....powinny
zostać jakieś zaczepy albo cuś....no i skrytka te żma metalowe drzwiczki i
schowek kartonowy.....

Wszedzie cholerka są podawane różnice rocznikowe ale tylok zew. nie ma
stronki/periodyku o zmianach wnętrza.....

Skoro mam mieć deske plastykowa to ja chromole takiego ryginała....jiiii
tammm......bede go astylizował na starszego niż jest :)))) czyli  kiera z
ringiem :))))

Dzięki za pomoc....

P.S. Jak kiedyś pytałem o rozpoznawanie modeli i prototypów na liście to też
nie było chętnych...widac wiedza to tajemna a ja chciałem rozpoznać auta z
kalendarza bo miałem zdjęcia do rysunków bez opisów. Jak ktoś sie podejmie
to moge wystawiś screensaver z wszystkimi rysunkami....





Temat: Parują szyby !

No panowie ja miałem problem z parujacymi szybami ale mala przerobka i posprawie. Chodzi o to ze woda szła na filtr przeciwpylkowy. Filtr ten jest niby zabezpieczony takimi platikami odporwadzającymi wode z przedniej szyby pod maske i dalej do kanalikow spływowych ale niestety te plastiki sa do d.. i gdzies przeciekały wiec machnalem silikonem na calej dlugosci tychze plastikow i dziekuje 10 min pracy i zero parowania

Dokladnie tak jest tez przerabialem ten temat troche silikonu lub mala przerobka uszcelki i jest ok przynajmniej w F -ce.



Temat: Dokladka zderzaka ?

do 1,9 cdti tez mozna spokojnie kupic taki zestaw dwoch wydechow
listwa niestety tylko w ASO i troche kosztyje
kumpel szuka do vectry C i nie ma
a w aso kawalek plastiku ponad 300 zlociszy

przyklad z neta
http://cgi.ebay.pl/BASTUC...1QQcmdZViewItem


Ale ogolnie mowiac da sie ten kawalek plastiku dokupic. O to mi wlasnie najbardziej chodzilo. Cena moze nie zaciekawa ale da sie przezyc.
Rozumiem ze z wydechem moze byc wiekszy problem ? Nigdy nie mialem auta z turbo, mam wolnossace Punto i mam podwojny wydech, ale w takim przypadku przerobka wydechu to banalna sprawa.

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 18:36 ]



Temat: segregacja smieci w wawie - puszki i tetrapaki


Ja właściwie nie rozumiem wprowadzania systemu recyclingu - jeden
pojemnik na wszystko. Nie może być normalnie że kilka na każde śmieci
osobno? A może to nowa metoda obniżająca koszta, czyżby?


Dokładnie
Ja od kilku już lat segreguje śmieci w takim właśnie systemie, tzn jeden
kosz na odpadki organiczne i śmiecie niepodlegające wtórnej przeróbce
oraz drugi do którego wrzucamy przede wszystkim platikowe butelki,
pojemniki, szkło i papier (w tym także tetrapaki). Pierwszy kosz trzeba
wynościć samemu co pare dni, drugi opróżnia za nas firma Ekon. Wystawie
się śmieci w takiej dużej torbie przed drzwi, a oni chodzą i zbierają.
Segregacja na poszczególne materiały (plastik, szkło, makulatura) odbywa
się już u nich w sortowni.

Uważam że taki system powinno się też wprowadzić na osiedlach. Jeden
duży pojemnik zbiorczy na materiały do wtórnego przerobienia (wszystkie
ze znaczkiem dwóch strzałek zapętlających się)
http://logotypes.designer.am/t/green_dot_der_grune_punkt_s.png
i normalne śmietniki na prawdziwe śmieci.

Z doświadczenie wiem, że przy sumiennym rozdzielaniu tych dwóch grup,
można ograniczyć ilość śmieci lądujących na wysypiskach do 30%.
Pozostałe rzeczy bez większych problemów wracają w obieg (szkło sie
przetapia, plastik się mieli na granulat przemysłowy, papier idzie na
makulature, kartony i gorszej jakości papier, drewno na płyty wiurowe
itp, itd).





Temat: EN57-014 wrocil do domu.


| Za to nie wiedziec czemu dzisiaj w Warszawie widzialem stara tarnowska
| maszynke 57-005

O prosze ! Wrocil 014 to zabrali 005 - a i tak byl cholernie niewygodny
(plastikowiec) BTW 014 tez jest plastik ;)


Hmm.. Jestes 100 % pewien, ze 005 to plastik? Jakos kojarzy sie mi z
zieloniutkim skajem i oldstyle'owymi ciemnobrazowymi scianami i drzwiami
wewnatrz  Tak bylo poltora roku temu. O, widze, ze 014 to tez byl skaj
jeszcze zima/wiosna 2002. Czyzby mialy jakies solidne przerobki podczas,
podejrzewam, naprawy glownej? Jesli tak no to porazka :/ ...Przeciez "niskie
numerki" sa najbardziej kultowe. Juz dawno nie widzialem najklasyczniejszego
z kultowych, czyli 001, a slyszalem niepokojaca wiesc jakoby stracil jeden z
ryflowanych czlonow. Ktos moze potwierdzic/zaprzeczyc? Mam wrazenie, ze on
najczesciej sie kreci na zakopiance (Sucha BezKicka depot), a wczesniej
(przed powstaniem ZPRow) mial swoj dom w Tarnowie.





Temat: szukam silnika mocnego
ja m30b35 mam w e34 troszkę nie seryjna ale zawsze coś
-dolot (MGmotorsport – robiony na zamówienie )
-końcowy tłumik „EISENMANN” znawcy wiedzą ze tłumiczek wart jest więcej niż 700€ ( obecnie robi mi się kolektor rurowy wydechowy tz.baran)
- sprężyny H&R
- oryginalny chip HARTGE MOTORSPORT
i bezproblemowo zamykam budzik na A4,teraz do zabawy kupiłem e30 i chce zrobić potworka chciałbym m30 bo kosztowo zmieszczę się w 2 tys <koszt e32 na niemieckich blatach> większość karci pomysł wsadzenia m50 do e30 tym ze jest plastikowy on nie ma wyglądać on ma zapier.... a jak mam wsadzać m30 i robić łapy na podłużnicy i elektryczny wentylator to daruje sobie taką przeróbkę , ciekawi mnie czy m60/62 pod maska e30 jest też zbyt plastikowy albo jakiś motor z M-ki??



Temat: Koniec plastikowych torebek w Warszawie


To jest sprawa klasyfikacji. Jak dla mnie, sa na lewo od
bolszewikow.


Chyba na mapie 100 lat temu.
To nie jest kwestia klasyfikacji - komunizm to konkretny ustrój.
Lewicowe partie, to po prostu partie socjalu. To jest po prostu
przepaść. W ten sposób większość polskich partii też była/jest na lewo
od bolszewików.


Nie. Papier moze nei jest najgorszym syfem, ale papiernie tak.


Kwestia tego o jakiej papierni mówimy. Łatwiej zrobić ekologiczny
(jeszcze bardziej) papier, niż ekologiczny plasik.


Bo by bylo za drogo. Plastykowy papier, owszem, jest, tylko nikt by
nei kupil ksiazki an takim papierze


Papier w tym tradycyjnym rozumieniu da się zrobić ze wszystkiego co ma
włókna. A jakoś nie widywałem zeszytów z bawełny albo lnu, który pewnie
byłby bardziej ekologiczny od przeróbki drewna, nie? :] Papier z
celulozy naprawdę nie jest zły - pewnie grubo ponad 90% zanieczyszczeń z
produkcji papierniczej to druk (nawet jeśli mówimy o głupiej kratce w
zeszycie).

Zamienniki papieru z włókna sztucznego są oczywiście bardzo ciekawym
rozwiązaniem (np można z nich zmywać pismo). W tym rozumieniu jest to
bardzo ekologiczna sprawa - kupujesz notatnik 10 stron i możesz go po
prostu myć i używać bez końca. Jednak produkcja przykładowego metra
kwadratowego tego i tego wydaje mi się szczerze nieporównywalna. Tym
bardziej, że - z tego co wiem - recykling plastiku pochłania bardzo dużo
energii. Recykling papieru celulozowego jest bardzo prosty.

pozdrawiam,
Kosu





Temat: "Proszę o doradzenie mi modelu spalinowego na sam począ
Akurat mam ten model od pół roku.
Faktycznie wygląda na wytrzymały.
Połowa modelu to plastik, taki latający czołg:)
Latam równolegle innym trenerkiem Excel2000.
O ile pamiętam za TT musisz zapłacić trochę więcej, a jakościowo dostajesz śmietnik do totalnej przeróbki.

Druciane podwozie wytrzyma do pierwszego lądowania.
Zawiasy lotek z jakiegoś dziwnego włókna, są aprzyklejalne i mogą ci odpaść w locie.
Model zachowuje się jakby ścigało go stado os (jest jakiś narowisty).
A jego kretoodporność, to mrzonki.

Excel2000:
Aluminiowe, wytrzymałe podwozie.
Aluminiowe łoże silnika z porządnym systemem mocowania. (TT ma składane plastikowe)
Metalowe zawiasy.
Cudowne właściwości lotne.
Podstawowe akro kręci bez problemu.
Musisz tylko wzmocnić mocowanie płata do kadłuba, oraz od razu wywalić aluminiowy bagnet i założyć węglowy.
Oblatywał go doświadczony modelarz i był na prawdę pod wrażeniem jego właściwości.



Temat: Termometr do focusa - zamawiamy!!!!!
Termometr zakupiłem i podświetlenie przerobiłem (dzisiaj).

Czas przeróbki - ok. 10 min.
Niestety nie mam cyfraka, więc narazie bez fotek
ale przeróbka jest bajecznie prosta - opis poniżej.

Potrzebne:
- mini śrubokręt krzyżakowy
- żółta folia (np z koszulki na dokumenty)
Najlepiej natowa - lepiej rozprasza światło.
- zasilacz 12V - do testowania w domu

Działania:
1. Wyjąć baterię
2. Odkręcić 4 śrubki tylnej obudowy i ją zdjąć
3. Odkręcić 4 mniejsze śrubki dociskające płytkę
do gumowej taśmy przewodzącej
4. Delikatnie zdjąć płytkę elektryczną
5. Delikatnie zdjąć platik dystansowy
(Uwaga na 4 malutkie gumki przewodzące - łatwo wypadają
z tego plastiku)
6. Zdjąć płytkę świecącą
7. Dociąć prostokątny kawałek żółtej folii w kształcie płytki świecącej
i położyć na wyświatlaczu.
8. Przykryć płytką świecącą
9. Przykryć plastikien dystansowym
10. Przykryć płytką elektryczną
11. Przykręcić płytkę elektryczną 2-3 śrubkami
i przetestować kolor podświetlenia
12. Powtórzyć kroki 4-11 dokładając kolejne warstwy żółtej folii
dopóki efekt nie będzie wystarczający (czytaj wystarczająco zielony)
13. Przykręcić dokładnie 4 śrubki mocujące płytkę elektryczną
Dokładne dopasowanie jest istotne dla właściwego
przewodzenia gumki do wyświetlacza
14. Przykręcić obudowę 4 śrubkami
15. Założyć baterię i gotowe

Podrowionka i powodzenia przy przeróbkach ...



Temat: miedź VS PCV


może podrzuci mi ktoś jakies argumenty za miedzią lub PCV
no i jeszcze ciekawe jak wyglada robicizna (koszt, czas wykonania)
a jak z późniejsza eksploatacją ??
z góry dzieki za wszelkie info


Najlepszym argumentem za CW w plastiku jest właśnie to o czym piszesz:
cena. Użytkowo plastik jest po prostu OK. Trudno mówić o tym, że jest
lepszy gorszy, po prostu jest, nie sprawia problemów, dobrze
zainstalowany nie ma prawa się rozszczelnić, pęknąć, kamieniem nie
zarasta, jest w miarę głupotoodporny, no po prostu dobry jest.
Miedź w CW - słyszy się różnie, że osad, że tylko przy idealnej wodzie
można, inaczej wypłukuje,że różmne są rury w handlu, nie wszystkie
można bez obaw stosować no i wreszcie miedź jest po prostu droższa.
Jedyna wada plastkiu to utrudnione przeróbki amatorskie, bez
zgrzewarki ciężko a do miedzi na upartego wystarczy palniczek za 10zł.

W przypadku CO sprawa jest trochę inna, tu PCV jest mniej popularne z
powodu ryzyka "popłynięcia" instalacji przy awarii kotła.

J.





Temat: IBM T23 - kilka pytan


Chciałbym nabyć takiego notebooka i przeglądam sobie różne oferty (allegro
itp..).


Dobry wybór, posiadam T22 (nieco niższy od T23) i go sobie chwalę.


Jak to jest z tą tytanową obudową? Cała jest metalowa czy tylko pokrywa z
matrycą?


To jest taka ściema - większość to plastik, ale dobrej jakości. Jedyne co to
pokrywa matrycy to właśnie ten tzw. tytan, ale moim zdaniem jest to mocny
plastik czymśtam pokryty.


Czy były wersje z PIII 866MHz?


Były różne wersje ale podstawową w T23 był 1GHz procek.


Widzę praktycznie wszystkie z 1,13MHz, więc nie wiem czy ten 866 to jakaś
przeróbka czy co?

Jak jest z wymianą części w tych modelach?
Czy bez problemu można zaaplikować więcej RAM'u, większy HDD czy DVD? Czy
trzeba
się przygotować na poszukiwania jakiś dedykowanych elementów?


Bez problemu - pojutrze zmieniam dysk, na 40gb z 8mb cache.
Z kolei napędy to złącze ultrabay - przykładowo nówka nagrywarka dvd dl
nec-a (nec robi właśnie napędy na ultrabay pasujące do tych lapków) kosztuje
345 zł.
Dyskietka na ultrabay na allegro - koło 30-40 zł w zależności od producenta.


--


Co jeszcze doradzić - zwróć uwagę na matrycę, w wielu używkach z serii T2x
widoczne są rozjaśnienia a to potrafi wkurzać - dlatego w ciemno (tzn. bez
odbioru osobistego) nie kupiłbym.

pzdr
Greg





Temat: Dogman -->> E36 320i touring
Dogman, masz piękne BMW, wspaniałe z zewnątrz i w środku i ze świetnym wyposażeniem. Wielki plus za oryginalny stan, za pomarańczowe kierunkowskazy, oryginalne lampy i piękne klasyczne felgi. Twoja Trójka pokazuje słuszność poglądu, że najlepsze BMW to w pełni oryginalne BMW. Żadne przeróbki nie dosięgają zadbanej serii do pięt.

Moim zdaniem, lepiej zostawić dół plastikowy, nie lakierować go, zwłaszcza przy tym kolorze.




Temat: Najpiękniejsze BMW w Polsce
Owszem moze byc z włókna, kevlaru, blachy szpachli czy plastiku... I może być ładne, lub nie. Ale z każdego z tych materiałów byle kto nic nie zrobi. Co z tego że byłoby stylowe, ale niechlujnie wykonane... A w tym aucie nie chodziło o to żeby było ładne, bo to demo car. Po prostu właściciel chciał zaprezentować swoje umiejętności w dziedzinie przeróbek różnych jego podzespołów... Jak ktoś kiedyś robił tego typu rzeczy sam przy aucie (przy tej liczbie uzytkownikow forum napewno tacy sa) wie ile pracy, wysilku i umiejetnosci to wymaga zeby wyglądało to naprawde ładnie...
tyle ode mnie



Temat: [O1] Z 1.6 75KM AEE NA 1.6 100KM...
Ja mogę doradzić co u siebie zrobiłem..mianowicie silnik AEE jest bardzo podatny na przeróbki.Więc moim zdaniem, jęsli twój jest w dobrej formie to polecam: 1)wymienić kolektor ssący plastikowy, na aluminiowy o dużych przekrojach ( np. SDD od Goduli),2)zniesc limiter obrotów( jeśli masz gaz starszej generacji to nie ma problemu, bo nie ma limitera),usunąc katalizator i na jego miejsce dać luźny tłumik bądź rure( broń Boże strumienice) i założyć tłumik końcowy przelotowy, bądź od wersji 100 - 125 PS.Ma inną srednicę rur ale to nie problem

Efekty na drodze są niezłe tzn. na 3-ce auto rozpędza sie do 140 km na godzinę, na 4ce 170, na 5 ce 195 ( na gazie).Niestety na hamowni nie byłem. a szkoda, bo dzięki stosunkowo krótkiej skrzyni mój rekord 0 - 100 km/h to 10,8 sek, a wcześniej było ponad 13..pozdro



Temat: Proszę o pomocy,porady....
Nexus6

lec z budżetem 700 pln zrobiłbym tak jak napisałem wcześniej: GZTC 16MK2 (300pln), dystanse MDF (40pln), taśma Soudal 2 rolki 30cm x 10mb = 6m2 ( ok. 200 pln ), pianka pod tapicerkę (10 pln), plastikowe zaczepy do tapicerki, taśma dwustronna, silikon neutralny, 6-pak browara, inne pierdółki (50pln). Zostaje 100 pln na sobotnią imprezę a dźwięk i tak jest lepszy niż ten po wsadzeniu głośników nawet za 1000pln, bez żadnych przeróbek...



Temat: Szybki pytanie - jakie są wymiary oryginalnych gwizdków

Jakie sa wymiary (średnica, głębokość) oryginalnych gwizdków w octavi 2000. Szukam jakieś rozsądnej alternatywy za niewielkie pieniądze i wpadł mi w oko zestaw Blaupunkt gtc 172. Nie wiem tylko czy to podpasuje bez przeróbek.

wymiarów nie pamiętam...ale jak kupisz jakieś większe to zawsze można je wpasować w ori miejsce, co prawda metoda jest troche brutalna, bo trzeba wyłamać ciut plastiku...ale warto - potem nowy tweeter przyklejasz np. na ciepły silikon i po bólu:)



Temat: Moje chłodzenie Xboxa 360
1. Zbyt się nie postarałeś bo estetycznie to nie wygląda, te dziury na wentyle a tych nóżek klejem się nie dało bardziej zapchać a psone zbyt ładnie się nie komponuję z x360
2. Po co pomiędzy cpu, gpu a wentylami dałeś ten plastik, on tylko izoluje jeden wiatrak, więc teraz procek i grafa korzystają z jednego wentyla, czyli mają słabsze chłodzenie
3. nie widzę również zbytniego sensu w wycinaniu dolnej blachy
4. nie wiem dlaczego temat miałby się zakończyć na twoim modzie, bo wcześniej było już wiele ciekawszych przeróbek (np. sylvia)



Temat: Zasilacz przerobka na Jacka
cze
sluchajcie kupilem sobie na allegro taki sam zasilacz jak na cyber tattoo
http://photos04.allegro.p...98/31/439983151

tylko z wejsciami + -
Bylem teraz wlasnie na miescie i kupilem dwa wejscia na duzego jacka tylko babka stwierdzila ze nie bedzie to takie proste ...... jak ja to mam przerobic ?
wywalic te wejscia plastikowe wmontowac jacka zlutowac kabel do jackow?
Jak ktos moze to niech oswieci mi umysł....



Temat: PIONEER DEH-P65BT za czy przeciw? siakies spikersy ?

ale zalezaloby mi na tym by zmiescic glosniki bez zadnych przerobek czy tez adapterow wypieprz te plastikowe mocowania. Panele z MDF, ktore mocuje sie w te same miejsca co te tandetne plastiki, kosztuja 30-40zl, np. tytaj: http://www.powe.com.pl/pr...products_id/119



Temat: Buzer,zbroja

Noooooo. front to do przeróbki całkiem :blu_rock: ale coś się wymyśli ......np. berety dwa z plastiku wykonamy i wyłożymy........futerkiem może.....wygodne bezpieczne i ....twarzowe. :bliss:

Ja bym dał 2 mocherowe, z wypinaną membraną i systemem wentylacji
a i oczywiście oba z antenkami w wiadomym miejscu :jezyk1:



Temat: Honda Dominator przeróbka
Witam jestem tu nowy na początku chciałbym się serdecznie przywitać i wszystkich pozdrowić , od niedawna jestem posiadaczem hondy domiinator 650 , motorek bardzo dobrze sie sprawuje , wraz z kumple( yamaha xt 600) jezdzimy regularnie w weekendy po poligonie w Rembertowie aż po sam Konin, serdecznie zapraszamy ,chętnie również się podłaczymy do innych off-roudowców .
Skoro to jest kategoria Garaż to przejdę od razu do mojego pytania , czy ktoś z was zmieniał kiedyś zbiornik paliwa w dominie na mniejszy i plastikowy i może wie od czego będzie pasował tak aby za wiele nie przerabiać ?

Pzdr.
Prezes



Temat: Kolektor ssacy M50 w silnikach M52

majster_, daj jakis opis dokladne co gdzie jak i z czym to sie je

Dokladny opis odrazu mowie ze ciezko zwlaszcza ze mechniak zjamuej sie na codzien i wiadomo ze duzo latwiej wtedy idzie .Manuale znalezione w necie zaduo nie pomogly Generlanie tak
Wyjalem kolektor z m52 i tera zpatryzsz na roznice miedzy nimi 1 zauwazalna to to ze w m50 masz 1 krociec w innym miejscu a w m52 sa 2 ,ja zeby nie bylo 100 kolanek i opasaek opary wyrzucilem pod auto odme a z apomoca 2 kolanek polaczylem krokowca z kolektorem m50 tak zeby wszyskto pozozstale zosstalo bez zmian
Kolejna roznia to mocowanie mocowania krokowca i filtra odmy musisz dorobic balszki z 3 dziurami odrazu zmienniajacymi rozstaw mocowac kolektora do bloku .Przykrecasz laczysz krokwoca z filtrem odmy .
Kolejny etap czujnik temp powietrza Ja sobei poradzilem w ten spsob ze nagwintowalem ten plastikowy i wkrecilem w miejsce tego m50
Podcienienia w sumie to najprostsze bo zarowno w m50 jak m52 sa 2 podcieniani z regulatora ciennai paliwa a drugie już nie pamietam skad szlo ale bylo na wezu 8mce redukacja z 8 -6 i wezykiem podcienieiowym polaczylm z kolektorem ,drugie podcienie nic nie trzeba robic tlyko wpiac w kolektor
zalozenie kolektora troche na wcisk na poczatku w e39 przeszkadza mi bardoz wlot powietrz ado kabiny i trrzeba odstawic ok 2cm zbiorniczek plynu wspomagania
Ostatnia chyab już roznca listwa wteyskowa delikatne sfrezowanie mocowan w kolektorze m50 dorobioen 2 uchwytow i po sprawie

Calosc jest zlozona tak zeby wszyskto pasowalo jak wczesniej Generlanie nie jest to nci trudnego tylko cierpilowosci trzeba A pierwsze takei przerobki zawsze dlugo schodzi tyle sie nauczylem z doswiadczenia



Temat: Laguna - LPG
Witam !

Noszę się z zakupem Renault Laguny Combi 1,8 benzyna rok 1995. Jaka jest
możliwość przeróbki na gaz ? Czy kolektor jest plastikowy czy zwykły. Może
ktoś mi udzieli informacji przejrzałem grupę ale nie znalazłem na dany temat
nic interesującego.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za info.

Adamski_Ustka ;-)





Temat: Wątek rękodzielniczy

empik -> dział wspomniany -> plastikowe przezroczyste foremki Mam tą samą foremkę I jeszcze z muszlami. Do mydełek rzecz jasna były potrzebne... Ale już ich nie robię, moze kiedyś znów się za to zabiorę, tylko przezroczyste mydło glicerynowe będę musiała kupić, bo Jelenia i Powszechnego mam dosyć

Kiedyś robiłam też "bizuterię", różne koraliki na żyłce Kilka razy udało mi się nieco poparzyć, przypiekając żylkę do zaczepów

A do decu od jakiegoś czasu się zabieram, ale coś mi nie idzie. To znaczy jeszcze nie zaczęłam Choć w linkach mam maaasę rzeczy do decu z kilku fajnych sklepów w necie.

Aha, no i przeróbki wszelakich ramek oraz coś a la scrapbooking też mam na koncie, choć jestem antytalentem artystycznym



Temat: [Tutorial] Monitor LCD + HDMI + Audio 5.1
Czemu zdjecie kawałka plastiku ma pomoc w uzyskaniu obrazu w hd? Moja wiedza na takie tematy jest mała, ale to sie wydaje dziwne. Nie zapomnieliscie o czyms? Tak tylko o jakies wyjasnienie prosze bo to dziwnie wyglada

P.S.
taki kabel hd, moze byc? Czy to nie jakis szajs bo bardzo tani
http://allegro.pl/item486...full_hd_hq.html
albo lepszy ten http://allegro.pl/item485..._najtaniej.html

P.P.S.
"Do tej przeróbki mozna uzyć kabla Component, Composite bądź tez VGA"
Znaczy sie jak otworze wtyczke z vga, to bede mial lepsza jakosc obrazu? Dziwne to wszystko ;p

edit
dobra chyba powoli zaczynam to łapać ;p moge otworzyc kabel vga, poprowadzic nim tylko dzwiek, a z dolu hdmi > dvi? i bedzie to działac tak?



Temat: Moc samochodu

Shot at 2007-06-28

U mnie to tak wygladalo. Gdy sie nagrzal silnik bylo czuc spadek mocy przy przyspieszeniu.
teraz jest dobrze po malej przerobce
wywalilem wkreta(1), przecialem ten plastik w polowie i odchylilem w strone chlodnicy. teraz powietrze bierze spod pasa przedniego i jest elegancko nawet przy cieplym silniku



Temat: przednie lampy

W sprawie silniczka:
Zmieniałem u siebie lampy H4 na 2xH7. Ja kupiłem TYC z chromowanymi ringami. Silniczki weszły bez przeróbek tylko jakoś tak dziwnie pionowo do dołu i trochę mi z lewej strony o wiązkę elektryczną zawadzało. Problem miałem tylko z tym, że nawet po regulacji na maksa w górę lampy świeciły trochę za nisko. problem rozwiązałem poprzez rozkręcenie lamp i podłożenie podkładki pod plastik do którego mocowany jest w kloszu silniczek do regulacji.
Dodatkowym problemem była regulacja pozioma, okazało się, że w moim autku '97 otwory przez które można włożyć śrubokręt są prawie zaślepione. Pomogło ich rozwiercenie.

Pozdrawiam


Właśnie i ja nosze się z zamiarem założenia 2xH7. Sporo się was chłopaki naczytałem i mam niezły mętlik w głowie, co wybrać, ale chyba padnie na TYC z tej aukcji:

http://allegro.pl/item475...inal_black.html

MazurM możesz napisać ile czasu masz je u siebie założone? No i czy taka zmiana poza optyką faktycznie ma sens? Choć ja mam wrażenie, że moje oryginalne H4 Helli już prawie wcale nie świeca

pozdr
warko

[ Dodano: 2008-11-08, 00:47 ]



Temat: Rozwazania o samochodach (BMW,CV,T"bird...)
Zderzak przypasowałem od sable, musiałem dołożyć taką listwę gumowaną, od której prawie umarłem przy cięciu. Zdjąłem lampy, bo ten plastik w których były uchwyty to była masakra, założyłem od sable, przez co musiałem zmienić maskę, bo wyglądał beznadziejnie. Oczywiście ciągle brakuje mi czasu, przełożyłem zegary, zmieniłem fotele - tapicerka też mnie prawie wykończyła, o podsufitce i wykładzinie pisałem już daaawno. Został mi jeden boczek do zmiany z tyłu, ciągle kombinuję bo to grubsza przeróbka. Zmieniłem szczęki z tyłu, olej i takie tam duperelki. Usiłuję zmienić wiatrak od chłodnicy, bo w 3.8 jest węższy, ten silniczek tak nie wystaje, ale nie mogę go wyciągnąć z taurusa!!
Założyłem zamek od sable tylko u kierowcy, jest podświetlany, drugi zgubiłem
Zepsułem ogrzewanie tylnej szyby Było strasznie pociachane, prawie jak podsufitka (Michał, co Ty robiłeś z dziewczyną na tylnej kanapie? ) i naprawiając załatwiłem zupełnie
I to chyba wszystkie ciekawostki...



Temat: Instalacja gazowa i spalanie.
To juz nawet nie o przyjemnosc chodzi , a o koniecznosc.Tez myslalem zeby moze zostawic je w oryginale. Tyle, ze chyba przy przerobce tych pierwszych zaraz po spowadzeniu auta bylo cos przerabiane w kablach. Nie wiem obecnie jakie tam jest podlaczenie zarowki. No niestety jak dla mnie osobiscie to te plastikowe przody lamp zamiast szkla to pomylka straszliwa. Niestety stare nie nadaja sie nawet do polerowania wiec co by nie bylo w tym wypadku nowe konieczne a zeby bylo calkiem smiesznie to zona byczka nie chce za cholere wymienic na inny model Szczerze mowiac to nawet nie pamietam jak te pierwsze lampy w oryginale swiecily bo odrazu po odebraniu auta z cla bylo przerabianie.



Temat: Reflektory

Powiedzcie jak wygląda sprawa u was z reflektorami u mnie w sedanie są lampy od poloneza a w kombi narazie orginalne ale planuje przeróbkę na jakieś legalne lampy .

Ciekaw tylko jestem jak udalo Ci sie upchac te lampy od Poloneza do Taurusa : Ogolnie to reflektory amerykanskie sa po prostu NAJLEPSZE :!: Zarowno szkla jak i odblysniki wykonane z bardzo mocnego plastiku, zajebiscie trwale- nie to co europejskie, ze farba luszczyla sie w odblysniku od rdzy a szklo pekalo od byle kamienia w oryginalnym Taurusowskim reflektorze predzej oderwiesz szklo od odblysnika niz je rozbijesz nawet mlotkiem [powaga] :-D
Pozdrawiam



Temat: POMOCY - czyli rady dla nowych graczy dotyczące replik
Sluchaj mialem wella ze stala kolba r7 wszystko cacy pieknie tylko to ze byl caly plastikowy to byl jego minus i ma troche gorsze osiagi niz ak cymy. Jakbym mial jeszcze raz wybierac czy well m4 czy ak cymy bez zastanowienia wybralbym ak. Kalachy z rozkladana kolba hmm.. lamia sie wiec lepiej juz byloby wymienic na oryginalna od ak poprstu peka. Dwoch znajmoych kupilo i i obie pekly.
A zaletami stalej kolby jest to ze na allegro jak dobrze poszukasz znajdziesz drewno do ak jest troche przerobek ale warto ladnie polakierowac i bedzie picus glancus. A kalaszek i dobry jest do zabawy w lesie jak i w budynku.
Wiec nie zastanawiaj sie i bierz AK.
Pozdro



Temat: Revell

A ja się zastanawiam, czy nie dałoby się wymyślić czegoś, żeby umieścić w tenderach lokomotyw REVELLA napędu, dociążyć kotła lokomotywy, żeby mogły jeździć jak normalne lokomotywy

Na pewno można, tylko po co....
Model złożony z wyłącznie plastikowych wyprasek nigdy nie będzie miał (przynajmniej) przyzwoitych właściwości trakcyjnych. A jak zaczniemy wymieniać elementy na np. metalowe, to właściwości zaczną sie poprawiać, cena (sumaryczna) rosnąć i pewnie pod koniec koszty przeróbek znacznie przekroczą cenę jeżdzącego fabrycznego modelu..... :P
Ale pewnie że można....



Temat: Propozycja warsztatów
W imieniu Pana Prezesa Pyssy pozwolę sobie zapytać Szanownych Forumowiczy - Modelarzy praktykujących, czy ktoś z Was zechciałby się podzielić z innymi, często mniej doświadczonymi modelarzami, wiedzą praktyczną na jakiś temat i poprowadzić zajęcia w podgrupach
Nie ukrywam, że wiele osób liczy na to, iż Koledzy z Łodzi nauczą innych elektrotrawosadzenia i podpowiedzą jak się lutuje wyroby efc oraz jak wykonać waloryzację po "Chorążowsku" (a może po Chorążyńsku ?). Również ciekawe byłoby dowiedzieć się czegoś nowego o przeróbce po Flotomsku i zazielenianiu po bytomsku. A jest jeszcze tyle innych tematów: woda na makiecie, materiały miniNatur, budowle z polistyrenu i innych plastików itp. itd.
Ja chętnie przybliżę temat tworzenia rozkładu jazdy i dokumentów związanych z kursowaniem pociągów. To ważne w przypadku dużych makiet modułowych.
To, co. Znajdą się chętni do poprowadzenia zajęć

PS. Pozwolę sobie jeszcze na prywatną dygresję. Dzisiaj, korzystając z wolnej chwili, zaglądnąłem na inne fora modelarskie. Po kilkunastu minutach czytania porad o budowie makiet uciekłem stamtąd. To straszne, że osoby, które "zamierzają" udzielają rad tym, którzy ... budują. Z kilku "porad" wynikało, że np. moja makieta nie jest przejezdna dla modeli, bo MUSIAŁY na niej powstać krzywizny w torze i inne deformacje. Zapewniam, że funkcjonuje ona bez zarzutu. Jednak kuriozum jest coś, co nazwałem "syndromem płaskiej deski". Może kiedyś o tym napiszę...



Temat: Tył zx-10 przeróbka
Chciałbym zmienić fabryczne mocowanie tablicy i kierunkowskazów w zx-10 2008 r. Wyrzucic wystajacy plastik, tablice wrzucic pod zadupek i kierunkowskazy jakoś też ładnie wpasować. Sam mam dwie lewe ręce do takich rzeczy. Czy jest ktoś w w-wie, kto może to ładnie i niedrogo zrobić?

z gory dzieki,
Kuba



Temat: wydech / zadupek / tablica rej

Witajcie :)
Zastanawiam się, jako nowy użytkownik dwóch kółek, czemu panowie macie tendencję do wywalania wszystkiego co jest na zadupku ... :)
.


wychodzi na to, że nie tylko Panowie mają taką tendencje. W poprzednich kawach (2 x zx6 i er6n) od razu ściągnęłam mocowanie rejestracji, w jednej miałam zmieniony błotnik, zmieniałam lampy tylne i kierunki. W nowej Kawie od razu kazałam ściągnąć mocowanie rejestracji (przy okazji wymiany wydechu), które wg mnie ze sportowym motocyklem nijak sie ma, może do er6n pasuje ale nawet z niej wywaliłam to badziewie. Wg mnie to po prostu nie wygląda fajnie i to była moja motywacja w każdym przypadku. Plastik w miejsce siedzenia pasażera to już miałam na stanie w domu jak kawa byłą jeszcze w drodze do mnie z usa, bo to dla mnie po prostu było konieczne - po co drugie siedzenie? ;p
Każdy ma jakaś wizję swojego moto i stąd takie przeróbki chyba. To też kwestia danej osoby, czy to w aucie czy w moto są osoby co zawsze będą fabrykę poprawiać :)
W nowej kawie jeszcze sie nie odważyłam wywalić kierunków, choć są duże i nie wygladają fajnie. Ale są widoczne dobrze i dla bezpieczeństwa zostawię je na miejscu



Temat: Sprzęgi w BR 118 zeuke/bttb
Witam
Co do sprzęgu to niestety nie mam zdjęcia po przeróbce bo z powrotem wróciłem do sprzęgu "skrzynkowego", ale mniej wiecej cała operacja polegała na wycięciu w plastiku wózka, za otworem w metalowej listwie z buforami, otworu, ścięciu boków zaczepu standartowego sprzęgu, przełożenie przez otwory, i zablokowaniu od tyłu (tam jest pomiedzy czołownicą, a łożyskiem ślimaka trochę miejsca) drutem. Sprzęg nie był wtedy sztywny, lecz nieznacznie poluzowany w płaszczyźnie poziomej co zapewniało leprze własności trakcyjne.
Jak by były jakieś wątpliwości to mogę dać zdjęcia ale z telefonu 1,3mp, więc jakość może być taka sobie.
Pozdrawiam.



Temat: Sprzęgi w BR 118 zeuke/bttb
akurat miałem taką samą loko.
żaden składak tylko wyrób z lat 1974-76, wtedy ją kupiłem.
jeszcze trochę zeuke (wózki - zauważ półokrągłe czołownice, później były kanciaste, metalowe kardany, metalowe koła zębate) już trochę bttb (buda z 4 oknami bocznymi, numer 118 114-8 i dwupunktowe oświetlenie).
moja sugestia: zostaw dziadka, niech cieszy oko, bo przeróbki mocowania sprzęgów w tym wózku to masakra w warsztacie zegarmistrza.
a i śrubki mocujące osłonę wózka potrafią zostawić dziurę w plastiku wózka i wtedy dopiero problem!



Temat: Jak ściągnąć tapicerke z półki w sedanie
Ja, jak walczyłem z półką w sedanie (też mam sedanika) to się trochę namocowałem, gdyż nie mogłem jej całej wyciągnąć, ale żeby ją wydobyć (miałem drobinki popękanej szyby, które ciągle mi spadały do bagażnika) to musiałem wydobyć wszelkie obicia z bagażnika oraz za tylnymi siedzeniami (wspomniane wcześniej drobinki szkła), uszczelka, oraz plastikowe osłony na tylnych słupkach pomiędzy drzwiami a małą trójkątną szybą. No i sprawa wyglądała tak że nie miałem za wiele narzędzi i nie miałem czym odkręcić tylnych pasów bezpie. więc wysunąłem jak tylko to możliwe te plastiki to góry i uniosłem półkę i wysprzątałem tam sobie całe to szkło które mi tak latało, ale pewnie Ciebie bardzie by interesowało wyciągnięcie półki, więc pewnie po odkręceniu i wyciągnięciu wszystkich wspomnianych części powinno być dobrze.
A powiedz jeszcze czy masz seryjne głośniki i radio czy już jakieś przeróbki
Bo ja mam seryjne i powiem Ci że nie mam większych problemów z rezonansem.
Może masz właśnie problemy z półką. Może gdzieś coś pękło
Nie wiem też czy uda Ci się tam dużo wygłuszyć bo pomiędzy półką a kufrem bagażnika jest ok 4-7 cm, więc za wiele miejsca do manewrów tam nie masz.
Sprawdź najpierw dobrze czy z półką jest wszystko OK.



Temat: Świeżo zamontowane podświetlenie w aucie
Kiedyś zajmowałem się półprofesjonalnie moddingiem komputerów PC ale porzuciłem to, bo komputer służy mi teraz głównie do nauki / pracy a rzadziej już do rozrywki. Pozostało mi pare części a w tym katody CCFL Coolermaster. Po dosłownie 1 przeróbce - przedłużenie kabli od zasilania i od samych katod) dostała je moja Asia A oto co z tego wyszło:


Z początku troche źle rozplanowałem umieszczenie włącznika no ale było już za późno na poprawki bo wyciąłem już sporo plastiku i teraz muszę lekko zeszlifować fragment mocowania środkowej konsoli, żeby sterowanie katodami idealnie wpasować... Jak będzie sterowanie na swoim miejscu to dopiero wrzuce fotki...



Temat: Czy opłaca się kupić takie cudo ?
Ja zaczynałem na takim chińczyku, i nie wiedząc co to profesjonalna crossówka, nie narzekałem chodź było dużo problemów i przeróbek. Problemy z gaźnikiem, łamiącymi się na skokach podnóżkami, wginającymi się przy najmniejszym upadku dźwigniami biegów i hamulca, pancerze od linek pękały, małe kółka a co z tym idzie wysokość, zero amortyzacji (dokładałem amortyzator od skutera 125 i był lepszy ) cienkie obręcze i szprychy które cały czas musiałem centrować i prostować bo na skokach nie wytrzymywały, problemy z filtrem, cały czas spadający łańcuch (dorabiałem ślizg z plastiku:D), połamałem tylni wahacz który zastąpiłem stelażem podłokietnika od autobusu(mój tata ma firmę autobusową), pękła kapa silnika i ciekł olej Ale się rozpisałem ;pp więc kończę, tyle ode mnie :) PZDR RADEK



Temat: Lokomotywa Fleischmann BR 89 nr kat.4021
Modele Fleischmanna charakteryzują się dobrymi właściowściami jezdnymi. Modelu nie miałem w ręku, ale moge powiedzieć, że:

-parowóz odbiera prąd za pośrednictwem wszystkich 6 kół.
-brak gniazda DCC i zapewne w środku miejsca jest mało na instalację dekodera, jak w starszych modelach FLE. Można by było popróbować z dekoderem Lenz Gold mini.
-brak kinematyki KKK
-bardzo prezycyjnie wykonany układ korbowo wiązarowy
-dobra jakość plastiku nadwozia

Tyle jest w katalogu

nr kat. 4020 wersja DRG jest najlepsza do przeróbek na PKP.

Osobiście mi się model podoba i mimo pewnych niedomagań jako, że model jest konstrukcją z przed lat, jets godny polecenia.



Temat: Problemy z Nemo ESKY!!!
Całość wydaje się ok, nie wiem tylko jak z mocą silnika bo mój ma 900g ciągu. Moj nemo po przerobieniu na czesci powyzej wazy kolo 450-460g.
Ale u mnie jest spory zapas mocy bo pionowo idzie już na 4/6 gazu a na full zasuwa jak torpeda i trudno go opanować momentami.
Pakiet mam 1500 20C ale gabarytowo i wagowo malutki taki jak większość 1100-1300.
Spokojnie na moim komplecie wrzucam mu komórkę 180g do kręcenia prostych filmików i nemuś wcale tego nie odczuwa.
Ładowarkę tylko tak przyszłościowo polecam Turnigy acucell 6 , 40$ kosztuje a jest rewelacyjna.
Mam niestety problem z frapingiem czy jak to się tam pisze. Powyżej 4/6 obrotów śmigło 9x7 GWS nie wyrabia i zaczyna się giąć.
Na oryginalnym nie było problemu bo było twarde ale niestety złamałem podczas lądowania na trawie i wystającym niewidocznym badylu.
Teraz zamówiłem 9x6 i 9x5 twardsze i zobacze jak bedzie.
Pewnie ciut wolniej bo jednak skok 7 daje wiecej predkosci ale może nie bedzie tragicznie.
Daj znać jak bedzie latał Twój nemo po przeróbce.
Co do mocowania silnika , ja wykorzystałem oryginalne mocowanie , nawierciłem nowe otworki w plastiku i przymocowałem na 3 śruby od przodu wiec nie musialem kombinować ze skłonem silnika itp bo parametry zostały nie zmienione.



Temat: [B4 Sedan] Rezanko tylnych lamp

A jak z przegladami. Nie czepiaja sie w Polsce do takiej przerobki lamp?
Nie jest spko w dzien jak wbije sie wsteczny to widac biale swiatlo jednak w nocy na wstecznym mozna zauwazyc taka lekka rozowa poswiate to taki efekt uboczny malowania. Tylko 2 warstwy lakieru mozna nalozyc na swiatla. Lampy cofania maja troche ciemniejszy plastik i dlatego nie ma idealnego koloru czerwonego jak to ma miejsce w pozostalych lampach.



Tutaj oryginalne lampy tylne ktore maja do polowy czerwone pole w swiatlach cofania.
Jest to seria lamp Hella Color Edition bardzo rzadko spotykane.



Temat: [B2 1.6 TD 1985] By jurek
Jurek pamiętaj, że do szerokich zderzaków potrzebne są plastikowe wykończenia między błotnik a zderzak i metalowe listwy ozdobne.. Czyli najlepiej szukaj kompletu

Aha, przód zderzak i lampy możesz szukać od coupe, ale tył ni cholery nie pasuje (plastiki też są inaczej wyprofilowane). Ja o tym nie wiedziałem i kupiłem zderzak od qp.. a potem przeróbka mocowań, rzeźbienie (boki są o 6cm któtsze) itp. itd. I tak to lipnie wyglądało..



Temat: Fiat Palio Weekend 1,4 EL LPG/ AND1@ / W-wa
Może nie jest to ewenement, ale jest nietuzinkowy i wszechznany...

Prezentowany Fiat Palio pochodzi z 99 roku. Obecnie ma przejechane 185 tyś. Model ten ma niezbyt pochlebną opinię i uważany jest za mocno awaryjny.
Fakt ma swoje słabe punkty, ale jakie auto ich nie ma. Wymieniam tylko materiały eksploatacyjne, często padają mi tylne sprężyny, do tego kłopoty z układem wydechowym i zbyt duże spalanie które czasami dochodzi do 15 litrów gazu !!!! Jest to spowodowane nieodpowiednim reduktorem BiGas’a, który został zamontowany przy przebiegu trochę ponad 100 tysięcy.
Często lecą łożyska a silnik i skrzynia „pocą się” .
Innym problemem jest mechanizm skrzyni biegów. Włoscy konstruktorzy wyszli z założenia że plastik wytrzyma nie małe siły jakie są wywierane na ten element. Niestety w praktyce trzeba wymieniać i regenerować to urządzenie.
A tak to jestem bardzo z niego zadowolony. Mam ciekawie wyglądającego kombiaka, części nie mają astronomicznych cen ( oprócz jednej ) , a większość awarii można wykonać samemu.
Było parę prób zmodernizowania Paliosa, ale jednak poprzestałem jakichkolwiek przeróbek. Jedynie fundnąłem sobie czystą klapę ( mam bzika na tym punkcie ) ale nie byle jaki spaw, tylko otwór zalany został żywicą a później zaszpachlowany w minimalnych ilościach. Dodatkowo pojawił się wydech Ultera...
Z mojej strony chce jeszcze tylko polakierować zderzaki, przyciemnić szyby i oczywiście postawić go na alusach. Ale zawsze pojawią się inne wydatki...
Obecnie szukam odmy która mi popękała na dobre a w serwisie kosztuje 350 zł ( ta jedna droga rzecz )

edytował Vlodarsky glow=red][/glow]



Temat: [ALL] Płaska wycieraczka tylna

antoś, to akurat już wiem, że są inne ale stefdeath napisał, że w przypadku zestawu z kombi trzeba dokonywać jakichś przeróbek...

Chodziło mi o to, że jak chcesz mieć naprawdę estetycznie to musisz mieć pełny zestaw od hatchbacka albo pełny zestaw od kombi ale z przerobioną zaślepką- ori zaślepka od kombi nie ma wycięcia na sprysk. Jak założysz mix tj. zaślepka htb i ramię kombi masz zestaw średnio udany bo zaślepka nie pasi idealnie do ramienia-fotki były kiedyś gdzieś na początku tego tematu. Ja muszę mieć wszystk zawsze idealnie spasowane więc wziąłem zestaw o hatchbacka bo nie lubie dłubaniny w plastiku. A tak poza tym to ramię od kombi też jest krótsze od oryginalnego leonowego więc tak czy inaczej zbiera mniej wody. Jednak te kilka cm z góry szyby gdzie wycieraka nie dociera to naprawdę nie robi w deszczu żadnej różnicy- przynajmniej dla mnie a wygląd jest naprawdę pro.



Temat: Jazda z lodówką pracującą na gaz

Ja trochę boję się jeździć z odpaloną lodówką. Posiłkuję się inaczej by mieć zimne piwo:
Kupiłem sobie takie plastikowe wkłady do lodówek turystycznych (po 3-5zł jeden). I takimi 4 szt. dochłdzam jedzonko i piwko, które przeworze w torbach termoizolacyjnych (takich po piwie Warka). Do tego mam samochodową lodówkę 19l i tam reszta jedzonka/piwka/wódeczka sobie się schładza.


W moim poprzednim holowniku miałem przerobione gniazdo przy haku. Właściwie to żadna przeróbka tylko pod jeden z 7 pinów miałem bezpośrednio z akumulatora samochodowego doprowadzony grubszy przewód zabezpieczony dodatkowym bezpiecznikiem i włącznikiem na desce rozdzielczej. Z racji tej, że wyjazdy nasze zaczynały się wczesnym rankiem to wieczorem wszystko, co się nadawało do zamrożenia było wkładane do lodówki domowej a rano wkładane do przyczepy. Przyczepa moja ma oryginalną instalacje 12V łączącą lodówkę z wtyczką na dyszlu i tam nie potrzebowałem nic przerabiać. Co do gazu to nie posiadam odpowiedniego zaworu, ale jeśli nawet bym go posiadał to i tak nie używałbym podczas jazdy i jak to mówią niektórzy „gaz to gaz”

PS. Przy moim sposobie należy pamiętać żeby rano przełożyć zawartość prowiantu między lodówkami, co i miałem przypadek, że po 10km zawracałem do domu.



Temat: przednie lampy
W sprawie silniczka:
Zmieniałem u siebie lampy H4 na 2xH7. Ja kupiłem TYC z chromowanymi ringami. Silniczki weszły bez przeróbek tylko jakoś tak dziwnie pionowo do dołu i trochę mi z lewej strony o wiązkę elektryczną zawadzało. Problem miałem tylko z tym, że nawet po regulacji na maksa w górę lampy świeciły trochę za nisko. problem rozwiązałem poprzez rozkręcenie lamp i podłożenie podkładki pod plastik do którego mocowany jest w kloszu silniczek do regulacji.
Dodatkowym problemem była regulacja pozioma, okazało się, że w moim autku '97 otwory przez które można włożyć śrubokręt są prawie zaślepione. Pomogło ich rozwiercenie.

Pozdrawiam



Temat: Bliskie spotkanie z psem. Efekt, szczerbata Octa:(((
Misiekoctavia, a w temacie sprawa wyglada tak.

Zderzak mozesz spawac. Plastik sie spawa i jest git ... tylko po co? Montaz chlodnicy zawsze mozna dodrutowac, migomat i lecisz. Wzmocnienie z tego co widze na fotach jest cale. Sprawa wyglada tak. Wymiana reflektorow i zderzaka, zrobienie jej na wersje "po fl" bedzie wymagac od Ciebie troche roboty.

Jesli chcesz jej uniknac, mozesz zespawac obecny zderzak i dolozyc jakied druciarskie rozwiazanie do chlodnicy. Napewno tak bedzie taniej ...

Opcja przerobki na "ladniejsza" to kolo 500 zl za zderzak RS ( ja dalem 550 z kratkami w kolorze auta, a widze masz srebrna, wiec nie bedzie problemu - oczywiscie nowka ) no i jakas tam kwota za reflektory z l&k

Mysle ze dasz rade. Po czesci zglos sie do Speediego, na 100% Ci wszystko zalatwi i na bank bedzie to najtansze wyjscie. Poza tym, jakby co zglos sie na gg. Tyle w temacie. Mam nadzieje ze rozwialem Twoje watpliwosci.



Temat: Siemens C75 i "C75_by_Obeebok_v2"
Witam mam problem z wgraniem softu "C75_by_Obeebok_v2" mam kabel DCA-500 pod rs`a wygenerowalem loadera ale za kazdym razem jak chce wejsc w service mode pisze mi

Boot in "Service mode"...
Press RED key (Power ON)!
Auto Ignition...
No answer to boot load!
Check port number, cable, phone, mode!

albo

Record BootKEY is not present in EEPROM

chociaz wciskam krotko powera mignie mi tylko ekran i nic poza tym ;/ przy wylaczonym komie nie ma zadnego odzewu z jego strony nie chce i sie loader wlaczyc

a w winswup jak zaladuje juz bina robie wszystko i start wylacza mi sie komorka i.... nic

pokazuje sie Cant connect to Mobile with BootstrapLoader on Com 2

czytalem cos o przerobce kabla z dodatkowym zasilaniem. to cos da ? i jak to zrobic ? mam kabel raczej orginalny na plastiku ma wyryte Siemens a jak go otwieralem ma plytke z opornikami i 7 kabli podlaczonych

mecze sie juz od tygodnia na wszystkie sposoby dziala mi tylko wgranie softa z exe`ka oficjalny

dokupilem jeszcze jeden kabel z allegro podobno mial byc serwisowy... pokazuje DCA-540 i jest na USB



Temat: Óświetlenie małego akwarium
z świetlówką mam naprawdę problem , max miejsca to 28 cm jakiś debil tak wyprofilował ta pokrywę... co do roślin nie mam pojęcia co powsadzałem u mnie w mieście praktycznie n ikt nie prowadzi akwarystki (Przemyśl) nie wiem o co chodzi z tym załamaniem rynku akwarystycznego bo kiedyś było naprawdę dobrze z tym w moim mieście ale z tego co zauważyłem wszystkie 10 sklepów zaopatruje się u tego samego dostawcy co ma same plastikowe roślinki i kule jak znalazłem kilka roślinek to brałem co popadło (wszytko wzielem) możne uda Ci się coś zidentyfikować na foto:

lewa strona żółtawa bop świeci jeszcze philips softlight (przeróbka nie była dokończona , a wymieniłem co miałem pod ręka po zakupie akwa z tej tandetnej 25W (zwykłej świeczki),a
do akwa dojdzie jeszcze "Heniek" ,Wgłębka i ten ozdobny glon w kulkach zamówiona przez internet

nie mam świetlówki tylko żarówkę, dokładnie ten model:
http://www.sklep.amical.p...uct&prod_id=513

Pozdrawiam !

ps. W zamian za pomoc mogę odziedziczyć się pomocą w informatyce ogólnej , sprzęcie i sieciach komputerowych



Temat: Witam! Kłania się wszystkim forumowiczom Jamotor
Podkarpackie Tarnobrzeg
Srebrna Nubira II 2.0 CDX, zagazowana, Stag 300 - sekwencja i 55 litrów LPG w kółku (tak naprawdę 46-48, bo 55 litrowa jest bańka)
Lubię sobie stuningować autko, ale nie na pokaz tylko dla siebie. Wszystkie przeróbki mają na celu podniesienie komfortu i wygody a nie plastikowe spoilery, tłumiki, stożki pseudoksenony itp. Mam nadzieję że nie podpadłem tym samym połowie Forumowiczów. Jak byłem młodszy też takie rzeczy mnie bawiły, ale teraz już trochę się wyleczyłem z tego.
Jak dłużej tu zabawię to myślę że moje dotychczasowe doświadczenie przynajmniej paru osobom się przyda. Choć i ja mam czasem problemy natury technicznej, z którymi sam sobie nie radzę.
Tyle słowem wstępu i przedstawienia. Trochę poczytam, coś tam skrobnę.
Pozdrawiam wszystkich i proszę o wyrozumiałość.
P.S. mam nadzieję że szukajka dobrze TU działa.



Temat: AM6 gaźnik 21mm wydech PFR3 HB 12 bar zębatka do stuntu
Mam trochę więcej części teraz.
- zębatka tylna 62z pasuje do DT 50, Senda itp mozliwe że do tzr, rs
- komplet plastików do DT 50
- siedzenie DT 50
- bak DT 50
- gaźnik Dellorto 21 mm S6 Racing Black Edition (pasuje do każdego silnika)
- wydech Polini For Race 3 (AM6)
- zawór membranowy Hebo (AM6)
- kruciec ssący pod gaźnik 21 mm (am6)
- zacisk tylny Grimeca (idealny pod HB na drugi zacisk)
- stelaż (12bar) do DT 50 po zamontowaniu idealna 12-stka ( pomalowany na czarny mat, gotowy do montażu w DT 50, nie wymaga żadnych przeróbek)

Jeśli chodzi o ceny i zdjęcia to wszystko na gg 12830264



Temat: [Sony Alpha] M42 Pare pytań na początek
1. Adapter - ja kupowałem w Foto-akcesoriach i jestem zadowolony. Trzeba uważać, by adapter miał wyfrezowany rowek na popychacz przysłony - kiedyś były garażowe konstrukcje bez tego i mogło się to źle skończyć dla aparatu.
2. Dandelionów do Minolty/Sony w Polsce jeszcze nie widziałem, choć jakiś Rosjanin to produkuje, a schemat układu i kod źródłowy oprogramowania jest udostępniony. Moim zdaniem zdecydowanie lepiej jest kupić w serwisie Adder matówkę typu M do Minolty D7D i zainstalować w Alphie (po drobnej przeróbce polegającej na obcięciu dwóch plastikowych bolców z matówki). Kosztuje to chyba 20zł, a ostrzenie jest dużo prostsze, niż na zwykłej matówce.
3. Z 50mm polecam Tessara 50/2.8. Ze względu na moim zdaniem bardzo wysokie ceny np. Pancolarów 50/1.8 MC moim zdaniem lepiej jednak dołożyć i kupić Minoltę 50/1.7.
4. Z 200-300mm wybór jest spory. Z 200mm warto nabyć (w kolejności od najtańszego do najdroższego):
- Jupiter 200/4
- Sonnar 180/2.8
- Sonnar 180/2.8 MC
- Sonnar 200/2.8 MC
Z 300mm warto kupić Taira 300/4.5 lub Sonnara 300/4 MC.



Temat: filtr stożkowy
powiem tak

filtr do pojemnosci 2.0 to koszt 40 zł

przerobka dolotu tzw powiekszony kanał dolotowy czyli rurki wiekszej sr

zalezy o ile chcesz wydłuzuc dolot ijak masz zrobiony wydech zeby wspolgrało to jak chcesz plastikowe

z kolankami to 50 chyba ze chcesz z jacky bo nie wiem po co to to razy 5 zrob

a potem wlot zimnego powietrza musisz zrobic najlepiej w blotniczku np. jak mapet a;bop inny to koszta jakie chcesz czy ktos zrobi czy sam

potem zabudowac musisz filter tzn odseparowac go od komory silnika

powiedzmy ze wydasz 100

czy to jest duzo



Temat: zmiana filtra powietrza z oryginała na stożek
pobór powietrza nie może być za nisko..np przy dole chłodnicy bo będzie wilgoć zbierać jak popada trochę i silnik sie będzie dławił..nawet gasł

co do zysku mocy trzeba pamiętać że największy efekt dają kompleksowe przeróbki tzn jeśli odetkałbyś odpowiednio wydech to efekt będzie co najmniej 2 razy większy, nie wspomnę o agresywniejszym wałku itp (każde ulepszenie daje większy efekt z innymi modyfikacjami niż osobno)

co do izolacji ja bym ściankę z plastiku dał i obłożył ja ekranem takim co w sklepach budowlanych sprzedają (zapobiega wchłanianiu ciepła przez ściany przy kaloryferach)



Temat: Czy mozna miec 4 reflektory mijania w miejsce dwoch?


Czolem
Widzialem gdzies w sieci taka przerobke, ale w golfie ( chyba w klubie
golfa
gti , adresu nie pamietam)
W polonezie pozycyjna ma 5W reszta 21W. Ale przeiwmgielne daja o wiele
mocniejsze swiatlo niz stopy. Cemu? Nie wiem. Jak staniesz w jakims
ciemnym
miejscu zapal jedne a potem drugie, roznice powinienes zobaczyc juz w
lusterku.

michal
polonez 1.6 GLE


Z tego co pamiętam, w starym Poldku były inne odblaski (takie nakładki na
normalny szary plastik), które powodowały jasniejsze świecenie
przeciwmgłowych tylnych





Temat: Czy mozna miec 4 reflektory mijania w miejsce dwoch?


Widzialem gdzies w sieci taka przerobke, ale w golfie ( chyba w klubie golfa
gti , adresu nie pamietam)
W polonezie pozycyjna ma 5W reszta 21W. Ale przeiwmgielne daja o wiele
mocniejsze swiatlo niz stopy. Cemu? Nie wiem. Jak staniesz w jakims ciemnym
miejscu zapal jedne a potem drugie, roznice powinienes zobaczyc juz w
lusterku.


Ja tam w jednym autku widzialem ze tylne swiatla to mialy reflektorki z
szarego plastiku, ale przeciwmgielne wyjatkowo mialy posrebrzony ...

J.





Temat: Jaka kierownica w 1300'73

I właśnie w tym miejscu moim zdaniem powinien być włącznik wycuiweraczek.
Czyli inny pająk pod kierownicą. A skoro inny to wnioskuje że kierownica też
być może jest inna.
Tak dopytuje bo che sie zbliżać do oryginału...bez przeróbek... a na allegro
jest kiera z półringiem chromowanym.


Tylko ze w '73 takich juz nie bylo.
Z tego co rozumiem teraz nie masz jednak sterowania wycieraczkami w desce. Tak
powinno byc - powinien byc pod kierownica.
To ze masz galki do nawiewu swiadczy o tym ze to 1300 naprawde a nie 1200. Mogl
ktos po prostu plastik z deski wywalic.




Temat: Ksenony w garbie :)


|  na allegro trzeba poszukac
| dwa bi ksenony przetwornice
| cos ok 700 plnow, bawilem sie tym
| tyle z przerobka jest troche roboty,
| na moje oko ciezko bedzie to zmiescic w oryginalych
| miskach blotnikow

musiales popsuc zabawe :))
no sa na allegor po 450 pln za komplet
trzeba trosze powiekszyc miski, ale jak sie ma plastik...:))


Wydaje mi się iż przy ksenonach musi być samopoziomowanie lampy żeby nie
oślepiać jadących z przeciwka - jest to o wiele groźniejsze przy ksenonie.
Nie wiem czy nie jest to odpowiednio w przepisach zawarte że musi być układ
samopoziomujący.

Pozdrawiam CD.