Patrzysz na posty wyszukane dla hasła: przewód plecionka





Temat: Lutowanie "wielonóżkowych" układów scalonych
Osobiście lutuję spokojnie TQFP-56, większych nie miałem potrzeby, TSSOP też, mają chyba taki sam rozstaw. Topnika specjalnego nie mam, a grot taki, że 3 nóżki naraz przykrywa
Jak się skleją, odciągam plecionką (ostatnio z przewodu ekranowanego, jak najdrobniejszy oplot) umazianą w kalafonii. Efekt mnie zadowala, tylko mycia w spirytusie potem trochę jest.
Z topników mam na razie kalafonię, ale się łamię i chyba kupię w płynie do SMD. W pracy takiego używam i jezdem zadowolony.
Jakby kogoś interesowało, to mogę zrobić komuś przejściówkę z SMD na goldpiny i zamontować scalaka... Positivem spokojnie się da to zrobić na rozstawie TQFP i TSSOP.





Temat: G.Voyager 2.5TD 94" dziwne przyspieszanie
Widzisz kolego, jednak były takie z turbiną bo sam takiego miałem. Silnik ma 157KM wg katalogu. Na przednich błotnikach wkomponowany w dwa paski napis turbo i uprzedzając pytanie na deklu silnika też. Identyczny mieli na filmie "Ucieczka Gangstera" z Boldwinem. Pisząc "zablokowała się turbina" chodziło mi o szyberek kierujący przepływ spalin, który zatarł się w pozycji zamknięte. I turbina dobijała z całą siłą na okrągło, przewody nie puściły bo były w stalowej plecionce a szlag trafił głowicę, na marginesie Made in Mexico. Co do magików w naszych warsztatach mam pewne zdanie i raczej wolę się popytać wśród "swoich"





Temat: Jak żyć z wyrachowaną garbią


| Rozpiąć, czy rozciąć?
Jak rozetniesz to wlasciciel odrazu sie kapnie bo nie pojedzie zbyt

na liste alarmujace pytania gdzie jest jakis dobry gaznikowiec bo mu
wychodzi spalanie 38,5l/100km... ;-)}}}


Oki, znalazłem wyciek. Ktoś kiedyś zalutował dziurę na dole, i to
puściło.
Poprawiłęm lut (ktoś lutował na niewyczyszczony metal),
potem poprawiłem malując to poxipolem. Niech teraz spróbuje puścić...


| I czy warto sobie opancerzyć ten fragment jakąś stalową plecionką?
Ja tam nie opancerzam... jezdze na gazie wiec benzynki duzo nie
potrzebuje...


U mnie przewód wpada z przodu w kanał, leci do tyłu, następnie wpada do
komory silnika obok przegubu cardana. Marne szanse, by to przeciąć.
Czy to normalne, czy znalazłem kolejną anomalię w mojej garbii?
Przeowdy hamulcowe też biegną koło przegubu (pod płytką pod kanapą).

c.





Temat: [Astra F] Brak ładowania ale taki nietypowy :/
A jaj już wiem

To była wina plecionki która łączy altka z masą. Przewód wydawał sie być czysty, ale śruba z podkładkami była już w gorszym stanie. Wstawiłem nową śrube nakrętke i podkładki i śmiga.

Ale chciałbym sie jeszcze dowiedzieć czy tak ma być że jak wyciągne te 30 amperowe bezpieczniki to silnik nie gaśnie, nie wiem nie znam się na tym dlatego pytam



Temat: Pilne - rozrusznik
na  ** p.m.s **  bania pisze tak:


Wczoraj wymienilem rozrusznik lecz nie pomoglo.


Sprawdzałeś połączenie plecionką od ujemnej klemy do karoserii i dalej
do skrzyni biegów ?

Rozłącz też przewód załączania rozrusznika i połącz z dodatnią klemą.
Sprawdzisz czy żwawo zakręci silnikiem czy obroty nadal będą zwolnione.





Temat: Nigdy wiecej fiata

Witaj w klubie :-(
CC 704 Katalizator, rocznik 97, przebieg 69700km:

 Kupno 05.2004r. I tak:

-maj 04 - wymiana zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego,
-maj 04 - rozleciały się hamulce z tyłu, wymiana
-czerwiec 04 - piperz... plecionka przed pierwszym tłumikiem się rozleciała
-lipiec 04 - plastikowe uchwyty w przednich światłach się rozpękły
-wrzesień 04 - drążek w skrzyni biegów is death, wymian na nowy
-grudzień 04 - zaczyna uciekać płyn z układu chłodzenia, tylko gdzie?
-maj 05 - końcowy tłumik odpadł
-czerwiec 05 - zardzewiała linka od hamulca ręcznego, wymiana
-lipiec 05 - katalizator pękł, wymiana
-sierpień 05 - pękł przewód od płynu chłodzącego w trasie i cały płyn sobie wyleciał
A przez cały czas są problemy ze skrzynią biegów i taki sworzniem w środku, którego nikt nie umie naprawić...

W międzyczasie masa innych pierdoł umilających życie, typu a to elektryka, a to wycieraczki nie działają, a to
spryskiwacz szyby martwy.

Nie wiem czy to cię choć trochę pocieszyło...,ale może

Jedno jest pewne nigdy więcej FIATA!!!





Temat: Problem z rozrusznikiem


Dosc ciekawie mial ten twoj znajomy zorganizowana instalacje jesli jedynym
polaczeniem miedzy budą a silnikiem były linki od gazu i sprzegla........


fakto doscy oryginalnie, ale z tego co sobie przypominam silnik wisi na
gomowych poduszkach, wydech tez jest podwieszony na wieszakach z gumy, pod
skrzynia sa gumowe poduszki, nad skrzynia gumowa podkladka wiec jedyna forma
lacznosci silnika z masa pojazdu jest plecionka oraz wlasnie linki stad
polecialy linki a nie inne przewody.





Temat: Pare gratow z mojego Car audio
Witam
Mam do sprzedania pare zeczy z mojej instalacji car audio:
- Wzmacniacz DLS A8 cena 1000zł
- Wzmacniacz DLS A6 cena 1400zł
- Radio Alpine CDA 9855R cena 700zł
- Przewody DLS seria ULTIMATE SL 5 wsadzony w plecionke cena 100zł za pare mam 3 pary
Jestem otwarty na propozycje, zdjecia mozna obejzec Tu



Temat: Radio i glosniczki
jakby te głośniczki miały takie dane w rzeczywistości jak na tej stronie piszą, toby ludzie z nich subwoofery robili
fs=25Hz i do tego SPL=93dB to zdecydowanie coś tu nie gra jak na takie jajka.
Osobiście już się z jajek wyleczyłem

Co do kabla to rzeczywiście jakiś cienki być nie może, bo jak dajesz czadu i masz radyjko np. 30W na kanał, to do głośnika będzie w uproszczeniu lecieć jakieś 2A takim kablem. I teraz dwa niepożądane zjawiska w kablu cienkim:
- duża gęstość prądu - może spowodować przepalenie
- stosunkowo duża rezystancja - pogorszenie jakości dzwięku przez wrzucenie nieobliczonej impedancji, nagrzewanie się kabla

do instalacji car-audio tak mniej więcej plecionka 1,5 kwadrat powinna wystarczyć, no chyba że posiada się jakiś ogromny wzmachol.

a radio może się wyłączać z kilku powodów:
- chwilowa przerwa w zasilaniu
- zwarcie na przewodach do głośników
- przegrzanie końcówki mocy

gdyby były jeszcze jakieś konkretne pytania elektryczne to się polecam
pzdr



Temat: Hydraulika?

| Oczywiscie kabel na odpowiednie zwisy, woda wyraznie
| wystepuje wewnatrz kabla.

| oczywiscie, moze tez chyba w 2 strone ciagnac, tylko nie wiem czy
zjawisko
kapilary (jak to sie pisalo, tak?) wystepuje na metalowej plecionce czy
tylko np na sznurku :)


a jak nie masz pod reka odsysacza to czym zdejmujesz nadmiar cyny  ? :)
Wystarczy minimalna roznica cisnien - woda jest baaaaardzo cierpliwa -
kiedys do szafy sterowniczej dostala mi sie
po 40 - metrowych przewodach od czujnikow temperatury - podobno
wodoszczelnych. Fakt ze z autoklawu
gdzie bylo duze cisnienie ale jednak.

wojtek





Temat: [Skoda] Felicia...elektryka(nie kręci,brak kontrolek,nadmuch
To zgasniecie kontrolek i wylaczenie nadmuchu stalo sie nagle?
Sprawdz przewod masowy laczacy silnik z buda, to moze byc gruby kabel albo plecionka pociagniety miedzy silnikiem a np podluznica, moze sie odkrecil czy zerwal, zasniedzialo polaczenie albo wisi na ostatnim wlosku.
Jestes pewien ze masz ladowanie? Sprobuj odpalic, jesli sie nie uda to "na pozyczke" kablami z innego auta i zmierz ladowanie, na wolnych obrotach powinno byc ok 13.2 - 13.8 V



Temat: problem z rozrusznikiem?


Witam Wszystkich,

Mam taki problem, w moim studenckim fiacie 126p nawala chyba rozrusznik.
Otóz, czasem - zdecydowanie rzadziej, jak częściej maluch nie zapala,
znaczy
słychać tylko charakterystyczny "pstyk" i nic, nawet nie zakaszle.
Zawiozłem go do mechanika -wymienił sczotki (były faktycznie zużyte) i
przeczyścił go, gdy sytuacja się powtórzyla wyminił także elektromagnes,
niestety wszystko to na nic, znowu pchałem.
Czy może coś z wirnikiem, może komutator, ja za bardzo się nie znam na
naprawie,ale może ktoś z Was coś mi zasugeruje?
Z góry dzięki za odpowiedź.


w zasadzie to objaw typowy dla zużytych (albo zawieszonych!) szczotek.
ale skoro są nowe i cewka też nowa, to po prostu brakuje mu "pary", czyli za
mało prądu.
jeśli akumulator jest OK to sprawdź czy:
1 - klemy są w porządku
2 - silnik jest dobrze zmasowany (miedziana plecionka od alternatora do
tylnego pasa)

spróbuj na moment próbnego zapalania połączyć (jakimś miedzianym grubawym
przewodem)  silnik z karoserią, jak będzie kręcił żwawiej to znaczy że był
źle zmasowany.





Temat: K-PO NM 452

Bez przesady, szpara, po prostu gość ma problemy z masą przy antenie i/lub przy radiu.
Espace ma prawdopodobnie plastikowy dach...
Trzeba połączyć się z masą i przestanie piszczeć.
zgadza sie , antenka to sirio 5000 turbo w dziurce polaszona poprzez gruba plecionke akumulatorowa ze szkieletem auta . radio zasilane przewodami bezposrednio z auta o przekroju ok 6-8 mm2




Temat: problem z rozrusznikiem- 126p





Witam Wszystkich
Mam taki problem, po przejechaniu, dosc dlugiego dystatnsu, generalnie,
gdy
silnik jest juz calkowicie i mocno rozgrzany, gdy wylacze auto i probuje
je
ponownie odpalic, rozrusznik nie krecie, jest gluchy, slychac tylko
charakterystyczny pstyk, co ciekawe, po wystygnieciu motoru, auto pali od
razu.
Wymienialem juz i szczotki i elektromagnes, nie wiem co robic, moze ktos z
Was mial kiedys podobny problem?


jeśli podczas tego "pstyk" przygasają kontrolki to:
1) sprawdź plecionkę miedzianą masującą silnik (albo najpierw na próbę
zmasuj silnik grubym przewodem miedzianym i spróbuj odpalić)
2) sprawdź kabel (+) z akumulatora do rozrusznika (zwłaszcza stan izolacji w
miejscach przechodzenia przez blachę i czy nie jest pourywany w okolicach
rozrusznika)
3) przeczyść klemy

zakładam, że akumulator jest w miarę OK.





Temat: Mam Unidena 520XL. Jaka konkretną antenę i uchwyt na klapę
teodor2424, sprawdź przejście między karoserią auta a np. nakretką od przewodu antenowego,problem z masą może być w tym przypadku
1.słaba masa poprzez zawiasy od klapy bagażnika ,połaczyć plecionką klapę z karoserią
2.słaba masa na uchwyt-główka poprzez zbyt grubą warstwę farby na uchwycie,miałem taki przypadek na uchwucie sf 40,dopiero zdarcie farby na uchwycie w miejscu dokrecenia główki obniżyło swr z 2,5 do 1,4



Temat: Pierścień ferrytowy - moge sobie darować?


| Czy uzywajac kabla TYLKO jako wezyka, moge sobie darowac te piersien?

Dodam ze sam przewod jest ekranowany przez plecionke i przez folie
aluminiowa...


Ekran działa tylko wtedy, jeśli jest odpowiedniu użyty (podłączony do
układu).





Temat: 1
a seryjny restryktor w bloku tuningowac wiertarka??
w takiej sytuacji to on chyba tylko opoznia napelnienie wezyka idacego do turbiny

No albo możesz założyć śrubę od banjobolta z mniejszą dziurą.
Ja miałem jak brałem przewody od odina ale powinno dać dorobić.Samą śrubę w dobrym sklepie z hydrauliką siłowa powinno dać rady kupić. Bierz giętkie szlaszki w plęcionce, bo gdyby nie to to ja bym tej turbawki nie założył.

A ten seryjny restryktor z gt2560r mnie się wydaje że jest trochę mało restrykcyjny


IMO właśnie duże pole do manewru daje ten banjo bolt

BTW Jak ta turbawka idzie do CA to będziesz może musiał przerobić rurkę powrotu. Ja musiałem skrucić i zmienić trochę kąt, oraz rozstaw śrub jest inny więc trza rozszlifować.
Miałem przedtem t28. Nie wiem czy powrót t25=t28 ale z gt2560r własnie wymagał przerubki w stosunku do t28 która tam siedziała.

BTW2 ile dałeś, albo od kogo masz



Temat: Pytanie techniczne


To zrób tak:
1) kup kabel antenowy z ekranem zrobionym z możliwie cienkich drucików
(lub
jakikolwiek przewód w ekranie; można dostać też gotową plecionkę do
wylutowywania)
2) ściągnij izolację zewnętrzną, a następnie zsuń ekran
3) skręć ekran aby powstała linka
4) dobrze nasącz ekran kalafonią
5) przyłóż ekran do punktu lutowniczego
6) dociśnij go grotem lutownicy (cyna z punktu lutowniczego zostanie
"wessana" przez ekran) - dobrze, aby na grocie nie było cyny


a nie latwiej kupic jakas najprostrza odsysarke do cyny w cenie ok 7 PLN ?
ostatnio taka nabylem i musze przyznac ze nawet sie dobrze spisuje:)

pozdrawiam
Krzysztof





Temat: Łączenie różnych lokomotyw


Połączenie W.N. istnieje także:

1. Pomiędzy członami lokomotywy ET42 - wygląda jak gruba plecionka
2. Pomiędzy wagonami silnikowymi ED72/73 - nie wiem jak wygląda, kto wie?
3. Pomiędzy wszystkimi wagonami ED59/74 - nie wiem jak wygląda, kto wie?


Zapomniałem o najukochańszych EWuniach :-) Przecież patyki są na środkowym
wagonie d a silnikowe są wagony skrajne. Więc prąd jakoś musi przepływać
pomiędzy wagonami EW58. Ale jak wygląda przewód W.N. też nie wiem. :-)





Temat: Elektryka do tuningów
Nie ma znaczenia prąd stały czy zmienny, zawsze płynie wokół przewodnika.
Siłą woli powierzchnia będzie większa przy plecionce.
W tym układzie śmiało możesz zastosować przewody niskooporowe-beztlenowe
stosowane w HiFi.
Jeśli będziesz robił to chętnie służę pomocą.



Temat: klatka faraday'a na elementach zapłonu
Był 26 kwiecień 2006 roku (środa) gdy o godz. 23:38, wszystkim znany


rdzenie na kable, zaraz na wyjsciu aparatu zaplonowego - co najmniej po
jednym na przewod, jeszcze lepeij byloby znalezc takie duze torroidalne
rdzenie przeciwzakloceniowe i przeplesc kabel WN robiac cos w rodzaju
zwoju na rdzeniu..., jesli poprawa nie bedzie satysfakcjonujaca to
mozesz probowac tego ekranu... choc ja bym raczej byl sceptyczny...
ale... (zamiast koszulki ekranu z kabla mozesz zastosowac folie Al -
kupic taka spozywcza w rolce, zdemontowac kable i aparat, na kabel WN
drut miedziany nie izolowany - klasyczna plecionka z np kabla sieciowego
ze zdjeta izolacja na calej dlugosci, owinac cienka zylka by nie zsuwala
sie, na to ciasno folie Al - mozna kilka warstw - tak by nie byla zadnej
przerwy czy szczeliny, calosc zabezpieczyc przed uszkodzeniem jakas
tasma izolacyjna, rura z folii termokurczliwej, konce linek polaczyc i
doswiadczalnie znalezc punkt w ktorym ekran bedzie dzialal najlepiej...)


Dzięki.
Spróbuję zrobic jak opisałeś. Myslę ze znajde trochę czasu w czasie tch dni
wolnych.





Temat: Pomocy-Fiat 126p
 sprawdź:

1) Naciąg paska klinowego
2) Czy przy średnich obrotach jest napięcie na uzwojeniu wzbudzenia prądnicy
(cieńszy przewód). Jeżeli nie ma (lub b. niskie, rzędu 3V) - padł
regulator.Jeżeli jest - może zawiesiły się szczotki w prądnicy?
3) Sprawdź, czy czasem nie urwała się plecionka łącząca masę silnika z masą
pojazdu  (choć chyba w takim wypadku rozrusznik też by nie kręcił)

Pozdrawiam,

Piotr.





Temat: Problem z alternatorem albo akumulatorem
Napięcie wg. mnie jest ok a problemu z odpaleniem nie szukałbym w alternatorze tylko w rozruszniku który najprawdopodobniej albo ma już wytarte szczotki albo jest na tyle wyjechany że pobiera dużo prądu z akumulatora a nie może obrócic silnikiem.Możesz też dla świętego spokoju sprawdzić przewód masowy od silnika do karoserii czy jest dobrze umocowany.Kiedyś miałem podobny przypadek w Polonezie na zimnym silniku palił na dotyk na ciepłym ledwo obracał.Okazało się że wyjechane były tulejki na rozruszniku.Naprawiłem to i miałem spokój jakieś 2-3 dni potem pojechałem na ryby i urwalem plecionke miedzianą od silnika do karoserii przekręciłem kluczyk i cała masa poszła po lince od sprzęgła. Zespawało mi linke z pancerzem i powrót z ryb na holu bo pedał sprzęgła nieczynny.



Temat: car-audio - dodatkowy aku do wzmacniacza?


taaa... koniecznie z miedzi beztlenowej i pozlacane koncowki, dzwiek
bedzie
wyrazniejszy, srednica bardziej zrownowazona i doskonala panorama, basy
bardziej miekkie i krotsze, sopran mocny, aczkolwiek kontrolowany....
MSPANC ;)

Jak na razie na probe podlaczylem piecyk do tego malego akumulatora
(+prostownik
podladowujacy go) za pomoca kilkumetrowego kabla sieciowego od odkurzacza.
;]
Dla porownania sprobowalem tez dwoch krotkich odcinkow kabla "grubosci
palca".
Szczerze mowiac... nie zauwazam roznicy... czy to znaczy ze z moim sluchem
jest
cos nie tak?
Sprobujcie mnie jeszcze przekonac, ze podlaczanie masy do nadwozia jest
zlym
pomyslem, w koncu akumulator jest podlaczony do karoserii bardzo solidnie
(u mnie
to taka tasma-plecionka o przekroju dobrych kilkunastu mm2), a stal jest
raczej
dobrym przewodnikiem... wszedzie pelno powtarzanych mitow i legend, ale
ile w
tym wszystkim prawdy, a ile z tego to marketing?

pozdrawiam
darq


Kabel może być i ze srebra beztlenowego pokrywanego złotem a co dwadzieścia
centymetrów mieć brylant wielkości piłki do tenisa. To MUSI być kabel o
IZOLACJI takiej jaką mają kable samochodowe. Podłączenie do masy jest
standardem w instalacjach samochodowych i nie będę Cię do tego przekonywał.
Musisz wiedzieć o jednej rzeczy, ( bo prawdopodobnie nie wiesz ) Przewód
masy nie może być podłączony pod żaden element mocujący cokolwiek ( taki
przepis ). Najlepiej podłącz go pod istniejący wkręt albo śrubkę już
wykorzystywaną jako masa dla urządzeń zainstalowanych przez fabrykę. Tomek





Temat: Rozrusznik bardzo cięzko kręci
może być elektromagnes zasyfiony , ja tak miałem i miał takie opory ruchu ze nie zwierał przewodów aby wł?czyć rozrusznik ( cykanie było też słabe bo cewka ledwo co sie poruszała ) ale co który? raz się przemógł i załapał.

A niedawno miałem problemy z plecionk? między silnikiem a bud? i objawy takie: raz na jaki? czas odpalał super ale przeważnie ledwo co kręcił jakby akumulator padał. co ciekawe plecionka super sie trzymała z obu stron tylko pod ni? za?niedziało i brak przewodzenia



Temat: Elektryka do tuningów
Dla mnie bomba, super! Zauważylem ze jak moj silnik nie mogł uciągnąć sprezyny to wlasnie strasznie styki sie nagrzewały i to w sekundę! A jak wiadomo styki spustowe to nie są najwyższej jakości

Często na stronach sklepów internetowych spotyka się pozycję: "Kable niskoooporowe" ;] Może podczas zabawy z tym przekaznikiem jaka opisałes, dobrze było by zastosować te kable ;]
Znaczy te kable to nic innego jak poprostu kable miedziane (tak mi sie wydaje, bo w swoim AEGu mam jakieś niemiedziane), tylko nie wiem czy lepiej było by użyć plecionki czy drutu Który rodzaj przewodu wypadnie lepiej przy prądzie stałym?



Temat: Kondensator stabilizujący napięcie na odbiorniku
Tak sobie czytam i zastanawiam się co to za odbiorniki, które mogą się resetować w locie ? Jak dla mnie to chyba nadają się na szrot a nie do modelu. Miałem wiele różnych odbiorników ale żaden z nich chyba nie był tak skomplikowany aby móc się resetować bo nie zauważyłem czegoś takiego. Teraz latam na zasilaniu BEC (obecnie SPIN z BEC impulsowym), kiedyś na zwykłych pakietach NiCd (4 ogniwa) i nigdy nie miałem problemów. Nigdy też nie widziałem w modelu kondensatorów przy odbiorniku.
Wg mnie podstawa to dobry pakiet, regularnie ładowany a nie takie gadżety. Podobnie przedłużki do serw mają być z przewodu o odpowiednim przekroju, przy dłuższych najlepiej z plecionki a nie rozwiązywanie problemu przez dodanie kondensatorów.



Temat: B17G Flying Fortress (KIT Guillows)
Nie wiem czy to coś da , ale ja się spotkałem w sklepie modelarskim z kabelkami w postaci plecionki , które to zwłaszcza przy dużych odległościach , mają miec te zaletę , że są niewrażliwe na zakłócenia (eliminują je bez stosowania filtrów).Każdy poważniej długi kabelek jest jak dipol , który promieniuje jakieś pole i na innym dipolu ( długim prostym przewodzie ) powoduje indukowanie się sygnałów zakłócających.



Temat: DLS A6 - stabilnosc + instalacja
Wybór jest Twój, natomiast w/g mnie między jednym a drugim różnic nie ma. Sound Quest jest bardzo solidny.
Kable - owszem, Stinger. Jak wspominałem są bardzo elastyczne i świetnie się układają. Przewody oczywiście w plecionkach.Tutaj http://www.audiocar.pl/forum/viewtopic.php?t=501 masz moje stingery "z otuliną" ;-)

A co z tego, że firmy (w zasadzie marki) różne? Przecież to i tak będzie schowane i nikt oglądać nie będzie ;-)



Temat: Kalafonia ? Pasta ? - Co to jest .......
Kalafonia - ciało stało, nielotny składnik żywicy drzew iglastych.
Kalafonia i pasty lutownicz to po prostu topniki. Podstawowy zadaniem topników jest umożliwienie samego procesu lutowania i przez swoje cechy poprawienie zwilżalności łączonych materiałów przez lutowie.
Do lutowania niezbędna jest cyna, a dokładnie stop lutowniczy.
Tasiemka (plecionka) jest to coś w stylu przewódu splecionego z wielu miedzianych drucików, nasączony topnikiem.
Niezastąpiony przy usuwaniu zwarć między punktami lutowniczymi.
Przydatnym narzędziem, zwłaszcza podczas wylutowywania elementów jest odsysacz.
Jeżeli zależy nam na estetyce przydatne sa taki przyrządy jak drapaki, szczotka mosiężna. Topnik z płytki pozostały po procesie lutowania usuwa denaturatem (kalafonia), specjalnym plynem czyszczącem a także w przypadku niektórych topników zwykłą wodą.



Temat: bmw strzaly z tlumika

W M50 przecież nie ma kabli zapłonowych

No co ty powiesz... WN nie ale cewki pradu z powietrza nie biorą każda ma przewód tak czy nie... tez jak masę traci pomiedzy cewkami te plecionki to sa problemy i przerwy w zapłonie.

- ruska wacha... paliwo rakietowe czy co?
-wycięty kat też może miec na to wpływ... przecież kat dostaje niewielką ze spalinami niewielką ilość paliwa do dopalania w kacie spalin może w zwykłym pustym tłumiku na nadwyżka paliwa eksploduje stąd strzały... takie przypuszczenie...



Temat: kabel cyfrowy SPDIF, -wykonaj sam i przetestuj
Witam.
Ostatnio w sklepie, oferujującym akcesoria do instalacji kablowej telewizji
namierzyłem uroczy drobiażdzęk. Jest to niklowana końcówka RCA zakończona
gwintem typu F.
Do zrobienia własnego kabla SPDIF wykorzystałem odcinek ok 1m kabla używanego
w instalacjach kablowej tv, nakrętki F i wspomniane końcówki RCA. Tak
uzyskany kabel cyfrowy poddałem wstępnemu odsłuchowi w systemie: transport
DVD + 2 kanałowy przetwornik.
Dźwięk tak uzyskany z płyt CD ma bardzo poprawne cechy i daje wrażenie kabla
cyfrowego za kilkaset PLN. Dotychczasowe próby wskazywały na konieczność
użycia w systemie kabla opartego o srebro. Teraz już nie mam takiej pewności.
Warto dodać, że tak wykonany kabel nie wprowadza połączenia lutowanego (dla
jednych wada, a dla innych wręcz odwrotnie), zachowuje bardzo krótkie
połączenie mechaniczne, ponieważ izolator żyły kabla jest dokręcony do
izolatora w wtyku, przewód 'gorący' jest typu solid, a ekran z plecionki
uzupełnionej folią.
Udanych prób, Pzdr, A




Temat: wyciek oleju po prawej stronie silnika

Olej leje sie po prawej stronie samochodu.

Zostaw swoją strzałę na parkingu i nie odpalaj jej. Obejrzymy jutro wieczorem. Podjadę jak chcesz i obejrzymy co go boli. Wygląda mi to na wyciek z przewodu odprowadzającego olej z turba do skrzyni korbowej (ten z kawałkiem plecionki). Do kadłuba silnika przykręcony jest nakrętką i uszczelniony na stożek. Albo puszcza przedni simering wału...




Temat: Problem z odbiornikiem 8ch_corona_rp8d1
Szukam również strony WWW producenta tych odbiorników.

A może,, ktos wie jaka powinna byc prawidłowa długość anteny tego odbiornika??
Jaki przewód (zamiennik) można do niego zastosować ?
Wczoraj nistety znów kawałek anteny uległ uszkodzeniu..

edit:
ok znalazłem stronę www
http://www.corona-rc.com

Przemiła pani Tina Huang udzieliła mi wyczerpującej informacji:
Antena musi miec długosć 1 metra i grubość jak to ujeła - "obojętnie jaka"
byle by rzewód nie był drutem a plecionką .

POZDRAWIAM.
Mariusz.



Temat: Świecąca dioda alternatora
Zarzenie sie kontrolki ma na ogol przyczyny 2:
1. Slaba masa na alternatorze. Jednak to sie tez bedzie objawiac nizszym napieciem w porownaniu z pomiarem miedzy obudowa alternatora, a jego wyjsciem. Z regoly przy tej usterce lampka zarzy tym mocniej, im bardziej obciazymy alternator. Np na wolnych obrotach w nocy widoczne lekkie swiecenie. Zalaczenie swiatel wzmocni swiecenie, lub dodanie gazu tez to wzmocni.
2. Przebita dioda w mostku wzbudzenia. Alternator laduje prawidlowo. Nie ma wiekszych problemow, jednak lampka zarzy sie dosc jednostajnie.

Wyzej koledzy piszecie o problemachz pleciaonka. Osobiscie uwazam ze sama wymiana plecionki to nie wszystko. Oczywiscie jak jest sprawna i nowa to ma bardo duzy wplyw na prad rorusznika.

Jezeli chodzi o mase na alternatorze to najlepszym sposobem jest polaczenie bezposrednie obudowy alternatora z minusowa klema akumulatora. Ot poprostu kupujemy ok 1,5m przewodu LGy6mm2 zakuwamy pozadne koncowki Cu i laczymy obudowe i kleme. Polecam!! Dziala niezawodnie. Jak juz to robimy to zrobcie to samo z +. Wyjscie nowym kablem bezposrednio do plusiwej klemy. Ma to same zalety. Przedeszystkim jedynie 2 punkty polaczenia alternatora i akumulatora!! W razie iedomagan wystarczy tylko zrewidowac polaczenia w 4 miejscach przy klemach i przy alternatorze, a nie jak na ogol rozgrzebanie calej instalacji.

O2 lat w moim asrolocie mam tak zrobione i zero problemow z ladowaniem.



Temat: FOTKI II

To jakaś prowizorka z tym kabelkiem masowym. To trzeba założyć grubą linkę. Na dole jest taka plecionka szerokosci na oko 1,5cm. Linka sprzegła może kiepsko chodzic jak się przejera przez brak masy ale nieda się tego naprawić tylko poprawą masy - trzeba jeszcze przypaloną linkę sprzęgła wymienić.

I to jest konkretna odpowiedź. Dzięki e_gregor
Ja nie wiem czy niektórzy z Was zrozumieli mnie tak że ten kabelek który zfotografowałem uważam za linke sprzęgła

a tak ciągnąc jeszcze troszke temat: Jeśli ktoś może to niech sfotografuje ten przewód doprowadzający mase do silnika. Natomiast linke sprzęgła prawdopodobnie wymienie jednak dowiedziałem się w sklepie że wszystkie oryginalne są z powłoką teflonową. jednak na forum była mowa że lepsza jest linka bez teflonu. Szukać zamiennika czy orginalną FSO kupować? Przepraszam za małe OT



Temat: Moj poldek traci mase. Punkty masowe.

gdziesa punkty masowe w poldku
Jeden przy akumulatorze, drugi po przeciwnej stronie komory silnika obok cewki/cewek zaplonowych, trzeci jest w bagazniku obok worka do spryskiwaczy i pozostale trzy pod deska rozdzielcza która trzeba raczej odkrecic zeby sie do nich dostac. Do jednego z tych trzech jest dojscie po wyjeciu zegarow, do kolejnego mozna spróbowac dojsc demontujac schowek. Sprawdz tez mase na silniku -jest bardzo wazna - w zaleznosci od rocznika jest to przewód w otulinie idacy od klemy minus do silnika lub miedziana plecionka przykrecona pod jedna ze srub mocujacych przekladnie kierownicza



Temat: przycinaj?cy się pedał sprzęgła
A tak przy okazji masy do silnika to mam pytanie czy wszystkie modele polonezów przez cały czas produkcji miały tak samo podłączona masę ? Wiem, że chyba od szerokiego Caro dodatkowo jest przewód od akumulatora do silnika. A czy te plecionki bez izolacji dalej były stosowane ? Bo w moim '95 jest tylko ten kabel od klemy. To tak ma być ?



Temat: SONDA LAMBDA

według mnie to gdzie nie podczepisz do silnika (el. metalowego, nieruchomego), to nie ma znaczenia, przecież cały silnik ma połączenie kablem masowym (plecionka) do budy
I tu sie mylisz. Spadek napęcia na przewodzie masowym silnik-buda może wynosić kilkaset mV - to juz wystarczy żeby komp myślał że mieszanka jest za uboga.
Nie kombinuj chlopaku - podłacz go tam gdzie sonda jest najblizej - do kolektora WYDECHOWEGO



Temat: [Astra F, G, H] Rozładowany akumulator
przewody 6mm2 LGY.
Ale pojawia sie u ciebie problem ze startem rozruszkina co moze miec przyczyne ze slaba wogole masa na silniku. Postaraj sie dla swietego spokoju przeczyscic plecionki miedzy blokiem silnika, a karoseria. Dodatkowo pozniej jezeli bedzies mial jakis problem z ladowaniem mozes polozyc nowe kabelki.
Taki kabelek to jest jednak pewien niewielki kosz, a moze np pozadne wyczyszczenie zlacz da oczekiwany efekt, a kaska zostanie.



Temat: Problem z odpaleniem 1.8is m44
Przelozylem aku od innego auta dosyc mocny bo 80-tke i zero rozruchu, ten sam objaw po przekreceniu delikatnie kontrolki przygasaja. Tutaj zero zgrzytow bylo z dnia na dzien nagle przestal krecic po tym jak ojciec moj mierzyl miernikiem napiecia bo cos delikatnie rozladowywuje aku podczas postoju i po tym zaczely sie jaja. Klemy dokrecone , oczyszczone i nic. Wtedy odpalil po przejechani jakis 10km i pozniej znow zwiecha gdyby to byla wina aku to na swiezo naladowanym powinien palic. Jezeli chodzi o rozrusznik to tu jest problem bowiem od gory w zaden sposob nie potrafie go zlokalizowac to jest "is-ka" a ponoc w nich sa problemy z dostepem do rozrusznika. Sprobuje tak jak mowisz z ta plecionka jezeli tylko uda mi sie dostac do rozrusznika. Mam nadzieje iz jest to wina jakiegos przewodu...

[ Dodano: 2008-08-18, 22:04 ]



Temat: Problem z odpaleniem 1.8is m44
sprawdż prąd ładowania, potem aku może zwarcie ma któraś cela... jeżeli to pada bendiks to zazwyczaj najpier zgrzyta potem słabo zaskakuje sprawdź czy masa (plecionka) pomiedzy obudową rozrusznika a bendiksem nie jest skruszała, źle przykręcona, sprawdź pozostałe przewody czy nie sa zaśniedziałe lub niedokręcone jak przekrecasz zapłon i nie zaskakuje rozrusznik to kontrolki gasną lub przygasają?
a skoro na naładowanym odpala od strzała a po kilku kilometrach aku puste to stawiam na brak ładowania padł regulator napiecia albo szczotki w alternatorze się skończyły a nie problemy z rozrusznikiem...



Temat: moje CA0...
No więc tak, silnik cały poskładany ale nie ma jeszcze założonego rozrządu i pomp. Do tego dochodzi jeszcze podłączenie całości przewodów od ECU i zalanie go płynami.
Podczas roboty nie obyło się bez przeszkód. Od razu na wstępie okazało się, że uszczelka głowica-kol. wydechowy ma inne otwory - nowa ma okrągłe a stara kwadratowe z okrągłymi rogami. Dalej, po przykręcaniu kolektora wydechowego i później "plecionki" okazało się, że uszczelka z prawej strony nie ma dwóch dziur tylko jedną i w ogóle nie pasuje Na sam koniec zaczęła się burza i trzeba było posprzątać majdan i zaszyć się w domu

Myślałem, że już dziś wyjadę ale jak zwykle wszystkie plany wzięły w łeb
Stage 2 w poniedziałek



Temat: [Worklog] -D-I-O-R-A- "Menuet" [Mój pierwszy mod]
@Ryba8:
Ale ja miałem na myśli tylko poyskanie oplotu z kabla żelazkowego bo wzory plecionek wtedy fajne robili, sam przewód poszedłby typowy od kompa (no może wtyczke dałbym inną).
EDIT: Albo podejść do serwisu agd i kupic nowy kabel do żelazka w oplocie bawełnianym ( nowoczesny np Philips to 1500 - 2000W mocy więc kable na 100% wystarczające dla zasilacza. Wystarczy wtyczkę dorobić i gotowe)
Pozdrawiam
Gothrukk

PS: a tak przy okazji, żeby nowego wątku bez potrzeby nie robić. Czy zasilacz pentagram silent force 460W jest jednostka godną polecenia? A jak nie ten to jaki popdobnej mocy w podobnej cenie (do 200PLN. Może używka Tacensa albo Tagana?) Bo obecnie mam 370 z tej samej serii i moja 8800GT woła że jej prądu mało czasami (głównie w momencie włączenia/wyłączenia katod). Tak więc jak w maju jakaś premia fajna przyjdzie na konto to będę chyba na kupnie nowej zasiłki (ta pójdzie do zapasowego kompa, albo na alledrogo po wykończeniu na błysk)



Temat: ...Elektryka w Kadecie



najczestsze..Przetarly mi sie 3 plecionki w ciegu 1 roku. Potem polaczylem
silnik i akumulator przewodem 20mm2. Wez miernik ustaw na omomierz i
przyloz
1 koncowke do akku a druga do silnika to zobaczysz jakie masz polaczenie.


...a jakie powinno być?




Temat: urwana miska 2,4 JTD - NOWE DANE
Wlasnie otrzymalem wycene z Warty.

wycena opiewa na calkowita kwote brutto 3455,ooPLN

na ta kwote skladaja sie:
1. robocizna (zbierznosc, wymiana miski, zdjecie glowicy, sprawdzenie rozzadu, wymiana plecionki masowej, wymiana oslony dolnej silnika, sprawdzenie silnika, sprawdzenie turbiny) : w sumie 15,4 roboczo-godzin, po 70 netto PLN roboczo godzina = 1078,oo PLN netto

2. czesci zamienne:
miska olejowa: 947,94 PLN netto
masa uszczelniajaca: 45,20 PLN netto
Oslona dolna: 485,88 PLN netto
przewod masy: 126,19 pln netto
olej silnikowy: 114,75 PLN netto

W sumie 2832,36 PLN netto co daje 345,48 PLN brutto

Co sadzicie o tej wycenie?




Temat: Wycieki oleju z przewodu smarowania turbiny
Dzisiaj zauważyłem,że z turbiny w moim passacie wycieka olej,tzn.z węża plecionki przykręcanej to turbiny ,a z drugiej strony jest przykręcony do bloku silnika.Czy ktoś wie czy trzeba wymienić tam uszczelkę,a może to coś poważniejszego???.Bardzo mnie to zaniepokoiło.Proszę o radę.




Temat: ...Elektryka w Kadecie
Wiesz ja w Kadecie mialem rozne jaja ale to z masa silnika bylo
najczestsze..Przetarly mi sie 3 plecionki w ciegu 1 roku. Potem polaczylem
silnik i akumulator przewodem 20mm2. Wez miernik ustaw na omomierz i przyloz
1 koncowke do akku a druga do silnika to zobaczysz jakie masz polaczenie.




Temat: co mi dymilo


Otoz podlaczylem + do + a - do metalowej czesci, i chyba metalowej od
wspomagania czy cos takiego. Pytanie po zapaleniu z pod spodu zaczal
wydobywac sie jakis dym, spaliny to chyba nie byly bo mialy inny
zapach spalenizny tez nie ( chyba z 4-5 razy tak zapalelm) jak troche
podjechalem dymic przestalo.
Pytanie co mi moglo dymic?


W moim Swietej Pamieci ;-) 125p jak nie bylo dobrego polaczenia silnika z
masa (taka miedziana plecionka) to caly prad szedl przez pancerz linki od
ssania (nie bylo to chyba celowe zamierzenie konstruktorea) i z linki
potrafilo sie niezle kopcic... ;-) A tak na przyszlkosc, to podlaczaj
przewody wprost do klem wlasnego akumulatora, bo jak przez przypadek
trafisz na jakis slabo "umasowiony" element, to nie tylko z rozruchem moze
byc problem, ale nawet spalic cos sobie mozna...

Pozdrawiam :)

Wojtek





Temat: Zdjęcie komory silnika E39 TDS
To może inaczej zapytam.
Z okolic filtra paliwa odchodza mi dwa gumowe przewody.
Nie wiem czy tak wygądały oryginalnie, ale jeden jest w plecionce a drugi z niebieskim paskiem.
I teraz pytanie
gdzie powinny byc one wpiete, domyslam sie, ze jeden do EGR a drugi moze do kolektora

pozdrawiam




Temat: Ford Sierra 1.8TD


-pomyslałem wiec moze styki kabli (masa przykrecona z akum.do skrzyni b.
10cm od rozrusznika czerwony bezpośrednio do rozrusznika)
-wszystkie śrubki styki itp. przeczyscilem papierem sciernym (były
zasniedziałe ale nadal bez zmian)


Masa masa masa, zrob to porzadnie, wymien te wszystkie stare
zasniedziale przewody masowe, a nowe konektory zalej cyna, uzyj kontaktu
do srub, skrec mocno i zabezpiecz. Musisz sie zajac wszystkimi masami.
A gdzie Ty masz mase z aku do budy? Musisz miec dwie masy, z aku do budy
i z aku do silnika. A najlepiej dodac jeszcze jedna mase (np. gruba
plecionka) z silnika do budy.




Temat: Masa
plecionkę to miałem w malcu na sprawdzenie poprawnej masy silnika weź sobie przewód zapnij jednym końcem na minus akumulatora i posadź kogoś za kierownicą , drugi koniec dotykaj do silnika kiedy kolo za kierownicą będzie go odpalał.... rozrusznik pobiera ogromnie dużo prądu jak twoja dodatkowa masa z aku na silnik będzie iskrzyła to znaczy , ze masz kłopoty z masą ....




Temat: Dzwine urzadzenie w silniku
Dzisiaj jak wymieniałem płyn chłodniczy przypomniałem sobie o takim małym urzadzeniu w silniku kształt podobny do wydłuzonego prostokąta i na nim kwadrat wysokosc z 10 cm.Przyczepiony jest koło zbiorniczka z płynem hamulcowym. Odchodza od niego 2 przewody jeden gumowy i na nim znajduje sie w połowie biała walcowata przejsciówka chyba ma cos w srodku jeszcze, drugi pokryty plecionką i biegnie pod gaznik. Na dole jest jakgdyby filterek (chyba - bo ma duzo drobnych otworków). Jak kupowałem auto to gostek mowił ze nie wie co to jest i ze w innych astrach tego nie widział. Podobno ma TO zwiazek z obnizeniem spalania (jakos nie zauwazyłem ) I wreszcie pytanie: CO TO??



Temat: [B3 2.0 3A LPG] Problem z zapalaniem!!!!

Oprócz tego co napisał czarek, sprawdził bym jeszcze połączenie masy z silnikiem.

Co w języku zulu-gula oznacza konieczność sprawdzenia taśmy - plecionki od zacisku minus akumulatora do śruby w uchwycie akumulatora (M8) oraz grubego czarnego przewodu od tej samej śruby do skrzyni biegów.



Temat: naprawa głośników??
Tak jak napisał mrx1983, da się naprawić, ale koszt wymiany lub nawinięcia nowych cewek wraz z robocizną jest porównywalny z zakupem nowych głośników.
Możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić czy przewody od konektorów do membrany są całe, je akurat można w prosty sposób zastąpić. Zdarzyło mi się kiedyś w 3-drożnych Magnatach, że te plecionki popękały i nie było przepływu prądu do żadnego z głośników.



Temat: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....
No mniej więcej nie zagłębiając sie w szczególy tak jest. Producenci stosują różne nazwy dla tego samego np CDi to skrót od (Common-Rail Direct Injection) a np. HDI to high pressure direct injection, a w obu przypadkach chodzi o to samo. Jednak różnica między dCi a DTi jest znacząca bo w pierwszym mamy common rail czyli wspólną listwe zasilającą która ze swojego akumulatora(nie mylić z akumulatorem elektrycznym ) pobiera paliwo i wtryskuje je pod bardzo wysokim ciśnieniem znacznie wyższym od normalnaego ciśnienia wtrysku dla zwykłych turbodiesli bez common rail.Natomiast DTI to zwykły wtrysk bezpośredni czyli inaczej mówiąc paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra.
Jeśłi chodzi o kolektor to mamy kolektor dolotowy i wydechowy.Kolektor to "przewód" doprowadzający lub wyprowadzający mieszanke/spaliny z cylindra.kolektor wydechowy łączy sie z kilku rur zależy od ilości cylindrów w rure wydechową.To taka "plecionka" obrazowo to przedstawiając



Temat: A123
Ładowarka w drodze, muszę zacząć rozbierać dewalta... pomóżcie proszę z kilkoma tematami:
1.Jak rozłączyć oryginalne blaszki? Lutowanie czy siła?
2.Jak się podłącza przewody(i skąd najlepiej kupić) do balancera???? Gdzie który skąd wiedzieć?? W balanserze mam wyjscia e-sky. Jeśli balanser ma wyjście na 2 pakiety to mogę 2 na raz ładować i balansować?
3.Czy kupować specjalne blaszki hyperiona czy plecionka+zwykłe blaszki?
4.Kalafonia na ogniwo, pocynowac, to samo z łącznikiem, potem zgrzewamy, jakieś sugestie?
5.Jaki kształt mają wasze ogniwa? O ile pamiętam to macię 3s w większości? Robicie _= ? Jaki teraz im byście kształt nadali?



Temat: Jaki powód spadku mocy?

Po jutrze sprawdze dokładniej dolot...napisze czy coś znalazłem. A może to to że dawno nie wymieniałem filtra paliwa... Dziękuje za zainteresowanie Poprzednio gość przy wymianie filtra powietrza zrobił dziurę w rurce od dolotu do jakiegoś czujnika i jechał jak mazda taty 60 KM

A no widzisz to tez możesz sprawdzić jak będziesz zaglądał pod plastikowa osłoną silnika idą przewody do czujników podciśnienia i one lubią się przecierać w miejscach bezpośredniego sąsiedztwa z kantami tej plastikowej osłony silnika , powinny być w miejscach mijania się z osłona chronione grubszymi gumkami lub teflonowymi plecionkami , ale te lubią się z czasem przemieszczać i odsłaniają główna rurkę .



Temat: Problem z instalacją elektryczną w 600
Witam mam następujący problem więc opowiem od początku: załatwiłem sobie do kermita mojego cała wiązke przednią i tylna ale ze jest troche stara więc wymieniłem w niej wszystkie styki metalowe i kostki na nowe no i dzis podłączyłem wszystko załozyłem nowe bezpieczniki załadowałem akusia załozyłem podłączyłem i wygląda to tak że: nic ale to nic niedziała, kontrolki w liczniku tesh nic, oprocz lampki nad lusterkiem no i poza tym że jak pociagne za linke to rozrusznik kręci słabo ale nie odpala a paliwo nie dochodzi do filtra ale to chyba dlatego ze jest go za mało musze dolac, i nie wiem co z tym zrobić nigdzie jakichs przerw na przewodach nie zauwazyłem wszystko podłączone prawidłowo ale meczy mnie jedno-niezauwałym tego w innych maluchach z silnikiem 600 a mianowcie tej PLECIONKI Z DRUTU-masy co w innych idzie z altka do belki czy jak tesh takie cos musze miec w swoim w którym mam prądnicę??Czy to wpłynie jakos na działanie wszystkiego Licze na jakieś podpowiedzi i z góry dzieki




Temat: Ogrzewanie tylnej szyby
co dogrubości drucika to najlepiej żeby nie był grubszy niż scieżka, lepszy jest jaknajcieńszy bo tak bardzo nie odznacza się od ściżki, ja akurat miałem stare przewody z lampek choinkowych /to była taka plecionka z której wziąłem jeden cieniutki drucik,
co do samej naprawy to wyciągnąłem szybe bo tylko się wkurzałem jak właśnie drucik mi spadadał z przerwanej ścieżki, ten klej miał konsystecje takiej pasty, więc położyłem sobie ten drucik na przerwaną sieżke, wypuściłem końce drucika po 2 mm po każdej stronie a następnie nałożyłem ten klej, za pomocą plastikowej szpachelki /która została mi po oklejaniu folią szyb/ uformowałem grubośc ścieżki a nastepnie zaczekałm ok 12 godz. do następnego dnia, potem szybke założyłem i było wszystko ok.



Temat: Sklep z czesciami do Fiata, Warszawa

: okolicach? Wszystkie znane mi juz obszedlem, a szukam przewodow paliwowych
: do Palio 1.6 - "ałtoryzowany sjerwis" od 2 miesiecy (sic!) probuje mi

To jakieś specjalne, czy wystarczą normalne,
z metra, z plecionką lub bez ?
Bo jeżeli tak, to odpowiedź brzmi - gdziekolwiek ;-)





Temat: Grubosci przewodow do 220V ?


jak grubych przewodow (plecionka)
powinienem uzyc do podpiecia lampy halogenowej o mocy 250W ??


Zasadniczo zależy od jej napięcia, ale dla 24V wystarczy drut 1,5mm^2
a jak długi, to lepiej 2,5mm^2





Temat: wąż, kangur i byk by kooniu
wlasnie cos mi to przypomnialo..... lezac za gnoja w szpitalu, robilismy plecionki z przewodow od kroplowek. Opracowane mamy dwa sploty, kwadratowy (mniej przydatny)i okrągły - idealny na bacik, ale mający zastosowanie tylko przy grubch linkach.

Pozdrawiam, Aviator



Temat: akumulator
Klemy są różnych wielkości, więc nie pomylisz. Na akumulatorze bieguny są oznaczony. Klema z takim grubym przewodem z plecionki, który idzie prosto do blachy ew. poprzez duży włącznik, to plus.



Temat: Zaklócenia w głośnikach
Może sie plecionka z przewodu od obtarć wyszła z izolacji i dotyka masy auta, albo się poprostu coś przerwało. trzebaby to spr.



Temat: Zasilanie "Frani". Dwa czy trzy przewody?
Ponad 40 lata temu to ludziska zapominali lub olewali podłączenie plecionki do rury wodociągowej lub metalowego elementu konstrukcyjnego.
W przewodzie zasilającym może i były dwie żyły ale trzecia osobna to plecionka.



Temat: Problem z ładowaniem
wg mnie, jeżeli altek w miarę sprawny to tylko i wyłącznie instalacja, sprawdzałeś przewód od masy do karoserii i do silnika (plecionka),czy dobrze kontaktuje? czy przewody się trzymają klem? no chyba, że ta regeneracja nie była do końca udana, pozdrawiam



Temat: Zużycie paliwa
Przewód masowy to zwykła, gruba plecionka miedzianna z zaprasowanymi końcówkami, długości ok. 20cm. Można takie coś wykonać samodzielnie, należy tylko zwrócić uwagę, żeby końcówki nie lutować tylko zaprasować ze względu na dużą temperaturę kolektora wydechowego.




Temat: Astra F pada napięcie :(
astra16, może też byc że przewód masowy(plecionka) łączący karoserię z silnikiem sie przetarł.
bendix nie może zrobić zwarcia bo jest to -to sprzęgiełko które zazębia się z wieńcem na kole zamachowym.To o czym piszesz to elektromagnes



Temat: Akumlator YJ
a ja mam elektryka i daje rad? ... Znacznie wi?ksze znaczenie w kontek?cie pracy wyci?garki, maja kable i klemy. Ja mam to zrobione perfekcyjne - grube przewody miedziane (plecionka o ?rednicy ok 10 mm, zako?czona zaci?ni?tyymi ??czkami, które potem s? zalutowane dodatkowo)



Temat: Pierścień ferrytowy - moge sobie darować?


Czy uzywajac kabla TYLKO jako wezyka, moge sobie darowac te piersien?


Dodam ze sam przewod jest ekranowany przez plecionke i przez folie
aluminiowa...





Temat: A123
Ogniwa musisz lutować. Łaczysz na zewnątrz blaszkami, w środku blaszkami jeśli są a jeśli nie to plecionką tak jak już pisalismy w tym temacie, taką np z ekranu przewodu SVGA do monitora.



Temat: [214 Si 1.4 16v 98 R] Rozrusznik
sprawdz mase samochodu !
plecionkę ktora idzie z akumulatora na mase
podlacz tez rozrusznik w aucie na krotko, plus do sruby zaizolowanej
jak zakreci to znaczy ze przewody gdzies nie lacza

pdm



Temat: [b3 1,6 TD] Zapowietrzenie układu paliwowego??
Tak zauważyłem że jeden z przewodów przelewowych, tych z plecionki jest lekko zwilżały. Jak sie go ściśnie to pozostaje troche paliwa na palcach. Może to jest przyczyna. Może tam gdzieś dostaje lewego powietrza



Temat: "kopiące" drzwi

to po co wtedy guma?
To tylko ,,opakowanie''....czepiasz się Spokojnie mógłby to być taki przewód jak masa altka (plecionka) ale estetyka Pozdro...



Temat: astra dti, odpalanie powoduje cofanie zegarow :/ w lewo
W takim razie jeżeli to na 100% masa to powiedzcie dlaczego po odcinku 44 km przewód był zimny ?? A tak wogole niestety z nowym akumulatorem zaczeły się znowu cyrki powiedzcie czy da rade do tej plecionki dojsc od góry ?



Temat: po czyszczeniu gaźnika nie pali

...drugi plecionką połączony jest z silnikiem

Czyli że zamiast do czujnika masz ten drugi przewód podłączony do masy (czyli minusa)




Temat: Zakłócenia pracy obrotomierza


Jak wpływ na silnik ma zerwany przewód masowy (plecionka) przy kolektorze wydechowym.


Jeden to chyba wzrost zużycia paliwa




Temat: Radio a moc ? mit czy fakt :P
Sprzęt audio prawie nigdy nie działa ze stałym obciążeniem (poza tzw. grzaniem końcówek mocy przy jego uruchamianiu). Radioodtwarzacze samochodowe w odróżnieniu od sprzętu domowego obciążają źródło zasilania (akumulator i alternator). Mój Alpine z końcówką 4x40Wat i głosnikami 2x700Wat + 2x80Wat przy ustawieniu powyrzej 16 zakresu głośności w zależności od rodzaju muzyki potrafi "łyknąć" nawet 10A z akumulatora. Jest jeszcze kwestia jakości głośników. Jak są wstawione byle jakie lub zbyt małe (o zbyt małej mocy rzeczywistej) to końcówka mocy pracuje na granicy zwarcia i może pobierać zbyt duży prąd z akumulatora. Jest też kwestia przewodów zasilających, jeśli mają zbyt małą obciążalność prądową to będą powodować duży pobór prądu, w trakcie przepływu prądu nagrzewają się co powoduje zwiększenie natęrzenia prądu przez nie przepływającego co znowu wywałuje dalsze ich nagrzewanie i tak do czasu spalenia się bezpiecznika lub przepalenia przewodu. Tak samo zły stan złącz iso w radiu i kieszeni spowoduje nadmierny pobór prądu. Często samo radyjko próbuje czynić doro, niestety złe otoczenie przeinacza jego wysiłki.
Jeśli radio powoduje Ci spadek mocy auta, to odetnij dotyczasowe zasilanie. Masę (-) zasilania podepnij do najbliższgo punktu w karoserii możliwie najkrutszym przewodem (plecionką 0,5÷1mm), a przewód plus zasilania 1mm przewodem bezpośrednio do akumulatora. Powinny zaniknąć problemy ze zmniejszoną mocą silnika. Akumulator jest w końcu po to aby niwelować chwilowe pobory prądu z którymi nie daje sobie rady alternator. Jeśli kłopoty nieustąpią to Masz problem z radiem (w co wątpię) lub alternatorem (uskodzone diody) czy z regulatorem napięcia, a i orginalne przewody instalacji elektrycnej się zurzywają i są często przyczynami problemów.



Temat: Przewody hamulcowe
Witam
Bylem na forum kiedys zarejestrowany jako accer ale moje konto jakos wyfrunelo
W kazdym razie witam ponownie

Mam dzis ból odnosnie przewodów hamulcowych i samych hamulcow w almerce N15 '96.

Dzis bryczka byla na podnosniku i zajrzalem do przewodow hamulcowych, no i te co leca do tylnych kół pod calym podwoziem (sztywne) nie prezentują się zbyt dobrze.
Pokryte są chropowatym rdzawo białym nalotem. Nie wygląda to zbyt pięknie - co prawda żadnych nieszczelności nie stwierdziłem. Wiadomo ze z takimi czesciami to raczej nalezy sie dosc uwaznie obchodzic bo w koncy hamulce jak by nie bylo sa dosc istotne w pewnych fazach uzywania auta

Stad moje pytanie.

Ruszac to czy nie? wyczyscic i czyms maznać czy zostawić jak jest ?

Najchetniej to bym kupił nowe i wymienił. Ale zastanawiam się w jakich te przewodzy mozna nabyc cenach i czy da się je gdzieś ustrzelić poza ASO - bo tam ze mnie skore zedrą. Ma ktos jakieś informacje gdzie i za ile można przewody kupić?

Odnotowałem też w ostatnim roku znaczny spadek jakości działania hamulcow tylnych. Układ był odpowietrzanych. Tarcze i klocki są prawie nowe - ale ze wzgledu na fakt iż nie trą o siebie zbyt efektywnie - na tarczy mam rdzawe pierscienie. Na badaniach auta wyszło że nożne hamowanie jest mniej efektywne niz zaciągnięcie ręcznego - jezeli chodzi o koła tylne.

Moje podejrzenie tłok zacisku. Może ktoś mnie oświeci co można z tym zrobić?
rozebrać, przeczyścić (czym psiknąć) nasmarować (czym) ?
Może przyczyna jest inna - co sprawdzić czym się zająć.

Jestem raczej laikiem w tych sprawach, ale posiadam pewną zręczność jeżeli chodzi o posługiwanie się ręcami więc chciałbym w miarę możliwości podejść do tych problemów kompleksowo ale we własnym zakresie.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi co i jak robić, czego używać, gdyż chciałbym przywrócić swietność hamulców almerki które 5 latek temu były żyleta.

Naczytałem się też ze siłę hamowania można zwiększyć wymieniając giętkie przewody hamulcowe ze standardowych na takie w oplotkach ze stalowej plecionki.
Ponoć ma to wyeliminować efekt pęcznienia standardowych przewodów hamulcowych.
Czy zstosowanie tego typu elementów jest uzasadnione - czy wzrost jakości działania hamulców jest adekwany do kosztu kupna i montazu tych części?

[ Dodano: Wto 05 Gru, 2006 21:43 ]



Temat: Jak przylutować kabel z miedzi beztlenowej


| | Cze?? !

| W moich s?uchawkach (AKG K66) zrypa?a mi si? wtyczka. Postanowi?em zmieni?
| j?. A tu problem - przewody (prawdopodobnie mied? beztlenowa - nie znam
si?)
| w postaci cie?kich drucików, za nic w ?wiecie nie chcia?y si? przylutowa?.
| Cyna ich nie ?apie, czy?ci?em je bardzo dok?adnie i niewiele zdzia?a?em.
| Mo?e kto? zna jakie? metody ?

Te kable s? prawdopodobnie wykonane z tzw. "licy". I jest to splot bardzo
cienki drucików, z który ka?dy jest osobno izolowany emali? i to do??
trwa??, która bardzo trudno poddaje si? dzia?aniu wysokiej temperatury z
lutownicy. Takie kable da si? lutowa?. Ja to zrobi?em przy moich
s?uchawkach. Trzeba tylko bardzo dobrze rozgrza? druty maj?c na grocie
lutownicy do?? sporo cyny. Mnie najwi?kszy problem sprawi?o rozplatanie si?
tych drutów.
Je?li to jest lica to jest prosta metoda na odizolowanie wszystkich
przewodów jednocze?nie.
Potrzebny jest do tego denaturat i jakie? ma?e naczynie metalowe. Z przewodu
zdejmuje si? izolacj? z tworzywa sztucznego i rozplata druciki. Do naczynia
nalewa si? odrobin? denaturatu i go zapalamy. Rozpleciony przewód
wprowadzamy do p?omienia tak aby druty rozgrza?y si? do czerwono?ci. Trzeba
spróbowa? ile taka plecionka wytrzyma. Nie wyjmuj?c przewodu z p?omienia
wprowadzamy go do ciek?ego denaturatu i natychmiast wyci?gamy. Kawa?kiem
tkaniny przeci?gamy po drucikach, które powinny b?yszcze? czyst? miedzi?.
Skr?camy je i cynujemy.


Teraz wszystkie kable maja emalie ktore nie przeszkadzaja w lutowania.
Moze chodzi o kabel typu 'dawny telefoniczny' - nosnik plastykowy i na to
naklejane opilki miedziane. Z tym byly problemy.
HAMskie pozdrowienia





Temat: Ukruszona antena w SUZUKI Baleno - co w zamian..?
Witam!
Przeczytalem posty Kolegow i jakos nigdzie nie znalazlem slowa "masa", a antena sklada sie wlasciwie z dwoch elementow tzn.
samego "bata" i przeciwwagi albo "lustra" ktorym jest nadwozie samochodu.
Obejrzalem sobie zdjecie anteny na linku kolegi banana1122, szkoda ze nie widac jak wyglada podstawa tej anteny od spodu.
Przypuszczam jednak ze przewod wchodzi, prawdopodobnie przez katowa metalowa tuleje i samego polaczenia nie da sie zobaczyc.
Przewod srodkowy musi byc jednak polaczony z "batem" a oplot, czyli ekran z metalowymi tulejami przez ktore przechodza sruby/wkrety mocujace.
I wlasnie te sruby powinny gwarantowac dobre polaczenie elektryczne z nadwoziem.
Koledzy maja kilkuletnie juz samochody, wiec jest bardzo prawdopodobne
ze te styki sa juz zasniedziale, dlatego tez tak trudno te sruby wykrecic.
Probowalbym mimo wszystko w pierwszej kolejnosci sprawdzic to miejsce.
Drugim oczywistym miejscem jest sam wtyk anteny, ale z tym nie ma juz zadnego problemu (ekran musi miec metaliczne polaczenie z "masa" radia).
Trzecim miejscem, ktore warto obejrzec, albo w prosty sposob polepszyc jest znow polaczenie masy radia z masa samochodu. Nie wystarcza tu jednak zwykly przewod masowy zasilania radia.
Obudowa radia powinna byc albo rzeczywiscie bezposrednio przykrecona do metalowej czesci nadwozia, albo tez polaczona solidna miedziana "plecionka" o wiekszym przekroju.
Nawet nieco "slabsze" radio powinno wowczas hulac!

Wzmacniacz antenowy daje dobre rezultaty tylko w przypadku sprawnej anteny. W zasadzie stosuje sie go tylko dla krotkich anten czyli takich o mniejszej sprawnosci energetycznej, albo dla kompensowania strat sygnalu w dlugim przewodzie antenowym.
Musi byc on jednak podlaczony stosunkowo blisko anteny, aby wzmacnial
tylko sam sygnal radiowy a nie cale "tlo" zbierane przez dlugi kabel.

Jezeli jednak ktos woli antene wewnetrzna, to ja sklanialbym sie raczej w kierunku jakiejs anteny montowanej na szybie a nie pod siedzeniem.
Trudno mi wyobrazic sobie gorsze miejsce do montazu anteny, przeciez do niemal idealna klatka Faradaya

@ nakubenda: Ekran praktycznie nie ma prawa sie zerwac, ale "kierunek" juz jest moim zdaniem prawidlowy.
A uprzedzajac ewentualne pytanie Kolegi,... nie, nie jestem rowniez pracownikiem ZURITu... , ale tak sie sklada ze z antenami przeroznego typu mialem kontakt przez wieksza czesc mojego zycia (rodzina "krotkofalowca")

Pozdrawiam i zycze powodzenia! - SX4ever



Temat: [Skoda] Felicia...elektryka(nie kręci,brak kontrolek,nadmuch

To zgasniecie kontrolek i wylaczenie nadmuchu stalo sie nagle?
Sprawdz przewod masowy laczacy silnik z buda, to moze byc gruby kabel albo plecionka pociagniety miedzy silnikiem a np podluznica, moze sie odkrecil czy zerwal, zasniedzialo polaczenie albo wisi na ostatnim wlosku.
Jestes pewien ze masz ladowanie? Sprobuj odpalic, jesli sie nie uda to "na pozyczke" kablami z innego auta i zmierz ladowanie, na wolnych obrotach powinno byc ok 13.2 - 13.8 V


Kontrolki zniknęły nagle, w czasie jazdy, dmuchawa tak samo - myślałem, że na jednym biegu przestała działać bo kiedyś już się opornik spalił, dopiero po chwili zauważyłem, że kontrolki nie ma ;d Dobrze, że nie zgasiłem auta w trasie... A odpalić mi się udało na pych. Z kabli na pożyczkę nic bym nie zrobił, bo w ogóle rozrusznik nie kręcił, martwa cisza była, jakby nie było styku w kostce stacyjki. A jak aku miałem nie raz padnięty to kręcił ledwo, ale kręcił, no i kontrolki zawsze się paliły Poza tym światła i kierunki działały bez włączonego silnika, więc i jakieś napięcie aku musiał mieć

Byłem wczoraj na Niepodległości, zapłaciłem 50zł i zrobiony był w ciągu godzinki. Pewnie była jakaś popierdółka bo p. Grabowski nie chciał powiedzieć co było Jak podłączył przy mnie voltomierz to faktycznie ładownie było mizerne...ale potem powiedział, że to nic z alternatorem, z bezpiecznikami ani kostką przy stacyjce też nie (bo o to pytałem).
Niby TO COŚ w skodach czasem się przytrafia...i nie jest łatwo na pierwszy raz do tego dojść.
Sprawdzając auto zwróciłem uwagę na przewody przy aku;) A masę mam podłączoną do silnika od elementów karoserii grubym, miedzianym, plecionym przewodem;)
Gdybym miał więcej czasu to bym może i znalazł...

Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie



Temat: Uziemnienie i buczący wzmacniacz
Witam wszystkich a zwłaszcza Kolegę KSKRAK_Krystyn!

Najpierw odpowiem sam sobie, ale może rozwiązanie tego problemu przyda się komuś w praktycznym życiu:

zadzwoniłem do producenta listew filtrujących, firmy XXXX (nie, nie będę im robił reklamy) i dowiedziałem się, że problem polega na tym, że w systemie uziemniony jest tylko wzmacniacz. Jeśli pozostałe klocki są nieuziemnione - może zacząć buczeć. Rozwiązanie jest proste - jeśli macie klocki, które mają podłączenie 2 przewodami należy je również uziemnić. W tym celu kupiłem w Castoramie kilka metrów żółto-zielonej plecionki i połączyłem śrubki umieszczone z tyłu klocków (CD, Tuner, DVD i słynny wzmacniacz) ze sobą. Buczenie zniknęło! Bardziej porządnym rozwiązaniem, jest kontakt z firmą tunującą sprzęt audio i wymiana kabelków założonych "na stałe" na gniazda IEC z 3 bolcami i używanie normalnych kabli. Koszt około 200 PLN od klocka, ale terminy zabójcze (ok. miesiąca czekania).

Pomiary, a właściwie ich brak - to jest rzeczywiście skandal. Najgorsze, że zleceniodawca (czyli np. ja) przed rozpoczęciem prac tak naprawdę nie wie, czego ma wymagać! Dopóki nie pojawi się problem nie zaczynamy interesować się tematem... Bardzo dziękuję Koledze Krystynowi za wiele wyjaśnień - teraz żałuję, że zajrzałem tutaj tak późno.... Mam zamiar znaleźć jakąś rozsądną firmę i zlecić im pomiary - czy ktoś ma pojęcie ile to może kosztować? Pocieszające w tym wszystkim jest tylko to, że jedynie buczało, a nie zabiło :)

I na koniec - jeśli ktoś zaglądał do wątku który wcześniej cytowałem (z listy audiostereo.pl) to może przeczytał, że w Polsce przewody N i L umieszcza się raz z prawej, a raz z lewej strony bolca uziemiającego - bez żadnej logiki. Będąc w Castoramie po kabelek kupiłem też takie śmieszne urządzenie wskazującą fazę w gniazdku (jak jest faza, to się świeci czerwona dioda, jak nie ma - to nie) i metodycznie sprawdziłem wszystkie 52 gniazdka w mieszkaniu. Wynik pomiaru:

Przewód L:

27 - z prawej
25 - z lewej

- czyli logiki nie ma żadnej. Nawet jeśli są 3 gniazdka w jednej ramce to kolejność jest dowolna.
Jeśli kogoś ten temat interesuje (w niektórym sprzęcie audio może to mieć znaczenie, gdzie jest podłączona L a gdzie N) to polecam zakup gniazdek tzw. "Schuko" - droższe od typowych z bolcem, ale za to można sobie dowolnie obracać uziemnioną wtyczkę.

Raz jeszcze pozdrawiam:

- Kolegę Krystyna
- wszystkich czytających to forum
- elektryków

i życzę miłego słuchania Milesa Davisa na nie buczącym stereo.

Gryzoń



Temat: Dziwne objawy elektryczne


| Ponadto, nie mam pasty miedzianej. Czy może to być smar,
| np. taki jaki używam do posmarowania klem w akumulatorze?

Tak, wlasnie z reguly jest to pasta miedziana :).


Absolutnie nie. Do klem sa inne pasty np. w spray'u, czerwona i niebieska.


Niestety nigdy nie mialem Felicji i nawet nie wiem jak wyglada
od srodka.
Na pewno jeden kabel masz (-) od akumulatora. Czesto odchodza

musisz sama poszukac. Zapewniam Cie, ze jak dluzej popatrzysz
pod maska to jakies znajdziesz.


Ale co to da? Pewnie sa juz w takim stanie, ze trzeba bedzie pruc i
wymieniac na nowe. Ba, nawet daje palce u rak, ze stopien utlenienia
miedzi posunal sie tak daleko, ze bez operacji wymiany kabli i nowych
konektorow, nie wiele sie zdziala. Samo wyczyszczene konektorow i
posmarowanie pasta miedziana (nie wiem po co?) nie wiele da.
Roboty jest na dwa dni pracy, od rana do wieczora.

Dla EK:
Tak wygladaja masy w nowym smietniku, o nazwie Caddy.
http://wikings.pl/~kafar/pms/masa/IMG_0005a.jpg
Auto mialo przejechane jakies 20 tys km, z roku jeszcze 2005. Jak
zobaczylem jak woda plywa w masach, to nie mialem watpliwosci dlaczego
to auto juz zaczelo sie psuc (JAKO NOWE!) Zeby tak skonstruowac
uszczelke pod maska, zeby ja w polowie drogi zakonczyc i zeby woda
dostajaca sie miedzy blotnik a maske leciala centralnie na masy
umiejscowione poziomo, a nie na sciance pionowej(!) zalewajac je, to
nikt mi nie powie ze to nie zostalo specjalnie zaprojektowane, zeby za
chwile auto do serwisu przyjechalo. Dlatego wlasnie wiekszosc nowych aut
to smietniki, sa specjalnie konstruowane w taki sposob zeby usterkowosc
byla ogromna.

Dla ciekawych:
Niedawno robilem z kuzynem lanosa. Babka jezdzila z tym autem po
wszystkich mechanikach, silnik jej rozbierali, cuda niewidy, grube siano
kasowali, auto nie odpalalo, dusilo sie, elektryka w oplakanym stanie.
Tak wygladala masa:
http://wikings.pl/~kafar/pms/masa/IMG_0001a.jpg
A tak wygladal przewod w srodku jak rozcialem izolacje:
http://wikings.pl/~kafar/pms/masa/IMG_0002a.jpg
Taka plecionke zastosowalem zamiast starego przewodu:
http://wikings.pl/~kafar/pms/masa/IMG_0004a.jpg
Po zrobieniu mas, wyjechalem z warsztatu i jak pokazalem babce co jej
auto potrafi, to byla w szoku :) Odpalal na dotyk i jezdzil lepiej jak
fabryka. ALe w jaki sposob sie to wykonuje (ostatni etap montowania
nowych mas), pozwole sobie pozostawic to bez komentarza :)





Temat: problemy z rezystancja szeregowa
a wiec zrobilem tak wymienilem wszystki kable przylaczajace sie do jiga i wyglada to mniejwiecej tak, wszystkie sa z przewodu o przekroju 1.5mm z miedzi utlenionej ekranowane sa specjalna plecionka do tego przeznaczona.
wzmacniacz jaki do tego celu stosuje:
kit do skladania na koncowce tda 7294
dlugosc przewodow karta muzyczna-wzmacniacz 30cm
wzmacniacz-jig 40cm
jig-karta muzyczna 40cm
przy takim polaczeniu rezystancja szeregowa zmalala mi do 0.03 ohm
wykonalem pomiar arn116/10/8 fs=(wzaleznosci od glosnika)od 72 do 75hz rezystancja w miejscu czestotliwosci rezonansowej 32 ohm
czyli tak jak przy wczesniejszych pomiarach i wciaz odbiegaly od parametrow podawanych przez producenta
nabylem dzisiaj takze celowo do pomiarow glosnik arn150/3/4 wprawdzie wygrzewalem go tylko 3 godziny ale ku mojemu zdziwieniu parametry byly takie:
fs=44.6Hz producent podaje ze jest to 45Hz
qts=0.368 producent mowi ze 0.39
qms=2.216 producent mowi ze 2.53
qes=0.441 producent mowi ze 0.46
sa zblizone do producenta i biorac pod uwage ze wygzewalem je tylko 3 godz zobaczymy jak wygrzeje do konca
zrobilem takze pomiar opornikow
100 ohm z 5% tolerancja SW pokazal ze jest to 100,554 ohm
22 ohm z 5% tolerancja SW pokazal ze jest to 21,478 ohm
4,7 ohm z 1% tolerancja SW pokazal ze jest to 4,699
nastepnie zmiezylem kondensator
4,7 uF (nie wiem z jaka tolerancja) sw pokazal ze jest to 4,4 uF
a wiec to co wyszlo widac u gory ale jednak nie daje mi spokoju ta rezystancja szeregowa wiem ze to bardzo dobry wynik ale chyba troche za dobry po drugie gnebia mnie takze parametry glosnikow arn 116/10/8 a dokladnie to ze ich parametry odbiegaja od tych ktore podaje producent
fakt sluzyly juz u mnie prawie pol roku ale czyzby ich parametry sie tak diametralnie zmienily arn150/3/4 jest funkiel nowka nie smigany
prosze o wypowiedzenie sie na ten temat i w miare mozliwosci o jakas podpowiedz gdybym cos zle wykonal

Pozdrawiam



Temat: Rozrusznik (a może nie..?) (długawe)


Hi!
Jest sobie stary (1991) jeszcze gaĽnikowy escort. Od jakiegoœ czasu z
żadka  miewa fochy i  po przekręceniu kluczyka ani drgnie. MyÂślałem że
to kwestia  starego rozrusznika i już sie przymierzałem do rozbiórki aż
tu nagle....  pewnego dnia wsiadam ja do niego kręce kluczykiem a on
nic... ale trochę  inaczej. tzn cisza (wczeÂśniej to chociaż stukało -
jakby chciał załapać) i  kontrolki nawet trochę nie przygasnÂą - jakby
rozrusznik nie wiedział że ma  zakręcić. No to zaczÂąłem na poważnie
oglÂądać, ruszać kablami i jeden z  nich - ten prowadzÂący do (chyba)
cewki przy rozruszniku został mi w ręku.  Mam cię - myÂślę sobie.
Ponieważ byłem "w polu" to go po prostu bardziej  odizolowałem i
przykręciłem na chama. No i się skończyło - na razie. Od  tamtej pory
kręci bez problemu chyba że... pracuje wentylator od chłodnicy.  Wtedy
objawy sÂą jak poprzednio. Poczekam aż wentylator stanie i znowu bez
problemu mogę zapalić. PomyÂślałem że prÂąd gdzieÂś się rozpływa. Kupiłem
takie  oczko do zaciÂśnięcia kbla i założenia na Âśrubę, do której teraz
jest  przykręcony ów kabel i założyłem. Najsolidniej jak mogłem. I jest
lepiej ale  nie do końca. Już mogę zapalić gdy pracuje wentylator ale
rozrusznik kręci  sie wtedy jak na prawie rozładowanym aku - tzn. bardzo
niechętnie. I co wy  na to?? - bo ja pomysłów już nie mam.
A i w ramach ciekawostki: jak wyjmowałem bezpiecznik od wentylatora - tak
żeby nie pracował, kiedy powinien to i tak nie mogłem zapalić :| Dopiero
opcja - wentylator nie pracuje bo nie powinien (czyt. temperatura płynu
niska) pozwalała na zakręcenie rozrusznikiem.


Wygląda mi to na złe zmasowanie silnika.
Kup plecionkę miedzianą z Malucha albo z Żuka i przykręć pomiędzy karoserię
a jakąś metalową część silnika.
Są na tyle długie że powinny pasować.
Ale zanim kupisz zrób test czy to to masując jakoś prowizorycznie jakimś
grubym przewodem.





Temat: ile kilometrów maja nastukane wasze auta?
A ja na to 650tys!!!!!!! i dalej śmiga. To napisze troche co i jak to było.
Primerke P10Diesel 1991rok kupilem w Holandii jak miala 400tys (udokumentowane) od pierwszego właściciela - cudownie bzyczał ten silnik jak nowy. Jazda próbna rewelka świetne prowadzenie, zero dymu super komfort to biorę. Po wjechaniu do Polski zaczął się dziwnie prowadzić - kontrola i mega luzy na górnym wahaczu po wymianie znowu super ale zaczęły się sypać inne rzeczy z zawieszenia więc wymieniłem wszystko + tylne amory wynik każdy kto przejechał się tym autem był w mega szoku przez co zaraziłem nissanem jeszcze kilka osobników.
O eksploatacyjnych rzeczach nie będe już pisał tylko awarie:
1. 2 tydzień użytkowania uszczelka na pompie wtryskowej po zalaniu czerwienią - naprawa jakieś grosze
2. 100 tys bez zaglądania gdziekolwiek bo nawet oleju nie bierze od wymiany do wymiany i pierwsza awaria 5tka zaczyna wyskakiwać. I wtedy trafiłem na to forum bo dobrego auta szkoda mi było oddać do byle mechanika. Naprawa w Siedlcach + wymiana wszystkich łożysk w skrzyni.
3. 520tys padł alternator
4. 540tys dziura w plecionce na wydechu (heh jeśli można nazwać to awarią ale napisałem bo cały wydech był oryginalny i raczej od nowości)
5. 545tys zgubił olej i silnik pracował jakiś czas bez oleju. Powodem awarii była wymiana alternatora gdyż pękł przewód olejowy z pompy vacu na alternatorze. Po tej przygodzie silnik zaczął trochę głośniej pracować i niby nic się nie trzaskało ale stracił swoją aksamitność. Przestroga dla posiadaczy gdy zapaliła sie kontrolka to w silniku nie było już grama oleju w misce.
6. 580tys wymiana sprzęgła
7. 600tys łożysko koła prawy przód
8. 620tys to już tej zimy stłuczka i szereg konsekwencji nie solidnej naprawy. Wymieniłem chłodnice (używka) kilka razy spadł wąż z wlotu do chłodnicy ponieważ plastik na tym wlocie ciągle się kruszył był jakiś dziwnie miękki. dwa razy wymieniłem uszczelkę pod głowicą przez przegrzanie. jak sie z tym uporałem to się okazało że dalej płyn ucieka ale przez skorodowany korek w bloku silnika. W tym momencie postanowiłem jak najszybciej go sprzedać.
9. cylinderek tylnego koła
I to chyba tyle z usterek i awarii mojego maleństwa i dodam jeszcze że cały ten dystans przejechałem na czerwieni a w kwietniu sprzedany koledze który dalej go sobie chwali.
Jak macie jakieś pytania dotyczące p10diesla to chętnie pomogę gdyż wszystkie naprawy i obsługę przeprowadzałem sam to już znam to auto na wylot.



Temat: Zalążek instalacji - mam 2 wzmacniacze, kompletuje resztę ?
Jest to Van den Hul D-102 mk3. http://www.vandenhul.com/p_B09.aspx
Plecionka nie jest oryginalna,byla dolozona aby zapobiec ewentualnym uszkodzeniom w samochodzie.

Tu rowniez znajduje sie jakis opis budowy tego kabelka:
http://www.highfidelity.p.../vandenhul.html

To co przedstawiłeś w tych linkach to są dwa różne kable o różnych właściwościach i sprzedawane nie na metry ale konfekcjowane w docinkach, jako RCA-O,6 metra i jako głośnikowy 2x2,5 metra ten drugi co przedstawiłeś.
Zaś pierwszy RCA ten pierwszy co jest na linku, 0.6, 0.8, 1.0, 1.2 i 1.5 m na zamówienie

W drugim linku opisujacym "The integration" i "The wind Mk2" chodzilo mi o ten fragment:

O budowie The Integration Hybrid już wspomnieliśmy, dodajmy więc, że przewód ten bazuje na budowie innego kabla, klasyka, modelu D-102 III Hybrid. W jego centrum mamy cztery (zamiast dwóch) przewodniki zbudowane ze zwiniętych drucików wykonanych ze stopu 'fussion' w układzie 'quad-star'. Całość została owinięta warstwą przewodzącego węgla (Linear Structured Carbon - stąd 'hybrid' w nazwie) i ekranowana trzema warstwami materiałów o różnych właściwościach mechanicznych i elektrycznych. Całość otrzymała wykończenie w postaci materiału Hulliflex.

ZASTANAWIAM SIĘ TYLKO CZY TE DŁUGOŚCI PASUJĄ DO KAR AUDIO.

W mojej instalacji sygnal z odtwarzacza wedruje najpierw do procesora dzwieku a dopiero pozniej do wzmacniaczy.Jako ze zamocowane sa w bliskiej odleglosci to taka dlugosc interkonektu jest w zupelnosci wystarczajaca

Jeden jak i drugi kabel jest przeznaczony przez producenta jako kable do wzmacniaczy lampowych

Sugerowane zastosowanie przy wzmacniaczach lampowych wyklucza uzycie tych kabli przy ich tranzystorowych odpowiednikach?



Temat: prblem z silnikiem x16xel
Witam

Silnik x16xel 2000 rok astra G (ten bez przewodów WN ) gaz II gen Lovato .przebieg 172 tyś ( gaz od 4 lat)

Problem następujący . Na benzynie wyrazny brak mocy w zakresie 1000 2500 obrotów , przyrost miedzy 2500 -4000 i dalej muł .

Kiedy gwałtownie wciskam gaz autko najpierw sie zaczyna dusić a potem wchodzi na obroty .
Na gazie problem duszenia sie nie występuje ale przy jezdzie przerwa w zakresie 1500-2500

Autko kupiłem niedawno - wymieniłem:
Swiece
filtr powietrza i od gazu
widać niedawno ktos wymieniał sondę lambda bo wygląda jak nówka
nowe tłumiki
wymieniona wczoraj plecionka i wspawana strumiennica zamiast Kata ( myslalem ze jest zapchany ale po wymianie
zadnej różnicy )
Poprzedni właścicel twierdził ze podmieniał moduł zapłonowy ale nie było różnicy .

Nie wiem czy to normalne raczej nie ale słyszę dość wyrażny syk z lewej strony silnika nad alternatorem .

dzisiaj rozmontowałem co sie dało znalazłem dwie usterki mianowicie w węzu który idzie od filtra powietrza ,
na przepustnice tam gdzie wchodzi kolanko od Gazu gazownik zrobił za duzą dziure i dostawało sie powietrze - uszczelniłem to.

w przepustnicy był zapchany jeden otwór od ? wężyka podciśnienia ? . przetkałem go i wyczyściłem.

wyczyściłem przepustnice , zawór EGr oraz wyjełem i wyczyściłem wtryskiwacze ( benzyną ekstrakcyjną i przedmuchałem)

Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy problem pozostał .

CZY Ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?? Czy może być pękniety kolektor dolotowy albo jego uszczelka bo nic innego mi nie przychodzi do głowy ,

Obroty są stabilne nie ma falowania ani nic takiego , samochód odpala prawidłowo , jedynie przy gwałtownym wciśnieciu gazu sie dławi no i ogólnie brak mocy . Może pompa paliwa ale skąd ten syk i szarpanie na gazie . ??
acha jeszcze czasami na gazie po wyłaczeniu zapłony silnik jeszcze sie podrywa ( samozapłon ? przez chwilke ale mysle ze regulacja gazu to załatwi.

Nie wyskakuje żaden błąd. wydaje mi sie ze autko sporo pali ale nie weryfikowałem tego dokładniej ,

BęDę WDZIęCZNY ZA KAżDą WSKZóWKę , dzięki Łukasz



Temat: [E36] Wycieki spod dekla
Nie jest to raczej niebespieczne i nic się nie stanie jak z tym tak pojeździsz parę dni ale wiadomo że problemy z zapłonem zaczną się wkrótce więc nie należy na nie czekać tylko brać się do roboty

Powiem tak w ładny słoneczny dzionek dla kompletnego laika jakim i ja jestem wymiana nie powinna zająć więcej niż godzinkę. Wiem z autopsji
Musisz mieć komplet uszczelek nowych ok 80 ziko febi, klucze 8 i 10 nasadowe, pojemnik na śrubki, szczotkę drucianą, płaski śrubokręt, szmatę do oleju i kawałek grubego koca do położenia na błotnik/nadkole.

Najpierw otwórz maskę i na lewym błotniku zainstaluj sobie ten koc lub jakąś grubą szmatę by nie uszkodzić lakieru bo będziesz się musiał na tym błotniku trochę położyć.
Potem zdejmij obie osłony plastikowe z silnika śruby są pod zaślepkami po dwie na każdą osłonkę.
Teraz odepnij wszystkie kable z cewek i odchyl je w kierunku kolektora dolotowego i jakoś tam przymocuj by nie przeszkadzały.
Odkręć wszystkie cewki i nie pogób śrubek. Zapamiętaj dzie są mocowane uziomy z miedzianej plecionki żebyś je tam potem spowrotem przykręcił!
Odczep gruby gumowy przewód wchodzący do dekla z góry po prawej stronie. Mocowany jest na klips, trzeba mocno ścisnąć i pociągnąć.
Teraz odkręć wszystkie śrubo/nakrętki którymi przykręcona jest pokrywa. Na każdej jest metalowa i gumowa podkładka więc ich nie pogub.
Pokrywa jest mocno przywarta do głowicy więc na całym obwodzie delikatnie i z wyczuciem podważaj użym śrubokrętem zawiniętym w szmatkę toćka w toćkę aż puści.
Zdejmij pokrywę, usuń starą uszczelkę i wszystkie jej pozostałości na obwodzie pokrywy i we wszystkich sześciu kanałach na świece. Wyczyść z oleju pokrywę i dokładnie rowek na uszczelkę musi być suchy i wolny od resztek starej uszczelki.
Wyczyść wszystkie powierzchnie styku uszczelki z głowicą.
Umieść uszczelkę we wspomnianym wcześniej rowku na obwodzie pokrywy i wewnątrz na kanałach "świecowych" sześć okrągłych uszczelek zespolonych w dwuch segmentach.
Są do tego jakieś kleje silikonowe ale ja osobiście nie stosuję i też działa więc nie wiem czy są konieczne.
Pozostało założyć pokrywę i poskręcać wsztsko w odwrotnej kolejności niż się rozkręcało.
rubi/nakrętki pokrywy zaworów dokręcają sie lekko do pewnego momentu i nagle jest wyczuwalny stanowczy moment oporu więc nie trzeba do nich żadnych kluczy dynamometrycznych tylko wystarczy odrobina wyczucia. Dwie pokrywy tak przykręciłem i żadna nie cieknie.

mam nadzieję że pomogłem

powodzenia
StraHu



Temat: linka gazu-boj sie Boga 20-25pln
No ....nie do końca Filipie bowiem prąd to taki spryciarz , ze płynie
którędy mu


łatwiej, a łatwiej przez np. linkę sprzęgła bo grubsza. Tak, że teoria
Piotra
chyba się nie sprawdza. Więc patrz kpt.. pierwszy:-))


....

to lipa bo kolego prąd płynie odwrotnie proporcjonalnie do oporu i niestety
nie jest tak że jedną linka płynie a drugą nie....
i jest tak że płynie i linką gazu i linka sprzęgła i każdą drogą jaką tylko
może.
W czasie rozruchu silnika płynie prąd o natężeniu kilkuset Amper  i w
miejscach zagnieceń linek  gdzie oporność jest duża "nadpala" linkę która
potem szybko rdzewieje ....
Może nawet zdarzyć się tak że linka sprzęgła która jest przecież  o większym
przekroju  rozgrzeje się bardzo mocno pod wpływem przepływającego przez nią
prądu i jej oporność wzrośnie do poziomu takiego  (w bardzo krótkim czasie
kiedy podczas rozruchu płynie bardzo duży prąd)  że przez linkę gazu
popłynie prąd wystarczająco duży aby właśnie tak się stało że zostanie
"nadpalona"

Prąd jeszcze raz powtarzam    nie płynie tak jak woda jedynie "grubą rurą" a
płynie odwrotnie proporcjonalnie do oporu tak więc patrz kpt. 1... mojej
wypowiedzi  lub przeczytaj dokładnie o czym mówi  prawo Kirchoffa to

Świadczy o tym choćby fakt że tzw. przewody masowe (popularne "plecionki "
które łączą silnik czy jak jest w Garbusku
 skrzynię biegów z karoserją) wykonuje się z miedzi która ma niejsza
opornośc własną a nie z tańszej stali po to żeby właśnie wyeliminowac
problem o którym sie tu wszyscy szerko rozpisujemy ...

| ciekawa uwaga!..

| ja mam zawsze dodatkowy kabel masy bezposredniodo bloku motoru... z
| baterii.. to jest sluszny patent.

| ale.. teoria Piotrka ma swoja podstawe!

Nie do końca Filipie bowiem prąd to taki spryciarz , ze płynie którędy mu
łatwiej, a łatwiej przez np. linkę sprzęgła bo grubsza. Tak, że teoria
Piotra
chyba sie nie sprawdza. Więc patrze pkt. pierwszy:-))
 Ja stawiam na zadzioty w rurce prowadzącej linkę lub moze zbyt mocną
sprężynę.
A może Fasola za mocno dusi pedał gazu do dechy bo sie po Poznaniu z
dresami
ściga, co? ;-))

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl